IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европейската индустрия е твърде зависима от САЩ и Китай, предупреждава Mercedes

Проблемът е, че производителите от Стария континент почти не инвестират в технологии и изкуствен интелект

Зависимостта на Европа от САЩ и Китай за компютърен хардуер и облачни услуги излага на риск автомобилната индустрия на Стария континент. Това заяви вицепрезидентът на германската група Mercedes-Benz - Жорж Масинг, цитиран от Bloomberg.


Mercedes-Benz


„Колкото повече се придвижваме към изкуствения интелект, толкова повече се нуждаем от по-ефективен компютър“, каза Масинг на индустриална конференция в Берлин.

Той посочи още широкото използване в индустрията на специализирани сензори, които се произвеждат главно в САЩ и Китай. Европа трябва да създаде свои собствени високопроизводителни чипове и облачни доставчици, добави Масинг.

„Нямаме нито облака, нито хардуера в Европа, който може да обучи тези модели“, каза още вицепрезидентът на Mercedes-Benz.

След години на проблеми със собствения си софтуер, Volkswagen AG започна да си сътрудничи с американската Rivian Automotive и китайската Horizon Robotics, за да ускори разработването на електрически превозни средства. Междувременно Mercedes инвестира в китайския стартъп AI Momenta, за да подсили своите системи за подпомагане на водача.

„Виждам малко европейски инициативи и компании, които инвестират във високопроизводителни компютри за автомобила “, каза Масинг.

Софтуерът се превърна в ключов отличителен фактор за електрическите превозни средства, като Tesla и китайските производители са водещи. Европейските автомобилни производители трябваше да потърсят партньорства в Силициевата долина и Китай, за да придобият техническата експертиза, необходима, за да се конкурират със следващите поколения автомобили.

Политиците в Европа трябва да разберат, че континентът трябва да стане по-малко зависим от Китай и Съединените щати за високотехнологични части, за да се намалят рисковете за сигурността и да се гарантира, че компаниите могат да получат достатъчно доставки в случай на недостиг.


0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    В Европа се живее добре. Много добре (а не както ваттеенките се опитват да лъжат). И в това е проблемът. Добре живеещите не изпитват стимул да се жертват за нещо маргинално по-добро. Аз си харесвам жовота в ЕС, но не мога да отчета фактите - в САЩ и Китай работят повече часове, имат много по-малко платена отпуска, няма скъпоструваща защита от безработица или болест. В ЕС, тези неща правят труда скъп и демотивират хората да са по-изобретателни и работливи.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Мани го, Митко Тролиста. Той е като съветскофилите, дето години наред обясняваха колко велики работи прави и може СССР. Докато не се спихна въпросната "самая магучая". Сега Китай били много велики и правели много велики неща. Само дето икономиката им продължава да се крепи основно на евтини и нискотехнологични продукти, или такива, които са с много мръсно производство. Сещай се защо никой друг не може да им се опре откъм цени. Жокер - стандартите за екология са като стандартите за патенти там.
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    до долния ( преди 3 дни )
    Китай нямат нищо дори един автомобил едва правят.Като имат толкова инженери що не направят нещо по сложно като рякета. По малко ракети са изстреляли от една частна компания като спейс екс.
  • #4
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 дни )
    До 2. Всъщност едното не пречи на другото. Дори е точно обратното. Европа можеше да се насочи към обучаване на кадри, които да превъзхождат китайските и да оставят Китай в зависимост от западните технологии. Ако се върнем на бързата риба изяжда бавната, Китай изпревари голяма част от света и в тази насока. В Китай всяка година завършват повече инженери и специалисти, отколкото където и да е. Преподават им световни светила, на които партията плаща. Тук фалира единствената фабрика за батерии
  • #3
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 3 дни )
    До 1. От написаното се вижда че дори не осъзнаваш, че изкуственият интелект и софтуерът всъщност е продуктът, който предлагат и им носи приходите?
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    "..Политиците в Европа трябва да разберат, че континентът трябва да стане по-малко зависим от Китай и Съединените щати за високотехнологични части.." - На теория добре, на практика няма как да стане това! Нито кадри, нито инфраструктура, нито ресурси. В ламтежа си за печлаби, усърдно години наред изнасяха производство в Китай...
  • #1
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Като цяло евро икономиката е зависима - внос на суровини, износ на стока. Внедряването на ИИ или подобни, няма да даи помогнат особенно освен млка оптимизация на производство. Но това по никакъв начин няма да промени производствените разходи или стоките да станат по евтини. И не на послдно място - в наши дни ИИ и автоматизация доста често се бъркат.. както и в тази статия.