fallback

Skoda Superb отбеляза 90-годишен юбилей

За близо век чешкият модел се превърна в синоним на изисканост и комфорт

Преди деветдесет години Skoda Auto започва производството на модела Superb в своя завод в  Млада Болеслав. Този автомобил бързо се превръща в синоним на комфорт, изисканост и динамично шофиране, дори и по лоши пътища. Той впечатлява с просторен салон, предназначен за седем пътника, богато оборудване и отлично качество на изработка.

През пролетта на 1934-та Skoda представя ново поколение автомобили с опорна рама на шасито и независимо окачване. През октомври същата година компанията решава да кръсти флагманския си модел Superb, насочвайки се към най-взискателните клиенти. Серийното производство започва в  Млада Болеслав през март. 

Първият модел, Skoda 640 Superb, е оборудван с шестцилиндров двигател с мощност 40,5 kW (55 к.с.). От самото начало моделът има хидравлични спирачки и модерна 12-волтова електрическа система. Най-мощната версия е оборудвана с 4-литров V8, развиващ 71 kW (96 к.с.). Просторният интериор побира до седем пътника с багаж.

На купувачите са предложени различни опции за каросерия, включително дизайнерски версии, създадени по индивидуални поръчки, за да задоволят взискателните нужди на богатите клиенти. До края на производството през 1949 година са направени приблизително 890 пътнически автомобила и 1630 военни модификации, включително уникална версия 4х4.

Флагманският модел Superb отразява постоянната трансформация на марката Skoda през 130-годишната история на компанията. След 50-годишна пауза името е възродено през септември 2001-ва с представянето на първото модерно поколение Skoda Superb. Този модел се предлага изключително като седан и има изключително вътрешно пространство.

Купувачите могат да избират двигатели с мощност от 85 kW до 142 kW. Например, топ версията е оборудвана с 2,8-литров V6 с автоматична скоростна кутия Tiptronic. Списъкът с опции включва биксенонови  фарове и различни електронни системи, които гарантират на водача и неговите пътници високо ниво на комфорт и безопасност.

Следващите поколения, представени през 2008, 2015 и 2023 година, продължават да развиват наследството на Superb. Втората генерация получава индивидуален външен вид, създаден от специалисти от собственото дизайнерско студио на Skoda. Моделът е представен за първи път в два типа каросерия - лифтбек  и комби, като може да се похвали с мощни двигатели и богато стандартно оборудване.

Популярността на Superb нараства с всяко поколение. От възроденият модел, който се произвежда от 2001 до 2008 г., са продадени 137 000 бройки по целия свят. От следващото поколение (2008-2015) са реализирани 618 000, като 65% от клиентите избират лифтбека. Третата генерация, която дебютира през 2015 година, продължава тенденцията на растеж. Това поколение е много търсено и от него са продадени 805 000 бройки. Интересното е, че 56% от купувачите са избрали практичните и многофункционални комбита.

В следващото, четвърто поколение, което беше представено през есента на 2023 година, Superb също се предлага в два вида каросерия - лифтбек  и комби. Купувачите могат да избират между класически бензинови и дизелови двигатели, "меки" хибриди или  plug-in хибридни задвижвания. Версиите PHEV осигуряват електрически пробег до 120 км. Предлагат се варианти със задвижване на предните или на четирите колела.|

fallback
  • #11
    Нннн ( преди 2 седмици )
    До плюващите: Карайте си строшените БМВ та. Просто не знаете какво е удоволствието да караш Супърб.
  • #10
    Superb ( преди 2 седмици )
    Автомобил, който е във високият ценови клас не е за хора, които само говорят глупости, а за хора които могат да си го позволят. Те са хората, които могат да хвалят или критикуват.
  • #9
    Анонимен ( преди 2 седмици )
    Прекрасни машини! Това не е като Дупестана, дето един Москвич не можеха да сглобят! Правели РЕНО! КОГА и защо Румънците го правеха дълги години Рено 8 и Рено 10! Някой *** ша шпреха ли нещо?
  • #8
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 7, а ти каква кола караш, ларж, широко скроен, космополитен аристократе, как можа да изплюеш подобна глупост, че и трима *** са я харесали даже, дъно...
  • #7
    анонимен ( преди 2 седмици )
    въпроса е до манталитета на собствениците на шкода ограничени стиснати дребнави селски тарикати заедно със собствениците на пежо най рисковите водачи ня пътя
  • #6
    Йонко Евреина ( преди 2 седмици )
    До номер 1 Какво лошо има, да пълниш багажника от село с буркани компот или със зелеви сърми. Каквото и да ядеш, все от село идва.
  • #5
    Собственик ( преди 2 седмици )
    До 2 и подкрепящия го- Грозденцето е кисело май, а?
  • #4
    Георги Хадживълчев ( преди 2 седмици )
    Добре обурудваният супърб е автомобил, който излъчва лукс и комфорт. По динамични показатели не отстъпва на никой автомобил в своя клас.. имах удоволствието да притежавам такъв от 2005 година. И който не е имал такъв автомобил, само пише пълни измислици тук. Няма лошо да си привърженик на друга марка, но да пишете глупави хейтове без връзка с реалността е некоректно! Автомобила е супер!!!
  • #3
    До номер 2 ( преди 2 седмици )
    Напълно те подкрепям.
  • #2
    Шкодилак ( преди 2 седмици )
    Как е възможно да кръстиш третокачествена кола с усещане на леген с гуми , уникално грозен профил и концепция на катафалка със седалки с името супърб. Това е ирония. Шкода си купуват само счетоводители. Стиснати и сметкаджии. Никоя жена не би се хванала с мъж с такава кола. Да купиш такова нещо е прознак на крайна стистнатост и скръндзавост. царя на посредствениците.
fallback
Последни