fallback

Колко дълго всъщност издържа Toyota RAV4?

Популярният SUV е много надежден, но има моделни години, с които трябва да се внимава

Продължителността на живота на RAV4 варира от поколение на поколение и от година на година. Настоящият RAV4 е един от най-популярните автомобили в света, като през миналата година измести Ford F-150 като най-продавания автомобил в САЩ (пикапът беше №1 в продължение на повече от 4 десетилетия). В момента RAV4 се предлага с бензинови и хибридни задвижвания, като най-вероятно това ще се запази и след смяната на поколенията.

Toyota RAV4

Кои обаче са най-здравите поколения на модела? Отговор на този въпрос се опитват да дадат колегите ни от CarBuzz, които се фокусират върху моделите, произведени между 1996 и 2021, тоест още могат да бъдат намерени на пазара на употребявани автомобили. И те могат да дадат достатъчно точни данни за надеждността на една от най-популярните коли на Toyota през годините.

Колко дълго издържат различните Toyota RAV4?

Като цяло всеки конкретен RAV4 трябва да издържи няколкостотин хиляди километра при подходяща грижа. Популярният SUV e като повечето други модели на марката - надеждни и универсални с много живот в тях, стига да се третират правилно. Последното обаче е много важно. Колата ще издържи толкова дълго, колкото ви е необходимо, но само ако се грижите за нея.

Като се има предвид това, дълголетието на вашия RAV4 също зависи от моделната година или поколение, което имате. Първото поколение е едно от най-добрите, с почти никакви изтегляния и малко оплаквания от клиенти.

Toyota RAV4

Кои са най-надеждните моделни години?

1995: Този моделната година е страхотна, което е изненадващо за тези, които знаят, че първите модели от ново поколение (или новите автомобили като цяло) могат да имат някои проблеми, които трябва да бъдат решени. RAV4 от 1995 няма нито една сервизна акция, а оплакванията от автомобили са минимален брой.

1996: Не по-малко здрав автомобил, който затвърждава надеждността на моделите на Toyota от 90-те години на миналия век. В САЩ е регистрирана само една сервизна акция, която се дължи на фаровете и по-точно на липсата на рефлектори в САЩ. Има някои официални оплаквания, като най-често е от трансмисията. Някои клиенти съобщават, че тя преминава в неутрално положение при лека неравност по време на шофиране.

Кои са най-ненадеждните моделни години?

2002: Второто поколение на RAV4, и по-точно моделът от 2002, страда от няколко сериозни проблема, ремонтът на които струва хиляди долари. Въпреки че по чудо няма официални изтегляния, има огромен брой оплаквания от клиенти. По-голямата част от тях са свързани с проблеми със скоростната кутия.

Независимо дали се дължи на модула за управление на двигателя (ECM), който не успява да каже на трансмисията кога да превключи, или на други причини, клиентите колективно се оплакват от тракане на трансмисията, пропускане на предавки или невъзможно превключване. Шепа собственици съобщават за повреда на двигателя заради утайка на масло. По-късните моделни години са по-добри, но те са част от сагата с въздушните възглавници Takata и наскоро бяха включени в предупреждението "не шофирайте" от Toyota.

2019: Петото поколение на RAV4 не съществува твърде дълго, за да види толкова много проблеми, колкото второто поколение. Въпреки това, моделът от 2019 г. съществува достатъчно дълго, за да възникнат проблеми, като някои са доста скъпи. Подобно на второто поколение, те са свързани с трансмисията - като колебание при по-ниски скорости и рязко дърпане при ускоряване. Също така, при ускоряване, някои клиенти съобщават за прекомерен шум от двигателя, а други трябваше да сменят дефектни байпасни клапани на охлаждащата течност в своите двигатели.

Често срещани проблеми с Toyota RAV4

- Повреда на трансмисията

- Повишен разход на масло

- Повреда на модула за управление на двигателя

Като всяка Toyota, RAV4 като цяло няма много общи проблеми, но някои са доста сериозни. Както вече стана въпрос, те са свързани с второто поколение - най-вече с трансмисията, като включват от странни звуци до прескачане на предавки и липса на превключване напълно. Ранните години на второто поколение (2001-2005) са най-податливи на тях, но има оплаквания за проблем с трансмисията при моделите чак до днешното поколение, което започна през

2019. Съобщава се, че трансмисиите от моделните години 2019 и 2020 се колебаят при по-ниски скорости и се дръпват рязко при ускоряване.

Друг често срещан проблем в продължение на много години на RAV4 е големият разход на масло. Това най-често се среща през третото поколение (2006-2012) и по-късните години на моделите от четвърто поколение (2013-2018). Докато собствениците продължават да доливат маслото си, докато гори, или да сменят маслото си по-често, не би трябвало да има трайни ефекти. Ако обаче собствениците не успеят да поддържат нивата на маслото в колата си, тогава могат да възникнат по-катастрофални и скъпи последици.

Отново, при второто поколение RAV4, модулът за управление на двигателя или ECM, както обикновено го наричат, може да не успее да командва останалите механични компоненти. И това е една от основните причини за повредата на трансмисиите на тези модели. Ако компютърът на автомобила не казва на трансмисията кога да превключи, тогава автоматичните трансмисии могат да превключат или твърде късно, или твърде рано. ECM също е свързан с повечето други части на двигателя, което може да бъде катастрофално, когато се развали.

Колко дълго Toyota RAV4 може да оцелее?

Отговорът на въпроса колко ще издържи RAV4 варира от година на година и няма категоричен отговор, но можем да се посочат няколко неща. Както вече стана дума, колата ще издържи дълго време само когато собственикът й се грижи за нея. Технически няма ограничение за това колко дълго може да оцелее RAV4, ако повредените части се сменят веднага. Избягвайте по-проблемните моделни години, сменяйте маслото си редовно и вашият RAV4 трябва да издържи стотици хиляди километри.

fallback
  • #11
    Анализатор ( преди 1 седмица )
    Тойота до 2000 година
  • #10
    Станчо куфара ( преди 1 седмица )
    Сега са пластмасови автомобили и се чупят като за последно
  • #9
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Абе таз статия малко на тъгъдък напльокана. Едно и също нещо написано два пъти за второто и последното поколение, а за двете между тях нищо. А точно тези между 2005 и 2019 най-много интересуват българските потенциялни купувачи
  • #8
    КАРАЛ ( преди 2 седмици )
    Съм такава бракма! Гори много и в момента е със спукано предно стъкло и ръждясва в Испания! С десен волан!
  • #7
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Поне не гният по сервизите :)
  • #6
    Хейтър ( преди 2 седмици )
    От неяпонски Опел със сигурност хахахаххахаххах аххаххаха
  • #5
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Издържа по-малко от неяпонските марки, защото след 15 г. е купчинка ситна ръжда. Колкото и километри да може да издържи са безсмислени, защото не държи на години.
  • #4
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Първо поколение най-хубавото и най-здравото. Много ми харесва предпоследното поколение Рав4 хибрид, най-новото не толкова главно заради интериора,който нещо не ми харесва много.
  • #3
    Мхм ( преди 2 седмици )
    Пука ми за офроуд само вранглер
  • #2
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Най старите първо поколение са 2.0 атмосферен бензин с ръчни скорости и максимално опростени като конструкция и екстри. Нормално е да издържат много. Новите нито са толкова здрави, нито са проходими. Да не говорим за недоразумението CVT и хибридните щуротии дето са напълно излишни. Поне да бяха оставили една опция за базов модел с ръчни скорости.
fallback
Последни