fallback

В Китай показаха какво ще премахне дизеловите камиони

CATL представи сменяеми батерии за тежко товарни превозни средства

Най-големият производител на батерии в света CATL представи нов стандартен сменяем модул "75#" за тежкотоварни автомобили. Технологията е насочена към ускоряване на прехода към електрическа тяга в товарния сегмент и позволява да се инсталира различен брой батерии на шасито.

Презентацията на новите батерии се състоя на 18 май в град Датън (Китай), но самата технология не е нещо ново за CATL. Още през декември миналата година китайската компания пусна сменяеми батерии за леки автомобили, като има амбиции да изгради цяла мрежа от сервизи по пътищата на страната, които да предлагат услугата.

Според Ян Джун, ръководител на дъщерното дружество Qiji Energy, новата станция побира 95% от камионите и побира 24 батерии. Изчисленията на на CATL показват, че работата на такива камиони спестява около 60 000 юана (7400 евро) на всеки 100 000 км в сравнение с дизеловите аналози. Това е с около 20 000 юана (2450 евро) по-евтино от камионите с втечнен природен газ и такива автомобили са по-малко податливи на колебания в цените на горивата.

Компанията очаква, че до 2028 дялът на електрифицираните тежкотоварни автомобили в Китай ще достигне 50%. Това отваря перспективи за въвеждане на нови автомобили в сегмента на търговските превозни средства с ниски разходи за поддръжка и зареждане.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Навремето според в. Работническо дело и СССР бяха много напреднали и изобретателни. Докато не стана, "Хлъц!" и не спряха да много велики.
  • #7
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ех, докъде го докарахме. Да четем за постиженията на китайците, да цъкаме с език и да се чудим след колко години останалия свят ще ги настигне. По-точно ще стигне днешните им постижения, защото китайците няма да спрат дотук и ще увеличават преднината.
  • #6
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Има и още една лоша новина батериите на CATL са доста тежки и засега са постигнали само до 220wh/kg, което ще рече че батерия за 800 км пробег, който е максималния позволен пробег на шофьора, тежи цели 3,5 тона, но да не бъдем песимисти, технологиите се развиват и скоро ще тежат още по-малко. И това е ако не зарежда през задължителната 45 минутна дневна почивка
  • #5
    До 4 ( преди 6 месеца )
    CATL предлага батерии само с до 18 000 цикъла живот все още. Тези за камионите са с по-малко живот и сравнително бавно зареждане - 70% от капацитета на батерията за цели 15 минути, вместо само за пет минути като на леките автомобили. Погледнах и гаранцията. Престолил съм манджата, защото предлагат само 2,8 милиона километра гаранция или 15 години което настъпи първо.
  • #4
    Митична врачка ( преди 6 месеца )
    При 1 милион цикъла, колко ще е тротинетка?
  • #3
    анонимен ( преди 6 месеца )
    При 6000 цикъла, колкото е гаранцията на батериите на CATL с тези 6 тона батерии и 800 км пробег, с тези батерии ще се изминат около 5 милиона километра. Правилният въпрос е, колко хиляди литра гориво ще минат през резервоара на дизелов камион за да измине 5 милиона километра и на колко чисто нови камиона ще трябва да бъде преместен резервоара, за да измине 5 милиона километра? Друг важен въпрос е Колко ще струва това гориво дори без да броим цената на няколко камиона?
  • #2
    Гост ( преди 6 месеца )
    Батериите тежат 6 тона,оставям на Теслю адреналинката електричка да пресметне колко километра може да се изминат с 6 тона дизел.
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    След още някоя година, когато има достатъчно мегаватови зарядни станции, смяната на батерии ще стане абсолютно ненужна! Същата тази марка наскоро представи своите батерии за леки автомобили, които зареждат 520 км за 5 минути. Потенциала на камионите е да зареждат повече километри за същото време, въпреки че това е практически ненужно.
fallback
Последни