fallback

В съда: Tesla превъртала километражите, за да изтече гаранцията

Ако манипулацията бъде доказана, компанията може да плати милиарди обезщетения

Колективен съдебен иск, заведен в Калифорния, обвинява Tesla, че съзнателно е допуснала неточност на километражите в автомобилите си, така че те да отчитат по-голям пробег от реалния и съответно гаранцията от производителя да изтече по-рано.                    Искът е внесен на 4 април от адвокатската фирма Singleton Schreiber и твърди, че "Tesla Inc съзнателно завишава разстоянията, изминати с автомобили Tesla, или най-малкото толерира съществена неточност в разстоянията в полза на Tesla Inc". Според обвинението, производителят използва странна система за одометрите в автомобилите си, която ползва предсказващи алгоритми, схеми за измерване на потребената енергия и показатели за поведението на шофьора, за да "манипулира и изкриви" реалния брой километри, изминати от автомобилите Tesla.

Искът е от множество потребители, но е започнал от опита на един от тях, Найри Хинтън. Той купил Model Y втора употреба с пробег 36,772 мили (59 178 км). През първите шест месеца колата му давала среден месечен пробег от 2217 мили (3568 км) - така че в края на периода била надхвърлена отметката от 50,000 мили, отвъд която пълната гаранция на Tesla не важи.                           След това изведнъж месечният пробег на Хинтън паднал до 1415 мили (2277 км) - необясним спад от 36%, независимо, че всъщност дневният маршрут на човека се бил удължил заради смяна на работното място. Клиентът направил проверки и установил, че при еднакъв режим на живот с предишните си автомобили (два Chevrolet и един Mercedes) той изминавал средно 6086 мили на полугодие, докато с Tesla средният показател бил 13 228 мили - необясним скок от цели 117 процента.

Оплакванията на Хинтън в Reddit го свързани с други клиенти на Tesla със сходен опит. Всички те изпитали внезапен скок в показанията на одометъра, водещи до изтичане на гаранцията. Съдебното дело е заведено от името на всички купувачи на Tesla в щата Калифорния - най-големият регионален пазар на марката в света. Ако съдът сметне иска за валиден, потенциалните компенсации от страна на производителя може да възлязат на милиарди долари.       

      

fallback
  • #137
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Ама разбира се, ако наученото в училище ми казва, че мощността при изкачване на Шипка е максимум 15 kW, изкуствения интелект казва 15 kW, а троловете от тролфермата твърдят, че изходящата мощност е била 50 kW при входяща 45 киловата, разбира се че троловете са прави а физиците и изкуствения интелект грешат, А аз повтарям техните грешки!
  • #136
    анонимен ( преди 7 месеца )
    И за пореден път Тесльо Сидзипин показва колко му липсва акъл и критично мислене. За него щом го пише в Интернет, а сега и Чатгпт, значи е вярно и е валиден аргумент. ***, ***, като афроамерикански ***.
  • #135
    Хехе ( преди 7 месеца )
    Психотрола продължава дискусията с тролапсихопат.Включи дори изкуствен интелект.
  • #134
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Основният въпрос който ме гложди тук е, на какво се базира тази ВЯРА? Целта ми е да разгадая гледната точка на вярващите. Какво точно се върти в главите им? Изкуственият интелект не може да ми помогне в отговора на тези въпроси. Бедна му е фантазията какво може да измисли всеки един от вярващите, за да защити тезата си, която противоречи на физичните закони. Това е като да четеш научно-фантастичен Роман за паралелна реалност, който се пише в реално време
  • #133
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    До Христо. Благодаря, че ме "запозна" с инструмент, който смята много по-бързо И точно от мен. Това ще е поредният инструмент с който да пестя време и да мога да отговарям много по-бързо и точно както на моите така и на чужди въпроси. Но за разговорът си далече от истината. В една дискусия ако двама човека имат едно и също мнение, единият е излишен. Ако си забелязал, водя дискусии основно с ВЯРВАЩИ хора, чието мнение противоречи на физичните и математичните закони.
  • #132
    Христо ( преди 7 месеца )
    Разбира се, че исках да ти помогна. Видях, че си пишеш сам и реших да ви запозная. Радвам се, че сте се харесали.
  • #131
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Ето че благодарение на троловете и днес научих нещо полезно, въпреки че започна във формата на шега. Изкуствения интелект очевидно е доста по-напреднал отколкото очаквах И е чудесен инструмент, който пести време. Съвсем искрено и без никакъв сарказъм изказвам ОГРОМНИ БЛАГОДАРНОСТИ, въпреки че напълно осъзнавам, че не сте се и опитвали да ми помагате.
  • #130
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Ха-ха-ха. Изкуствения интелект отговори за секунди и на този въпрос "Каква е приблизителната максимална теоретична изходяща мощност на дизелов двигател на автомобил при разход 15 литра на 100 км при движение със скорост 30 км в час" Абе той сигурно е чел моите отговори за да се обучава и затова ви лъже толкова нагло. Пропуснал е да прочете отговорите на инженер професор Радев инженер турбо и инженер Гост. Да се чудиш защо всеки интелект изкарва едни и същи числа?
  • #129
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Заключение:Приблизителната теоретична максимална изходяща мощност на дизелов двигател на автомобил при разход 15 литра на 100 км при движение със скорост 30 км/час е около 15.65 kW или приблизително 21.3 конски сили.Важно е да се отбележи: * Това е теоретична максимална мощност, базирана на моментния разход на гориво. Реалната моментна мощност, която двигателят произвежда при тази скорост и разход, вероятно е по-ниска и е достатъчна само за поддържане на движението и преодоляване на съпрот ...
  • #128
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    И за да докажа че не съм психопат като вас, ще си призная грешката, че не съм взел предвид твърдия водород, за който научавам чак сега. Очевидно съм сгрешил че максималното тегло е 71 гр (да се чудиш защо изкуственият интелект "повтаря" моя резултат), а е 88 гр. Това обаче не променя факта, че цитираните от РУК 100 гр все пак противоречат на физиката. Да не говорим, че той има предвид газообразен водород.
fallback
Последни