IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

ЕС разкри схема за пласиране на бракувани коли от САЩ в България

Измамата е действала в още поне 9 държави и е нанесла щети за десетки милиони евро

България е сред страните, в които е действала мащабна престъпна схема за внос на бракувани автомобили от САЩ, с укриване на данъци и измама на потребителите, обяви Европейската прокуратура. Организацията проведе разследване в 10 държави и вече е арестувала десетима души.
  
    
бракувани коли, търг, САЩ, Audi
 
              
Схемата е ръководена от литовски граждани, чрез фирми в няколко държави, включително и в България. Вероятно обаче в сянка зад извършителите се крият лица с руска националност.

Престъпниците са изкупували на търгове в Съединените щати катастрофирали и бракувани автомобили на безценица. Въпреки че такива автомобили по закон не могат да се препродават, и може да се използват само за компоненти и за вторични суровини, колите са вкарвани в ЕС с фалшиви фактури и документи, прикривайки истинската им история. След това претърпяват съвсем козметични ремонти и се продават на крайни клиенти. Някои от трошките са стигали до България през германски автокъщи.
  
          
бракувани коли, търг, САЩ
 
             
Мрежата е използвала фиктивни компании в няколко държави, за да прикрива реалните обеми на търговията и да укрива данъци. Само продадените от Литва автомобили са на действителна стойност 144 милиона евро, са установили прокурорите. Щетите от укрити данъци и други измами са минимум 31 милиона евро, твърдят от ръководената от Лаура Кьовеши служба. Разследващите прокурори са конфикували 116 автомобила, около 560,000 евро в брой, както и имоти и ценни книжа на стойност над 5 млн. евро.
 
     

 

0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Следовател - EU ( преди 13 часа )
    Схемата е добре позната и в дъното са Поляци - Там в момента и най-големият пазар за крадени автомобили в EU. На бракуваните се ползва основно шасито и рамата за донор. Действаме по случая, когато има повече резултати ще дам инфо. Замесени са Евродепутати и Лидери на Европейски партии, играещи ролята на чадур в схемата.
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    На баба ви дедовеца ( преди 3 седмици )
    23 на това, което предлагаш му казват CARFAX в САЩ. Въпреки, че записите не са идеални. Има закон в Калифорния според който след всеки пътен инцидент за щети над (не съм сигурен точно) се подава онлайн декларация в местния Департмент ъф Мотор Виъкълс и там си влиза в датабаза. Ако не бъде направено следват глоби.
  • #24
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Правда ( преди 3 седмици )
    Първо никой не им е искал на американците скъпите енергоносители и второ ако не бяха тези високи облози щяхме да си купуваме нови американски автомобили а не трошките които се коментират.
  • #23
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Някой ( преди 3 седмици )
    Те същото го правят и от Европа. Да не се прави на ощипан ЕС. Връщат се километри. Продават се ударени автомобили, които се оправят и се прикриват. Какви простотии се измислиха, а толкова не може да бъде измислен един общ БЕЗПЛАТЕН Европейски регистър, като чукнеш рамата на колата. Да ти излиза всичко до момента. И веднага да се вижда, километри, удари, кражби. Ама явно нямат интерес, нали някой трябва да им купува ***, а те да изкарват пари и от бракуваните щайги.
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    На баба ви дедовеца ( преди 3 седмици )
    Do 15,Ферари-то на снимката ако е за козметичен ремонт, аз не знам какво ще трябва да е останало от него за да бъде бракувано... За да внесеш кола от другия край на света и да имаш профит, колата трябва да е редова и поне на 15 години, никога да не е предизвиквала особен интерес като нова и да не може да бъде продадена в състоянието в което се намира или да е катастрофирала са такива повреди, които правят ремонта и нерентабилен. Ето това внасят далавераджиите, пооправявят го външно и после
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Do21 ти, си НЕ ГРАМОТЕН, научи се да пишеш
  • #20
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Да пак ( преди 3 седмици )
    Слагат руснаците в основата,а те есгейците хич,неправиха схеми с тези коли от които САЩ СЪЩО СА В СХЕМАТА И ПЕЧЕЛЯТ СЛЕД КАТО СА МИНАЛИ МИТНИЧЕСКАТА ИМ ЗОНА.ПРОПАГАНДНИ МИШКИ ТОВА Е ЗАПАДЪТ ЗА МЕН!
  • #19
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Do16-17 ( преди 3 седмици )
    Ей, нема как да не се появата хора и да не у,се, ра, т пейзажа Путин, Тръмп объркахте сайта тук се коментират автомобили
  • #18
    4 rate up comment 3 rate down comment
    до 17 ( преди 3 седмици )
    Тръмпиоти и тук ли плъзнаха? В замяна на лесния износ на коли, ЕС реципрочно улеснява вноса от САЩ на други неща - най-вече енергоносители, метали и фармацевтични продукти. Така работят търговските споразумения, докато не се намеси някой ТВ ***, петкратно фалирал.
  • #17
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Правда ( преди 3 седмици )
    Търговският парадокс: ЕС срещу САЩДокато Европейският съюз облага вноса на американски автомобили с 10% мито + 20% ДДС (в България), САЩ години наред допускаха европейски коли срещу едва 2.5% мито и без допълнителни федерални данъци. Икономическият дисбаланс е очевиден, но рядко се обсъжда публично.Когато САЩ най-сетне решават да отговорят с по-високи мита, медиите бързат да ги заклеймят.Защо десетилетия наред ЕС се ползваше с това предимство?