fallback

Глобален проблем забавя хибридите на Toyota до 9 месеца

Клиентите са принудени да чакат дълго време за доставка на автомобилите си

Купувачите на Toyota са изправени пред дълго чакане, тъй като голямото търсене на хибриди причинява глобални забавяния на доставките, съобщава Reuters, като се позовава на източници от компанията, както и на клиенти, които са направили поръчки за нови модели, но са били уведомени, че ще чакат повече от предвиденото.

Toyota

Нарастващото търсене на бензиново-електрическите хибриди на Toyota изправя доставчиците пред проблем с поддържане на темпото, което води до недостиг на части. Това се отразява на доставките до крайни клиенти, някои от които трябва да чакат до 9 месеца за доставка на закупени от тях автомобили.

Запасите от хибриди са ниски при дилърите на Toyota на основните пазари, включително САЩ, Япония, Китай и Европа. Така производителят е изправен пред сериозно предизвикателство, за да защити основната си технология. От друга страна обаче това оправдава избора на японската компания да заложи срещу прогнозите на конкурентите, които решиха, че появата на електрически превозни средства ще изхвърли хибридите от пазара.

Статистиката показва, че глобалните продажби на хибриди, включително plug-in, почти са се утроили до 16,1 милиона от 5,7 милиона през последните пет години. В същото време европейските клиенти на Toyota чакат средно 60 до 70 дни за нови хибриди, което е два пъти повече от 2020. Превозните средства с най-голямо търсене и най-ниско предлагане в Европа включват хибрида Yaris Cross и RAV4 plug-in хибрида.

В Япония купувачите чакат от два до пет месеца за много модели, показва уебсайт на Toyota. В Щатите положението не е по-добро, като някои дилъри са продали всички налични бройки от Prius още до средата на февруари. И сега разполагат само с няколко хибридни Camry.

В свое изявление до медиите компанията заяви, че търсенето на хибриди се е увеличило "значително през последната година във всички региони" и се прави всичко възможно да производството да бъде увеличено. В момента обаче то е в съответствие с годишните планове на Toyota и промяната ще изисква време.

Закъсненията произтичат от ограниченото предлагане на компоненти, използвани в хибридните задвижвания, които до голяма степен се произвеждат в Япония и се изпращат в чужбина, където се сглобяват автомобилите. Недостигът на магнити, използвани в части, доставяни на Aisin (един от най-големите партньори на Toyota), се очертава като основен проблем. Същото се отнася и за инверторите, произвеждани от Denso, което може да накара Toyota да се обърне към друг доставчик.

fallback
  • #14
    до 13 ( преди 3 седмици )
    Така беше. След като държавата си постигна целите, върна данъка. Просто никой не иска друго, освен БЕВ. Останалите няколко процента дизелови са лекотоварни модели. И точно понеже Норвегия е нетипичен пазар, ясно си личи поведението на овцедушните тойоткаджийчета.
  • #13
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До 12 Норвегия уникален пазар, с много, ама много щедри правителствени раздавки за електрическите коли. Цената е често наполовина, спрамо това, което е другаде, а "конценционалните" коли са често по-скъпи. След това си спястяваш данъци, които може и да до дестки хиляди левове на година. Все едно да ти продавам Голф 1.0L за 75000 лева, а хибриба за 65000, двата с по 4-6000 лева данъци на година, с а Модел 3 LR, да е 55000 лева, но без данъци. Ем какво ще вземеш ...
  • #12
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Цялата статия може да се съкрати до 1 изречение: Клиентите на Тойотка са най-овцедушните на света. Не, Тойотка не е уцелила стратегията. Откъде зная ли? От Норвегия. В Норвегия Тойотка не може да продава ибриди, защото пазарът е 93% БЕВ. И какво се случва? Норвегия става единственият пазар на света, в който bz4x става номер 1 по продажби за Тойотка. Обяснението е много просто - овцедушните искат Тойотка. На всяка цена. Задвижването няма значение, дори да е най-лошият БЕВ на света (какъвто е).
  • #11
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "Това го казах още на батери day," - Извинявай, но сериозно ли живееш с вярването, че те следим кое, на какво събитие, както и че сме наясно за събитиете, какво си казал? Приятел! Моля те! Стегни се! Не знам, какво се е объркало в живота ти, но бъдеи по-добър от това.
  • #10
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "Голямото търсене" - Не знам. То просто почти всичко е хибрид. Ако искаш "нехибри" ще чакаш дълго.
  • #9
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Тесла договорила батерии за 20 милиона,не може да прескочи летвата от 2 милиона електромобила тротинетка.
  • #8
    Тойотаджия ( преди 3 седмици )
    Антитрол, предвид финансовите им резултати, Тойота определено са си направили отлично сметката.
  • #7
    Тойотаджия ( преди 3 седмици )
    Тойота и Хонда са единствените с точната бизнес стратегия за момента. Това е добре за финансите им, но не и за клиентите им, защото цените им ще продължат да бъдат високи.
  • #6
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Тоест контекста е, Toyota е късогледа и не може да види по-далеч от носа си в дългосрочен план, за да си направи план за бъдещето. Това го казах още на батери day, където Тесла представи 46 80 батериите, заедно с плановете до 2030 година, през която трябва да произвеждат батерии за 20 милиона електромобила годишно. Още тогава казах, че това е най-голямото предимство на Тесла, защото верига за доставки се изгражда за минимум 5 години, а Тесла е договорила доставка на материали за 10 г напред
  • #5
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    До 3. Не си чел внимателно статията и си извадил думите от контекста "прави всичко възможно да производството да бъде увеличено. В момента обаче то е в СЪОТВЕТСТВИЕ С ГОДИШНИТЕ ПЛАНОВЕ на Toyota и промяната ще изисква време."
fallback
Последни