fallback

Jaguar уволнява авторите на скандалното си ребрандиране

Британската марка не издържа на подигравките и жестоките критики

Британският производител Jaguar Land Rover ще уволни рекламната агенция, стояща зад противоречивото ребрендиране в розово. Автомобилната марка се сблъска с ожесточена критика и стана обект на подигравки - както от обикновено хора и фенове на марката, така и от конкурентите.

Jaguar Design Vision

Емблематичният британски производител предизвика възмущение през ноември, когато стартира лъскава рекламна кампания с ярки цветове и модели от модния подиум . Скоро след това представи странния концептуален автомобил Type 00 - голям, розов гранд турър, както и ново лого, получило безброй критики.

Критиците бяха водени от хора като Найджъл Фараж и дори Илон Мъск. Крайнодесният политик предупреди, че автомобилният производител "рискува да фалира“ заради новия си дизайнерски избор. Мъск беше още по-директен, като в собствената си социалната мрежа X просто попита Jaguar: „Вие коли ли продавате?“.

Jaguar

Когато 30-секундната реклама беше представена за първи път, включваща редица слогани, включително „живей ярко“, „изтрий обикновеното“ и „не копирай нищо“, феновете в социалните мрежи не бяха много по-добронамерени. Един  потребител на Facebook  коментира: „Ако преди не бях сигурен, сега съм убеден, че Jaguar напълно са загубили нишката. Тези глупости няма да спечелят нищо“. 

Друг написа: „Моля, кажете ми, че това е фалшива новина. Jaguar наистина е натиснал бутона за самоунищожение“. А трети добави: „Като човек, който е работил за тази емблематична марка до спирането на производството през юни, наистина ме натъжава да видя посоката“.

Според The ​​Telegraph, марката е започнала да търси заместник на рекламната си агенция Accenture Song и нейната дъщерна компания Spark44, с които има договор чак до средата на 2026 г. Говорител на Jaguar Land Rover заяви: „Политиката на JLR е, че не коментира никакви споразумения с контрагенти. Преоткриването на марката Jaguar беше планирано да привлече значително глобално внимание и коментари; искахме да предизвикаме онлайн дебат и да накараме хората да говорят за нас. Мащабът на реакцията е безпрецедентен; това показва колко силна емоционална привързаност има Jaguar към толкова много хора. Accenture Song е нашата настояща агенция; договорът е сключен до 2026 г.; Те работят с JLR и нашата House of Brands вече повече от 4 години и това е успешно партньорство“.

Миналата година марката обяви, че спира производството на своите водещи бензинови двигатели, включително XE, XF и F-Type, както и на електрическите автомобили E-Pace и I-Pace. Всъщност, само F-Pace ще продължи да се произвежда през 2026 година,- въпреки че е изтеглен от пазара във Великобритания заедно с останалите гореспоменати модели.

След това Jag планира да се рестартира напълно като изцяло електрическа марка, продавайки висок клас автомобили с нулеви емисии и с преработеното ѝ лого. За тази цел компанията е инвестирала сериозно в нови дизайни, концептуални автомобили и други реклами, свързани с представянето. Защитавайки кампанията миналата година, управляващият директор на JLR, Роудън Глоувър, каза пред Financial Times: „Ако играем по същия начин, както всички останали, просто ще бъдем заглушени“.

 

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Единствената вина на агенцията е, че не е предвидила, че в Щатите ще се обърнат нещата. Иначе ако не беше спечелил Тръмп, щяха да им раздават престижни награди за дизайн следващите 3 години, докато се появят колите наистина и се види, че никой не ще да ги купува, освен разни щатски правителствени организации. Ама нЕмаха късмет на изборите.
  • #9
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Толерастка пародия на автомобил, може би на Парис Хилтън ще й отива!?? :D xaxaxa
  • #8
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Кресливите, безполови обърканяци, които си падат по такива неща, са бедни тинейджъри, които до 21-вата си година вече са преодолели хормоните, хванали са си нормален партньор от другия пол и са забравили за уоук нещата. Следователно пазарът за тази кола не съществува и никога не е съществувал.
  • #7
    анонимен ( преди 3 седмици )
    проблема е че именно плебеите решават за какво да си харчат парите а меринджеите на ягуар така и не представиха продукт който да е пазарно успешен и да си оправдаят заплатите мое мнение че трябваше да тръгнат да правят малки серии ексклузивни суперкари а не масовка и да търсят място на ринга със светата немска троица
  • #6
    Rossitto ( преди 3 седмици )
    То само цветът да беше.
  • #5
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Айде, Митичния Бустер пак се жалва, че е гений, останал неразбран от плебеите. Както е казал поета, "България не ме обича, а аз съм ег4ти пича". А друг поет пък е казал, "Криворазбраната цивилизация". Цял ден мога да ти сипвам такива, Тротинетке СОП-аджийска.
  • #4
    анонимен ( преди 3 седмици )
    О не съм се съмнявал,че плебеите дето четат брошури от Била и Кауфланд ще харесат коментара ми или нестандартна реклама. Все пак културата е нишово и елитарно занимание, както и Jaguar. Тълпата мисли само сексуално, свързва реклами с понита и др. глупости. Културата и четенето извисяват и тогава човек гледа не първично и само сексуално на всяка ситуация, а творчески и с въображение. За тълпата рекламата трябва да е лесно разбираема, точно като реклама на Фолксваген Тигуан примерно.
  • #3
    Я пак.... ( преди 3 седмици )
    С тази "рекламна кампания" Ягуар очевидно се позиционира, не като престижен, макар и нишов автопроизводител, а като фирма за продажба на розови понита!
  • #2
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Заглавието и подзаглавието са фалшиви. В статията става ясно точно обратното- че Ягуар е целял предизвикателна реклама и дебат сред хората и продължава да работи със същата рекламна агенция по договор до 2026г. Като гледам кадрите смятам,че това е перфектно свършена работа- особено в стилово отношение, както и идейно. Няма защо да са недоволни, те не рекламират голф,пасат или клио, за да правят мейнстрийм реклама от бита нещо като баща,майка и двете деца до супермаркета. Напротив.
  • #1
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Тръгнаха да се електрифицират точно когато хората спряха да се интересуват от 6-цифрени бутикови експерименти. Щом много по-силни фирми търсят помощ от китайски производители, тези как си мислят че ще стане.
fallback
Последни