fallback

Поредната жертва на SUV-манията слага край на цяла ера за Peugeot

Спирането на флагмана 508 оставя пазара без още един интересен автомобил

Peugeot 508 стана поредната от жертвите на SUV сегмента, като продажбите на модела ще продължат до края на годината. За съжаление на мнозина, този автомобил също казва "сбогом" на пазара, като ще последва и други премиум-алтернативи като Jaguar XE и Volvo S60.

Peugeot 508

Така тези, които харесват подобни автомобили , все още могат да избират между модели като Alfa Romeo Giulia, Audi A5, BMW 3-Series, Mercedes-Benz Class C, Skoda Superb или Volkswagen Passat, въпреки че последният вече се предлага само като комби. Към тази група може да се прибави и Toyota Camry, която наскоро смени поколенията.

С края на Peugeot 508 френският производител затваря една много успешна страница в историята си. Тя включва Peugeot 405 и Peugeot 605, както Peugeot 407, който постигна значителен успех благодарение на много поразителния дизайн и страхотното поведение. Клиентите на марката имат един последен шанс, тъй като Peugeot 408 все още се продава. Неговият кросоувър дизайн го позиционира на средата между 508 и SUV-моделите, като последните подобрения включван нови батерия и скоростна кутия във версията PHEV.

Peugeot 508

Какво губи Peugeot със спирането на 508? С размери от 4,75 метра дължина, тази кола демонстрира внушителен външен вид - фаровете с три нокътя се открояваха, вратите без рамка и скосения таван в задната част. От своя страна семейната версия се разрасна до 4,77 метра дълга и се възползва от по-широк багажник. Неговите 530 литра обем надвишават 487 литра на варианта с пет конвенционални врати, като има много атрактивни линии и определен спортен подход.

Интериорът също е впечатляващ благодарение на салона i-Cockpit, 10-инчовия HD централен екран и компактният волан, които генерират забележително усещане за водача. Има и ергономични седалки AGR с масажна функция в по-високите нива на оборудване, както и изкуствен интелект ChatGPT.

В оборудването можем да намерим елементи като 360-градусова камерата за виждане, адаптивен контрол на скоростта Stop and Go, аудио система FOCAL, LED фарове, автоматична задна врата, система за нощно виждане и адаптивно окачване.

Фейслифтът на 508 разполага с 1.2 PureTech - трицилиндров бензинов двигател със 130 к.с., и 1.5 BlueHDi дизел със същата мощност. Впоследствие останаха само PHEV Plug-in хибридите, с осем предавки и три нива на мощност - 180, 225 к.с. и бруталната 360 к.с. със задвижване на четирите колела.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Хонда Сивик имаше същия проблем с 10 поколение. Бяха сложили 1.0 двигател на базовата версия в Eвропа за доста пари (добре че не продават мн коли тук). Хубаво е, че се усетиха и на 11 поколение сложиха изцяло хидридно задвиждане. Няма проблем с даунсаизинга, но при коли с цени 50 000-60 000 - стават просто трудно продаваеми.
  • #8
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Намалиха двигателя,и какво спестявате,добре сте ,ама ще се управите.........
  • #7
    Милен ( преди 3 седмици )
    Карам 508SW първа фаза с 2.0HDI 163к.с. автомат,от 4 години.И много съм доволен.Двигателя е супер як.Не се чупи,мощен и икономичен.Возията е дървенка за такъв голям автомобил.Това с даунсайзинга простреля всички производители,който го въведоха.Чупливи,немощни мотори с кратък живот и горят много.
  • #6
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Чак пък да са им виновни SUV-овете... Да се обърнат към Шкода за съвет - чехите пласират доста голям брой Октавия Комби / Супърб Комби, въпреки че имат и богата SUV гама. Другаде ще е проблемът... Някой беше споменал дригателите... 3цилиндъра може да е ОК за 208, но за 508 е смешно... Пак давам пример с Шкода - имаха 1.0 на Октавия, който отпадна с фейслифта. Обяснението беше, че клиентите не искали 3 цилиндров двигател и не се е продавал никак добре. За Супърб всичко е 4цил 150кс и нагоре.
  • #5
    Е ( преди 3 седмици )
    Интересен дизайн беше като излезе, но ги провалиха скапаните малолитражни мотори, неподходящи за този клас автомобил.
  • #4
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Това 508 колко стотина хиляди струва? Кой ще дава толкова пари за Пежо?
  • #3
    Ха ха ( преди 3 седмици )
    Брутален бил тоя умрел котак с 360 к.с.!
  • #2
    анонимен ( преди 3 седмици )
    френска им работа красиви автомобили правеха но понеже имало ограничение от 140 км.ч. и затова не слагали по мощни двигатели затова немците продават спорт пакети за отключване за над 300 км.ч. и клиентите счупват касичката на децата за да вземат беенве ауди или мерседес за порше не говорим те са друга лига
  • #1
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Пежо, продължават да дълбаят дъното с глупави решения. Но реално погледнато 508 II е абсол'тен провал, спрямо 1-ва генрация.
fallback
Последни