fallback

Суперкола BMW M няма да има, поне засега

Подразделението на баварците започва да пуска ограничени серии за колекционери

Напоследък се появиха новини, които предизвикаха вълнение сред феновете, а именно, че суперавтомобил BMW M официално е в процес на разработка. Искрата за тези спекулации запали интервю с вицепрезидента на BMW M по работа с клиенти, марки и продажби Силвия Нойбауер, която сподели известна представа за бъдещите планове на подразделението. Нека обаче изясним нещата: макар BMW M да има големи планове занапред, суперавтомобил не е сред тях - поне засега.

Ето какво всъщност каза Нойбауер: "Стратегията на [BMW] е да предлагаме на пазарите няколко малки серии. Тази година във Вила д'Есте ще има нещо ново и може би някои бъдещи малки серии с обозначението "M". Тя подчерта, че "такива модели имат този положителен ефект върху марката и продуктовото портфолио. Правите определена група клиенти много, много щастливи с тези мечтани автомобили. Дори онези, които не могат да си позволят колата, се възхищават на марката. Това ще е част от нашата бъдеща пътна карта".

Попитана каква е идеята за мечтаната кола, Нойбауер добави: "Доверете ни се. Работим вътрешно по въпроса, за да може това да се осъществи някой ден. Искаме ли кола-мечта и BMW M много предприемчива компания ли е, където наистина можеш да осъществиш нещата? Да, нека изчакаме подходящия момент".

Някои медии обаче прибързаха със заключенията и "потвърдиха", че предстои разработването на суперавтомобил BMW M. Според източници на bmwblog обаче и особено като се има предвид, че самата германска компания не може публично да коригира всеки слух, реалността е различна.

Първо, в момента нито BMW, нито BMW AG, нито M подразделението разработват суперавтомобил. Истината е, че в миналото BMW е проучвала идеята за хиперкола, развиваща около 1300 к.с., но това не е проектът BMW i16, за който всички писаха. Беше казано, че проектът за хиперкола е готов на 99% от бизнес гледна точка. С променящите се пазарни условия обаче, особено в сегмента на електрическите хиперавтомобили, където тези с цена над един милион евро не са лесни за продажба, бордът в крайна сметка реши да спре проекта.

Второ, в рамките на самото BMW M също няма активен проект за суперавтомобил, поне според източниците на bmwblog. Ентусиазмът за създаването на такъв със сигурност съществува сред инженерите и ръководството, но нито един от предложените досега бизнес сценарии не е имал достатъчно смисъл, за да даде зелена светлина на проекта.

Това, Нойбауер най-вероятно намеква, е вътрешното желание в BMW M за мечтана кола, страст, която се е появявала многократно през годините. По-скоро обаче тя е имала предвид бъдещи M модели в ограничена серия, като обичайните CS и CSL моделни гами и/или след това. Благодарение на гъвкавостта на платформата CLAR, която поддържа автомобили с размери от M2 до M3/M4 и дори M5 и M8, BMW M може да създава ексклузивни варианти, използвайки познати основи.

Ако не друго, очаква се следващите стъпки да включват по-малки, изключително ексклузивни издания на най-популярните спортни автомобили, като M2, M3 или M4. Нищо общо с "обявяването", че предстои излизането на пълноценен суперавтомобил BMW M? Това е голям скок, който обаче не е подкрепен от настоящите факти.

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Сега да се върнем към новината под която коментираме. Защо от BMW са спрели да разработват "мечтаната кола"? Ами защото китайците вече я произвеждат! Предлагат както по-бързи от BMW автомобили на ниска цена, така и по-луксозни автомобили от bmw на по-ниска цена, но най-лошото е че произвеждат и по-бързи и по-луксозни автомобили, които са малко по-скъпи от предишните две категории, Но въпреки това са по-евтини от BMW. За BMW Какво става да предложи на клиентите, освен стара слава?
  • #16
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Като направим връзката, че Тесла е много по-бърза риба от стогодишните автомобилни производители, Но въпреки това е възможно да бъде изядена от по-бързата риба , каква ще е съдбата на по-бавните от Тесла риби според вас?
  • #15
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Но тезата ми винаги е била, че Тесла е договорила доставка за материали за батерии с 50% ръст всяка година и ако останалите не вземат мерки, Тесла може да им продава батерии през 2030 година, когато планираха 3000 гигават часа батерии - поредната лъжа на Илон Мъск, за която аз не се притеснявам да призная че е лъжа. Нито пък съм в маниачен като вас в марки, така че признах в мига в който китайците изпревариха Тесла при технологиите защото те станаха по-бързи риби и ще изядат Тесла
  • #14
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Както виждаш, аз не съм изопачил нито една запетайка от това което сте казали. Последните дни ви цитирах и се извинявам за единствената грешка, че без да искам съм объркал при цитирането че съм написал едно "х" с голяма буква а е трябвало да бъде с малка и вдигнахте олелия до небето че ви вкарвам думи в устата. А вие се скъсахте да лъжете и да манипулирате какво съм бил казал. Въпросът с таблицата с 50% винаги е бил през коя година ще спре ръста, СПОРЕД ВАС?
  • #13
    До 12 ( преди 7 месеца )
    Аз да не съм баба Ванга? Тезата ми винаги е била за технологията а не за марката Тесла. Никога никога никога никога не съм говорил за сигурни 20 милиона продажби на Тесла. Спорът винаги е бил дали Тесла може да изгради заводи за производство на 20 милиона броя, като моята теза винаги винаги винаги винаги е била, че Тесла може да изгради толкова заводи но няма на кой да продаде толкова електромобили. За разлика от вас аз мога да цитирам, а вие само можете да лъжете и изопачавате. АЗ ЦИТИРАМ!
  • #12
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ти за Тесла така разправяше електрическа латерно.Ръст 50% и 20 милиона Тесли 2030 година.Като се събуди мокър с пръсти в контакта,бързо смени плочата.Та за коя година да очакваме 20 милиона Тесли годишно?
  • #11
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ще мине още малко време и ще осъзнаете това което ви повтарям от години. В бъдеще който няма батерии ще има проблем. Испания го разбра по трудния начин. Скоро и автомобилните производители ще го разберат. Не може да разчиташ на технологии за батерии, по-лоши от първият "масов" електромобил Тесла модел s когато излезе през 2012, за да произвеждаш съвременен автомобил, при положение, че китайците предлагат 10 пъти по-бързо зареждане и да очакваш този автомобил да има пазарен успех.
  • #10
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Цената на батериите няма значение, а себестойността на цикъл. При 1000 цикъла и $100 , себестойността на цикъл съхранение е 10 цента. 17ст/kWh. При 6000 цикъла става 3 стотинки за киловатчас, А цената на батериите е все една и съща и не е паднала! Продължава да е 100 долара в този пример, а в реалността пада. И това е цикъл в гаранция на батерията, а не целия живот на батерията.
  • #9
    До ха ха ( преди 7 месеца )
    Всъщност гаранцията от 6000 цикъла или 10 години, които дават производителите на батерии срина вашата опорна точка за максимум 2000 цикъла. Разбира се аз за разлика от вас ще си призная, че с рина и моята опорна точка, че заради скъпата себестойност на цикъл зареждане на батериите, мрежата ще разчита на батериите на електромобилите, които така или иначе няма да използват всички цикли по време на живота си.
  • #8
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Тоест признаваш, че проблемът е липсата на батерии и това е причината гост да казва, че се е сринала опорната ми точка, защото аз винаги съм твърдел обратното, А вие винаги сте знаели и сте ме убеждавали, че ще възникне проблем заради многото възобновяеми източници и затова трябва да се работи проактивно за изграждане на достатъчно батерии, преди да възникне проблемът? Точно както България ще изгражда 10 000 мегаватчаса до март 2026?
fallback
Последни