Британският производител Jaguar Land Rover ще уволни рекламната агенция, стояща зад противоречивото ребрендиране в розово. Автомобилната марка се сблъска с ожесточена критика и стана обект на подигравки - както от обикновено хора и фенове на марката, така и от конкурентите.
Емблематичният британски производител предизвика възмущение през ноември, когато стартира лъскава рекламна кампания с ярки цветове и модели от модния подиум . Скоро след това представи странния концептуален автомобил Type 00 - голям, розов гранд турър, както и ново лого, получило безброй критики.
Критиците бяха водени от хора като Найджъл Фараж и дори Илон Мъск. Крайнодесният политик предупреди, че автомобилният производител "рискува да фалира“ заради новия си дизайнерски избор. Мъск беше още по-директен, като в собствената си социалната мрежа X просто попита Jaguar: „Вие коли ли продавате?“.
Когато 30-секундната реклама беше представена за първи път, включваща редица слогани, включително „живей ярко“, „изтрий обикновеното“ и „не копирай нищо“, феновете в социалните мрежи не бяха много по-добронамерени. Един потребител на Facebook коментира: „Ако преди не бях сигурен, сега съм убеден, че Jaguar напълно са загубили нишката. Тези глупости няма да спечелят нищо“.
Друг написа: „Моля, кажете ми, че това е фалшива новина. Jaguar наистина е натиснал бутона за самоунищожение“. А трети добави: „Като човек, който е работил за тази емблематична марка до спирането на производството през юни, наистина ме натъжава да видя посоката“.
Според The Telegraph, марката е започнала да търси заместник на рекламната си агенция Accenture Song и нейната дъщерна компания Spark44, с които има договор чак до средата на 2026 г. Говорител на Jaguar Land Rover заяви: „Политиката на JLR е, че не коментира никакви споразумения с контрагенти. Преоткриването на марката Jaguar беше планирано да привлече значително глобално внимание и коментари; искахме да предизвикаме онлайн дебат и да накараме хората да говорят за нас. Мащабът на реакцията е безпрецедентен; това показва колко силна емоционална привързаност има Jaguar към толкова много хора. Accenture Song е нашата настояща агенция; договорът е сключен до 2026 г.; Те работят с JLR и нашата House of Brands вече повече от 4 години и това е успешно партньорство“.
Миналата година марката обяви, че спира производството на своите водещи бензинови двигатели, включително XE, XF и F-Type, както и на електрическите автомобили E-Pace и I-Pace. Всъщност, само F-Pace ще продължи да се произвежда през 2026 година,- въпреки че е изтеглен от пазара във Великобритания заедно с останалите гореспоменати модели.
След това Jag планира да се рестартира напълно като изцяло електрическа марка, продавайки висок клас автомобили с нулеви емисии и с преработеното ѝ лого. За тази цел компанията е инвестирала сериозно в нови дизайни, концептуални автомобили и други реклами, свързани с представянето. Защитавайки кампанията миналата година, управляващият директор на JLR, Роудън Глоувър, каза пред Financial Times: „Ако играем по същия начин, както всички останали, просто ще бъдем заглушени“.