Новата технология на Horse отразява промените в отношението към електрическата мобилност
Любопитен нов задвижващ агрегат, предназначен да превръща чисти електромобили в бензинови хибриди, е разработен от Horse - джойнт-венчъра на Renault и китайската Geely за двигатели с вътрешно горене. Разработката е в отговор на охлаждането към електромобилите на много основни пазари, обясни шефът на Horse Матиас Джанини.
Новият агрегат се състои от двигател с вътрешно горене, електромотор, скоростна кутия и съпътстващата електроника, монтирани в един общ блок. Той е с компактни размери и може да се монтира на същото място, където е основното задвижване на чист електромобил. Това означава, че производители, които искат да прехвърлят някои модели от електричество на хибридно задвижване, могат да го направят много лесно, без сериозни преустройства на производствените линии. Добър пример е Fiat, който побърза да прехвърли своя бестселър 500 само на електричество преди две години, но сега е принуден да конструира нова хибридна версия заради вялия интерес към електрическата.
Новата технология на Horse може да се захранва с бензин, с етонолово-бензинова смес Е85, с чист метанол и със синтетични горива, твърдят от компанията. Освен това тя може да работи в различни режими: като паралелен хибрид, тоест задвижвайки колелата, или като удължител на пробега на електромобила, генерирайки енергия за основния електромотор. Монтира се директно върху шасито на автомобила. Макар да е специално разработена за електрически автомобили, технологията може да се използва и за превръщането на стари автомобили с ДВГ в хибриди.
Много производители се оказаха с по-голям производствен капацитет за EV, отколкото изисква пазарът в момента. Fiat с неговия 500е e добър пример
"Цяло десетилетие изглеждаше, сякаш електромобилът с батерия е единственият път към нулевите емисии, и автомобилните производители планираха според това виждане", обясни Джанини пред Autocar. "Сега обаче се придвижваме към един технологично неутрален свят, където различните пазари и различните сфери на употреба имат свои собствени решения".
Още по темата:
-
Френският производител направи впечатляващ обрат - но сега трябва вече да излезе от сянката на Dacia
-
Забравен корейски кросоувър отчита 3567% ръст. Делът на китайците у нас е вече 2.7%
-
Лимитираната серия на Grand Koleos e само 999 бройки - но няма да стигне до нас