Не е нужно да сте голям фен на автомобилната култура, за да оцените пригоден за пътищата рали автомобил с диви пропорции и двигател, монтиран там, където обикновено бихте намерили хранителни стоки. За тези които са запознати обаче, Renault R5 Turbo 2 не се нуждае от представяне.
Създаден за хомологация и проектиран да се носи странично по европейски горски пътища, този хот хеч никога не е бил предназначен да бъде състезателен автомобил, но някак си се е превърнал в една от най-желаните спортни коли на своето време. Сега един от най-необичайните екземпляри се завръща на пазара. За трети път.
Този конкретен автомобил пристига в Калифорния като нов и прекарва по-голямата част от живота си с оригиналния четирицилиндров двигател с турбокомпресор. През 2007 година обаче, собственикът сваля двигателя и го заменя с роторен турбо Mazda B13. Точната мощност не е посочена, но вероятно е между 215 и 250 к.с. Сега, с инсталирането на по-мощен турбокомпресор, е още по-трудно да се каже точно колко.
Това обаче не е основното. Колата е оборудвана с модифициран кожух на съединителя, което е позволило да се запази останалата част от оригиналната трансмисия на Renault. Тоест, следващият собственик ще може да превключва предавките ръчно чрез 5-степенна скоростна кутия и да се наслаждава на задвижване на задните колела.
Освен това, този хот хеч с широки задни калници се предлага с всичко необходимо, за да бъде възстановен до фабричната му конфигурация. Оригиналният двигател и други екстри са включени. Дали си струва?
Най-странното в цялата история е, че това е третият път, когато колата е пусната от Bring A Trailer на търг от 2021 година насам. При първия опит тя не успява да бъде продадена - максималната оферта е 78 500 долара. Пробегът по това време е 33 800 км, а настоящият собственик я купува по-късно същата година. След това я пуска отново на търг през януари тази година - със същия пробег. По неизвестни причини той отказва оферта от 110 000 долара, след което отново я пуска в продажба и миналия вторник взима за нея 95 000 долара.