fallback

Най-здравите и най-проблемните коли на 8 години

Mazda и Suzuki бият Toyota по надеждност в новия доклад на германската TUV

Кои автомобили си заслужава да се купят на старо и кои ще ви скъсат нервите - и джобовете? За жалост няма категоричен отговор на този въпрос: състоянието на всяка отделна кола зависи от момента на производство, от експлоатацията и поддръжката й. Все пак ежегодният доклад на TUV, германската Асоциация за технически прегледи, дава известна ориентация при кои модели може да се очакват повече дефекти и кои са относително по-безпроблемни. След като ви запознахме със заключенията на актуалния доклад за 12-годишните и за 10-годишните автомобили, сега идва ред и на онези на възраст 8-9 години - тоест произведените през 2015 и 2016 (инспекциите на TUV са проведени през 2023 и 2024).                  20-те най-надеждни коли от 2015-2016 година (ГАЛЕРИЯ):

         

Вероятно сте забелязали, че подреждането не е пълно - липсват доста японски модели, както и цели марки като Alfa Romeo, Land Rover или Lexus. Причината е проста: TUV включва в доклада само модели, от които достатъчно бройки са минали на инспекция. Това обяснява и германската доминация, и отсъствието на много търсени у нас автомобили като Honda CR-V или Jeep Grand Cherokee.

Renault Captur все така си остава най-надеждната френска кола, с класиране непосредствено след Топ 20 (и по-добър резултат от Mercedes GLC или VW Touareg). VW Passat e успял да се оттласне от дъното и вече е в зелената зона, макар да е един от моделите с най-голям среден пробег. На обратния полюс е MINI Hatch, което в предишни години влизаше в Топ 20 по надеждност, а сега е пропаднало дълбоко в червената зона, независимо от скромния среден пробег.           Renault Captur 2015 Captur, който се произвежда в Испания, е най-добре представящата се френска кола пред TUV         Дъното на подреждането е запазено за Dacia - очаквано за най-евтините автомобили на европейския пазар. Не е очаквано обаче сриването на Ford Focus в последната десетка, да не говорим за присъствието там на BMW 5 Series - единственият луксозен автомобил с толкова висок процент констатирани дефекти.

В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 21. Suzuki Swift - 14,7% (90,000 км), 22. Renault Captur - 14,8% (82,000 км), 22. VW Touareg - 14,8% (145,000 км), 24. Audi Q3 - 15,2% (105,000 км), 24. Mercedes GLC - 15,2% (124,000 км), 26. Mercedes C-Class - 15,3% (126,000 км), 27. Audi A4/A5 - 15,8% (145,000 км), 27. Ford B-Max - 15,8% (78,000 км), 27. Skoda Octavia - 15,8% (144,000 км), 30. Opel Mokka-X - 15,9% (92,000 км), 30. Seat Leon - 15,9% (123,000 км), 30. Skoda Fabia - 15,9% (92,000 км), 33. Ford S-Max - 16,1% (133,000 км), 34. Mazda 3 - 16,2% (104,000 км), 35. Toyota Yaris - 16,4% (79,000 км), 36. Ford Kuga - 16,6% (116,000 км), 37. Ford Mondeo - 16,8% (142,000 км), 37. VW Up - 16,8% (81,000 км), 39. Skoda Yeti - 17,0% (103,000 км), 39. VW Passat - 17,0% (158,000 км)

В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 41. Toyota Auris - 17,1% (101,000 км), 42. Skoda Citigo - 17,2% (80,000 км), 43. Audi A6/A7 - 17,3% (161,000 км), 43. Opel Adam - 17,3% (79,000 км), 45. VW Beetle - 17,7% (81,000 км), 45. VW Polo V - 17,7% (88,000 км), 47. Opel Corsa - 17,9% (83,000 км), 47. Seat Mii - 17,9% (81,000 км), 49. BMW Series 1/2 - 18,1% (108,000 км), 49. Mercedes E-Class - 18,1% (181,000 км), 51. Ford C-Max - 18,3% (109,000 км), 51. Opel Astra - 18,3% (122,000 км), 53. Hyundai ix20 - 18,6% (77,000 км), 54. Hyundai ix35 - 18,9% (103,000 км), 54. Skoda Rapid - 18,9% (109,000 км), 54. VW Tiguan - 18,9% (112,000 км), 57. Nissan Qashqai - 19,0% (105,000 км), 58. BMW Series 3/4 - 19,3% (142,000 км), 58. VW Touran - 19,3% (140,000 км), 60. Skoda Roomster - 19,5% (103,000 км)          Mercedes E-Class e моделът с най-голям среден пробег от всички изследвани - 181,000 км. Другите най-карани коли в Германия са Skoda Superb (167,000), Audi A6 (161,000), BMW 5 Series (159,000) и VW Passat (158,000)               В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 61. BMW X3/X4 - 19,6% (130,000 км), 61. Smart Fortwo - 19,6% (63,000 км), 63. Peugeot 308 - 20,0% (121,000 км), 64. Ford Ecosport - 20,2% (82,000 км), 64. Kia Rio - 20,2% (97,000 км), 66. Hyundai i10 - 20,7% (74,000 км), 67. Peugeot 208 - 20,8% (83,000 км), 67. VW Caddy - 20,8% (139,000 км), 69. Kia Picanto - 20,9% (72,000 км), 70. Skoda Superb - 21,0% (167,000 км), 71. Opel Insignia - 21,3% (147,000 км), 72. Renault Twingo - 21,4% (69,000 км), 73. Citroën Berlingo - 21,6% (123,000 км), 74. Peugeot 2008 - 21,7% (93,000 км), 75. BMW Series 2 Active Tourer - 21,8% (102,000 км), 75. Ford Fiesta - 21,8% (90,000 км), 77. Fiat Panda - 21,9% (73,000 км), 77. Kia Sportage - 21,9% (107,000 км), 77. Seat Alhambra - 21,9% (141,000 км)

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 80. Nissan Micra - 22,4% (71,000 км), 80. Seat Ibiza - 22,4% (99,000 км), 82. Renault Scénic - 22,5% (109,000 км), 83. Mini - 22,7% (87,000 км), 84. VW Sharan - 23,0% (147,000 км), 85. Kia Ceed - 23,1% (113,000 км), 86. Fiat 500 - 23,2% (70,000 км), 87. BMW X5/X6 - 23,6% (152,000 км), 88. Hyundai i30 - 23,8% (108,000 км)

МОДЕЛИТЕ С НАЙ-МНОГО ПРОБЛЕМИ: 89. Ford Focus - 24,2% (122,000 км) 90. Citroën C3 - 24,8% (82,000 км) 91. Renault Clio - 25,7% (90,000 км) 92. Ford Ka - 25,8% (76,000 км) 93. Renault Megane - 26,1% (122,000 км) 94. BMW Series 5/6 - 27,9% (159,000 км) 95. Dacia Logan - 28,3% (112,000 км) 96. Dacia Sandero - 28,6% (89,000 км) 97. Dacia Duster - 29,7% (101,000 км) 98. Dacia Dokker - 30,9% (113,000 км)         

fallback
  • #6
    ххх ( преди 3 седмици )
    Подреждането но ТЮФ всяка година е сходно - начело винаги са или 911, или Б-класа или Голф-спортсван последните 2 са пенсионерски миниванове и това обяснява защо не се чупят. Карат се предимно спокойно и внимателно. Докато идентичните им хетчбеци А-класа и Голф са младежки коли които съответно се настъпват повече, въртене на гуми, завои с вратите напред
  • #5
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Май ще откажа Дачията която съм поръчал
  • #4
    Както винаги... ( преди 3 седмици )
    навсякъде в такива класации за надеждност по света рено/неуДачия заемат "гордо" последните места! И така повече от 20години.
  • #3
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Връзката между инспекциите на TUV и надеждността е точно никаква. Немските автомобили показват по-добри резултати на инспекция, защото статистически по-скоро са били в сервиза.
  • #2
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Продължаваш да се доказваш като пълен скодоумник ти.
  • #1
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Продължава да се доказва, че немските коли се карат много повече от японските, а причината е една - японските са некомфортни и шумни и не предразполагат към желание за шофиране. И въпреки по-големия пробег, немските показват същата или по-добра надеждност. Личният ми опит напълно подкрепя тези заключения.
fallback
Последни