fallback

Новите GT-R и Acura NSX ще бъдат на една платформа

Сливането на Nissan с Honda пропадна, но двете марки продължават да работят заедно

Сливането на Honda и Nissan може да не се осъществи, но това не спира преговорите за сътрудничество между двете марки. В интервю за The Drive старши вицепрезидентът и главен директор по планиране на Nissan за Северна Америка - Понц Пандикутира, разкри, че разговорите продължават. И те могат да доведат до интересни решения, едно от които е възможността следващите поколения на Acurs NSX и Nissan GT-R да бъдат изградени на една и също платформа.

Nissan GT-R и Acura NSX

"Смятам, че е напълно възможно да направим двете коли на една и съща платформа, като те си останат автентични, без да се превръщат в клонинги една на друга", коментира топ-мениджърът.

Подразделението на Honda за Северна Америка вече официално обяви, че предстои пускането на електрическа Acura NSX, а от Nissan потвърдиха завръщането на GT-R през следващите от 3 до 5 години. Предполага се, че суперколата ще получи хибридно задвижване.

"Оригиналната NSX беше много различна от това, което сега представлява тази кола. Тя е супер прецизна и лека, благодарение на аерокосмическите си технологии. В същото време GT-R е много сложен технически грубиян", обясни Пандикутира.

Nissan GT-R и Acura NSX

Шефът в Nissan допълни, че преговорите за сливане с Honda са "избледнели", но стратегическото партньорство, сключено през миналата година, остава в сила. То се поддържа от новия главен изпълнителен директор на Nissan - Иван Еспиноза, който, преди да поеме поста, водеше разговорите за обединение с японския конкурент.

Пандикутира обаче ясно подчерта, че бъдещите GT-R и NSX засега не се разработват заедно, като допълни, че "това може да бъде направено". Той е категоричен, че Nissan се нуждае от партньорство с други марки за разработката на нови модели. А примерът със сътрудничество между Toyota и Subaru за създаването на моделите 86 и BRZ е доказателство за успеха на подобни съвместни проекти.

fallback
  • #2
    Охотник ( преди 2 седмици )
    Китайците завладяват средният и ниският клас. А те щели да произведат следващият спортен автомобил заедно. И двете марки над 10% спад, в продажбите на точно този сегмент. И ще компенсират с нов автомобил, в най-високият клас. Където търсенето е най-слабо. Приживе Сойчиро Хонда създаваше уникални модели, за масовият автомобил. И то с уникални характеристики. На достъпни цени. Сега му се изпикаха на гроба. За това се отказах, от Honda.
  • #1
    Друг Гост ( преди 2 седмици )
    По принцип двигателите им са на различни позиции. Не виждам как ще стане, освен ако Нисан не са решили, като Шевролет, да преместят двигателя зад шофьора
fallback
Последни