Зависимостта на Европа от САЩ и Китай за компютърен хардуер и облачни услуги излага на риск автомобилната индустрия на Стария континент. Това заяви вицепрезидентът на германската група Mercedes-Benz - Жорж Масинг, цитиран от Bloomberg.
„Колкото повече се придвижваме към изкуствения интелект, толкова повече се нуждаем от по-ефективен компютър“, каза Масинг на индустриална конференция в Берлин.
Той посочи още широкото използване в индустрията на специализирани сензори, които се произвеждат главно в САЩ и Китай. Европа трябва да създаде свои собствени високопроизводителни чипове и облачни доставчици, добави Масинг.
„Нямаме нито облака, нито хардуера в Европа, който може да обучи тези модели“, каза още вицепрезидентът на Mercedes-Benz.
След години на проблеми със собствения си софтуер, Volkswagen AG започна да си сътрудничи с американската Rivian Automotive и китайската Horizon Robotics, за да ускори разработването на електрически превозни средства. Междувременно Mercedes инвестира в китайския стартъп AI Momenta, за да подсили своите системи за подпомагане на водача.
„Виждам малко европейски инициативи и компании, които инвестират във високопроизводителни компютри за автомобила “, каза Масинг.
Софтуерът се превърна в ключов отличителен фактор за електрическите превозни средства, като Tesla и китайските производители са водещи. Европейските автомобилни производители трябваше да потърсят партньорства в Силициевата долина и Китай, за да придобият техническата експертиза, необходима, за да се конкурират със следващите поколения автомобили.
Политиците в Европа трябва да разберат, че континентът трябва да стане по-малко зависим от Китай и Съединените щати за високотехнологични части, за да се намалят рисковете за сигурността и да се гарантира, че компаниите могат да получат достатъчно доставки в случай на недостиг.