fallback

Audi пуска "достъпно" e-tron GT

Новата версия има над 500 коня и обещава пробег от 622 км 

Audi e-tron GT е флагманът на електрическите коли от прочутата  марка. Вече и с по-достъпна версия. Този гранд турър е мощен автомобил с нулеви емисии, който осигурява над 500 к.с., така че в никакъв случай не е евтин. Но все пак.

Audi e-tron GT quattro

Audi e-tron GT quattro допълва семейството на този електрически автомобил, който в най-мощната си версия е и най-мощното улично Audi, създавано някога. Този вариант quattro  е по-достъпен, защото  струва с 55 200 евро по-малко на европейските пазари от най-яките си роднини. Като още чакаме цена за България. Освен това е по-евтин от еквивалентната му версия на Porsche Taycan.

Тази базова опция на Audi e-tron GT, носеща името quattro, се добавя към S e-tron GT, RS e-tron GT и гореспоменатия RS e-tron GT с 925 к.с. Този e-tron GT quattro е много по-сдържан, а по отношение на производителността се доближава до Audi S6 e-tron.

Audi e-tron GT quattro

Audi e-tron GT quattro се задвижва от два електродвигателя, по един на всяка ос, които произвеждат обща 503 к.с. (370 kW) или 585 к.с. (430 kW с Launch Control) и 895 Нм въртящ момент. Тоест, в това отношение е като своите братя и сестри. Всички те имат по два двигателя и са със задвижване на всички колела. Автоматичната скоростна кутия е същата.

Въпреки че е най-малко мощният, този e-tron GT quattro предлага максимална скорост от 245 км/ - еднаква с при S e-tron и близка до 250 км/ч на RS (тя е електронно ограничена, за да се пести батерията). Отнема повече време за ускорение от 0 до 100 километра: 4,2 секунди в сравнение с 3,4 секунди на S e-tron GT или лудите 2,5 секунди на RS GT Performance.

Батерията е същата като при другите модели: 105 kWh (97 kWh нето). Но тъй като автомобилът е по-лек (с 30 кг по-малко от S, което прави общо 2355), именно Audi e-tron GT предлага най-дългия пробег - 622 км. Мощността му на зареждане отново е 320 kW , а според марката, зареждането може да възстанови пробег от 285 км за около 10 минути. Това предлагат например устройства Ionity или Porsche.

С какво се предлага като стандартно оборудване? Базовият Audi e-tron GT е много добре оборудван, както би изисквал автомобил, струващ над 100 000 евро. Предлага се с 19-инчови джанти, LED фарове с динамични мигачи, отопляеми и осемпосочни електрически регулируеми предни спортни седалки (с функция памет), безключово влизане и стартиране, тризонов климатик, безжично зареждане на мобилни телефони, електрически сгъваеми огледала за обратно виждане, кожен спортен волан, панорамен стъклен покрив и спортна озвучителна система e-tron (която симулира звука на бензинов двигател при ускорение).

Колата има два екрана - 12,3-инчов екран за цифрови инструменти и 10,1-инчов мултимедиен. Системата му интегрира озвучителна система Audi с 10 високоговорителя, безжична свързаност с Apple CarPlay и Android Auto, MMI GPS навигация, цифрово радио, свързани услуги и камера за задно виждане.  Пакетът от асистиращи системи е богат - адаптивен круиз контрол, активно предупреждение за напускане на лентата на движение, превантивна защита на пътниците и интелигентни адаптивни фарове, в допълнение към задължителните и стандартни функции.

Термопомпата е включена без допълнително заплащане, което е от съществено значение при електрическите превозни средства. Тя предлага функция за предварително климатизиране на купето. Откриваме добър набор от екстри: матрични LED фарове, head-up дисплей, камера за нощно виждане, 360-градусови камери и система за дистанционно паркиране са сред тях.

Audi e-tron GT quattro се предлага вече на западни пазари за 111 700 евро. Проблемът на някои от тях е, че подобни мощности не могат да се възлозват от бонусите за електрификация. В сравнение с останалите от семейството - той е с около 18 000 евро по-достъпен от S e-tron GT и с около 55 000 евро по-малко от RS e-tron.

Въпреки че е по-евтин от своите братя и сестри, този e-tron GT quattro остава по-скъп от например базовия Tesla Model S. Американецът е на цена от 109 990 евро и дава повече мощност (670 к.с.). Колата на Мъск също така има задвижване на всички колела и предлага подобен пробег (634 км). Ако обаче го сравним с Porsche Taycan 4S, който би бил еквивалент, това Audi го превъзхожда по мощност и автономия, като е и по-евтино. Електрическото Porsche предлага 544 к.с. и 561 км автономия. Този вариант на Taycan започва от около 125 000 евро.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Да, и аз смятам, че това е може би най-красивият електромобил на пазара в момента.
  • #1
    Тинтири_минитири ( преди 3 седмици )
    С уговорката, че това е едно от малкото добре изглеждащи ЕЛ, си копирам коментара от съседната статия: Вчера прекарах едни прекрасни 15 минути, забавлявайки се да гледам как един електрожен се опитва да си паркира колата така, че кабела да стигне до порта... да ме извинявате ама толкова празно между ушите, че да си купя ЕЛ, нямам!
fallback
Последни