fallback

Заслужава ли си Honda Civic на старо

При десетото поколение на модела повечето недостатъци бяха отстранени, но някои все пак останаха

Японският хит Honda Civic, тук в своето десето поколение, е оборудван с двигатели с директно впръскване и куп модерни устройства за безопасност. Което обаче създава проблеми, особено през първите две години след пускането.

Най-чести повреди

Неправилно подравнените ролки могат да доведат до проблеми с ангренажния ремък при двигателя 1.0T. Ако не се оправи, този дефект (наличен в някои автомобили, особено 2017 година) може да повреди бутала, клапани и разпределителни валове. Някои клиенти се оплакват от потъмняване на екрана на мултимедийната система. В повечето случаи актуализацията на софтуера не е достатъчна, а устройството трябва да бъде сменено.

Поради резонанс в смукателната тръба на климатроника (модифицирана от производителя в началото на 2019 ) се чува свистене. Въздуховодите на вентилационните отвори, ако не са добре закрепени, вибрират и шумят.

Поради дефектна електронна верига в камерата - круиз контролът, автоматичното спиране и асистентът за поддържане на лентата може да станат неизползваеми.  Проблемът вече е решен в гаранция за почти всички автомобили.

Хронологията

2016  - Моделът с пет врати излиза на пазара в края на годината с два бензинови двигателя с турбокомпресор: 1.0T със 129 к.с. и 1.5T със 182 к.с. И двата стандартно са съчетани с шестстепенна механична скоростна кутия. Безстепенната автоматична скоростна кутия (CVT) е опция. Комплектът Comfort се предлага с автоматично спиране, адаптивен круиз контрол, алуминиеви джанти и автоматичен климатроник като стандарт.

Elegance добавя предни и задни сензори за паркиране. Executive също има изцяло LED фарове. Вариантите Sport и Sport+  предлагат активно окачване, докато коженият салон и панорамният електрически покрив са за топ нивото Prestige.  

2017  - Пристига 2.0T Type R с 320 к.с., предлаган изключително с ръчна скоростна кутия. Стандартно има самоблокиращ се диференциал и кожен салон. Добавени са версиите Comfort, Navi, Elegance Navi, Executive и Premium. 1.5T вече е наличен и с четири врати.

2018  - Дебютира дизеловият 1.6 i-DTEC 120 к.с. (с четири или пет врати), също с деветстепенна автоматична скоростна кутия.

2019  - През ноември идва рестайлинг: фалшивият въздухозаборник около фаровете за мъгла се променя и LED светлините стават стандартни за всички. 1.6 дизелът, който вече не се предлага с автоматична скоростна кутия, може да бъде купен само с пет врати.

2020   – 1.5T също се предлага само с пет врати.

Двигателите

126-те конски сили на 1.0 трицилиндров турбо директно впръскване не харчат много бензин, но стават шумни при ускорение. Нисък разход на гориво: 6,1 литра на 100 км при тестове, макар да са дадени малко над 5 литра на на книга.

1.5 турбо 4-цилиндровият е мощен (182 к.с.). Работи добре от ниски обороти, но с цената на силен рев и леко грубо. „Официалният” разход на гориво е нисък: 5,9 л/100 км.

120-те конски сили на четирицилиндровия дизелов двигател 1.6 ви канят да шофирате динамично. Въпреки това разходът на гориво е нисък: при пътния тест средно 5,6 л/100 км (3,5 е цифрата за хомологация).  

 

Защо "ДА"

Шестстепенната механична скоростна кутия е супер - бърза и прецизна смяна на предавките дори при спортно шофиране. 

Безопасност - сред многото устройства автоматичното аварийно спиране и адаптивният круиз контрол са стандартни за всички.

Изобилие от опции за управление. Дори за пътниците отзад. И голям багажник.

Защо "НЕ"

Диаметър на завъртане - в тесни пространства може да отнеме няколко допълнителни маневри.

Съхранение - има много места, но нито едно от тях не е хладилно

Навиващата се тента на багажника оставя непокрити куфарите точно до седалката. Пазете ги от любопитни погледи.

Кой модел да избера?

Поради не съвсем конкурентната цена на новия модел - не бяха продадени много (особено с четири врати).  Японският класик обаче има твърдо ядро от фенове и лесно се препродава. Оценяват се високо всички двигатели, включително 2.0T на Type-R (търсен от почитатели на спортните коли). За разлика от бензиновите двигатели, дизеловият е харесван и с автоматичната скоростна кутия. 

fallback
  • #8
    Val ( преди 7 месеца )
    Отговора е не! Без да си губя времето да чета статията
  • #7
    анонимен ( преди 7 месеца )
    3-ти, моя грешка, седан е, не е лифтбек.
  • #6
    Ами ( преди 7 месеца )
    Без да губя ценно време за безмисленни статии - краткият отговор е НЕ!
  • #5
    Nippon ( преди 7 месеца )
    Всеки Civic си заслужава!
  • #4
    Ффф ( преди 7 месеца )
    Заслужава си и още как...
  • #3
    до 2 ( преди 7 месеца )
    Седана си е истински седан. Което е грехота защото формата предразполага за лифтбек. И не върви да губят практичност, но предполагам това идва от американската версия.
  • #2
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Правих тестдрайв на модела и бих казал, че е като цяло е добра кола. Удобна е, вътрешното пространство и доста прилично (казвам го като Шкодаджия). Управлението е уникално. Но за ежедневно каране може би ще е прекалено "нервна" и 1.5 е доста спънат преди 3000 оборота. Цената обаче според мен беше прекалено висока, а дилъра отстъпки не дава, освен когато чистят скалдови наличности и пуснат 15-20% - тогава си заслужаваше.
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Колата си заслужава, но не си заслужава човек да си губи времето и да чете тези глупости! Кое е с 4 врати и кое с 5, като и седана и хечбека са с 5 врати? Седана е по-скоро лифтбек, не е класически седан , както 8 или 9 генерация. На някои пазари в Европа дори не се предлагаше.
fallback
Последни