fallback

Българин върна към живот емблематичен модел на Skoda

Favorit се превърна в модерен електрически кросоувър

Български дизайнер от екипа на Skoda Auto създаде смела интерпретация на класическия Favorit. Представен като част от серията Icons Reimagined, концептуалният модел илюстрира философията на дизайна на чешката марка Modern Solid, където се срещат простота, функция и характер.

Skoda Favorit

Представен за първи път през 1987 г., оригиналният Favorit бележи повратна точка за чешкия автомобилен производител, поставяйки началото на нова ера. Разработен зад Желязната завеса и при значителни ограничения, автомобилът все пак успява да спечели международно признание, включително вниманието на Volkswagen, като малко по-късно германският концерн стана собственик на чешката марка.

Новата концепция е плод на въображението на дизайнера Людмил Славов, който е роден в България, но живее в Чехия повече от 25 години. Българинът е част от екипа на Skoda Design от 2017, като посвещава 120 часа от личното си време за създаване на концептуалния Favorit. Идеята автомобилът да не навява носталгия, а да бъде практичен електрически кросоувър, съобразен с днешните нужди.

Skoda Favorit

Вдъхновен от принципите на Modern Solid, въплътени за първи път в концепцията Vision 7S, Славов се стреми към дизайн, който избягва орнаментите и вместо това развива оригиналния минимализъм на Favorit в нещо, специално създадено за съвременните потребители. Вместо да разчита на познати визуални елементи като Tech-Deck Face, той черпи от ДНК-то на оригиналния автомобил, преоткривайки линиите му с яснота и уважение.

С напредването на проекта българинът привлича 24-годишния Дейвид Стингъл - екстериорен дизайнер в студиото за дигитален дизайн на Skoda и опит в 3D моделирането. Неговият принос помогна за развитието на пропорциите на концепцията, правейки я по-близка до серийно превозно средство. Резултатът е приятелски настроен, "просто умен" автомобил с отличителни щрихи - от плъзгащи се врати с разделена дръжка до персонализирани модели на осветление, вградени в тънки LED фарове.

В допълнение към "цивилната" версия, Людмил Славов (на снимката вляво) създава и състезателна концепция, вдъхновена от рали наследството на емблематични модели. Той разполага с изпъкнали брони, изработени от мек на допир материал, който се въвежда на определен етап от разработката, за да се позовава на оригиналните пластмасови брони на Favorit.

Оригиналният Favorit е произведен над 780 000 бройки, като авторите на проекта са категорични, че новата визия няма за цел да възпроизведе миналото, а се стреми да преведе същността му във форма, подходяща за електрическото бъдеще.

Още снимки на възродения Favorit - вижте в галерията:

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Шкода Фаворит, обаче подпухнала.
  • #7
    анонимен ( преди 4 седмици )
    На снимките има една с 122 на вратата която една идея напомня на Фаворита, но само ако знаеш че това е искал да създаде
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    умишлено премахват човека като творец в изкуството и в другите сфери на живота хуманоиди ли ще купуват краен продукт докато ние хората ще се избиваме за храна за да задоволим основните си потребности която е в изобилие и медиите ще ни внушават че сме въглеродно застрашаващи видове за златния милиард защото сму *** и грозни а те са умни и красиви
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Май повече прилича на новото електрическо Рено 5 отколкото на Фаворита
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бравооо!
  • #3
    Мъка Мъка ( преди 1 месец )
    Още една калинка
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    СамО по себе си нищо оригинално, запомнящо се, значимо; просто още от масовката. Прилика с Favorit-а - нула. Но се е позабавлявал, сега се гордее със себе си - жив и здрав да е. Като направи нещо като E-Type или DS, да се обади пак...
  • #1
    Мда ( преди 1 месец )
    120 часа .... а Chat GTP тия работи ги прави за 1,20 сек. .....
fallback
Последни