fallback

Айртон Сена и Honda - любов от пръв поглед

Японците приемаха бразилеца като свой и купуваха като луди рекламираните от него модели

На 1 май ще се навършат 31 години, откакто великият Айртон Сена загуби живота си по време на Гран при на Сан Марино.  Но той продължава да вълнува милиони фенове, далеч не само тези на Формула 1. Бразилецът беше джентълмен на пистата и извън нея… И имаше невероятно харизма, за която ще стане въпрос.

 

Любовта между Honda и Сена започна през 1987 година, когато пилотът постига първата си победа в Монако с Lotus-Honda и след това спечели и в Детройт. По време на годините работа с японската марка, Айртон помогна за разработването на легендарни автомобили като Honda NSX и на търговския успех на много други-  като четвъртото поколение на Prelude coupe .

Беше 1991 година и Сена доминираше във F1 със своя болид на McLaren-Honda. Като посланик на японската марка, бразилецът участва в няколко рекламни кампании, включително този клип, създаден за японския пазар. В него Сена изглеждаше безупречно в пуловер с висока яка и плисирани панталони, докато се обляга безгрижно на багажника на Prelude.    

"Шофирането за мен е начин да изразя себе си - моята личност, моя характер, моя начин на живот. Шофирането - безопасно и внимателно, със стил и комфорт, е моята лична цел. Просто се движете", казваше той от екрана, а погледът му заковаваше камерата. И ако това, което имаше с NSX, беше истинска любов, отношението му към Prelude беше различно.

Четвъртото поколение Prelude беше спортен автомобил от среден клас с иновативен дизайн и мощен 2,2-литров двигател със 197 к.с. във версията VTEC Si . Той беше забележителен със своето усъвършенствано управление на четирите колела (4WS). Това го правеше невероятно купе, толкова вълнуващо за шофиране, колкото и привлекателно за гледане. 

В Honda знаеха, че се нуждаят от силно харизматична фигура, която да популяризира модела. Сена, който през 1991 година беше гордостта на японската нация въпреки бразилския си произход, нямаше как да не е идеалният избор.

Ходът на времето не е намалило страстта, която Сена излъчва, нито специалната аура в тази реклама. Днес, когато Honda потвърди завръщането на Prelude като e:HEV хибрид , носталгията отново изплува. Новият модел, планиран за 2026 година, "ще запази своята спортна същност, но адаптиран към променящите се времена", казва Honda.  

fallback
  • #6
    Марин ( преди 1 седмица )
    сена живее с мъж, прикривайки се с наети модели и съседски жени. С фиктивен брак, манипулирайки хората в Бразилия. Некадърник и в картинга, това го потвърждава и Фулъртън съотборник на сена в картинга.
  • #5
    Марин ( преди 1 седмица )
    сена използва настройките на Ален Прoст.1-вата година във Формула Форд 1.6 сена си купува място в отбора на Ван Даймън с парите на майка си и баща си, като сумата е колосална за 1981 година, и тя е 360 000 щатски долара. През 1982 година сумата която сена плаща е 420 000 щатски долара. Богаташко семейство което е угаждало на синът им геят сена, който докрая на живота си
  • #4
    НЕГРАМОТЕН ( преди 1 седмица )
    сена не е разбрал от автомобили, нито е можел да настой болида
  • #3
    анонимен ( преди 1 седмица )
    2-ри, има един неоспорим ФАКТ- мнооого си *** бе , Саше!
  • #2
    Факт ( преди 1 седмица )
    Сатору Накаджима, пилот от Ф1, дава огромна помощ на Хонда с разработката и тестването на Хонда NSX. сена не е разбрал от автомобили, нито е можел да настой болида които е карал във Ф1. сена е бил само за рекламен трик и да прибере от японците МНОГОТО пари без заслуги.
  • #1
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Айртон Сена ми беше любимият пилот, след неговата смърт спрях да гледам състезанието.
fallback
Последни