IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кога и защо трябва да се сменя семеринг на колянов вал

Тази неизправност води не само до изтичане на масло, но и до цял куп други проблеми

Уплътнението на коляновия вал не е един от сложните елементи на двигателя на автомобила. Но неговата дисфункция може да причини сериозни проблеми, те са възможни дори при неправилната инсталация на тази евтина част,


двигател


Съвременният двигател с вътрешно горене е набор от изключително важни и сложни (и не винаги издръжливи) възли, чиято нормална работа може да бъде нарушена във всеки един момент. И източникът на неприятности може да бъде някакъв много малък детайл, който в действителност играе много важна роля. Едно такова е уплътнението на коляновия вал, изработено от гума или еластични полимери.

На какъв пробег е най-добре да се съсредоточите върху смяната му? Изглежда, че отговорът е очевиден: самите производители на автомобили препоръчват извършването на тази операция след 80-100 хиляди км, в зависимост от модела на автомобила. Въпреки това, когато работят във влажен климат и офроуд терени, някои собственици на автомобили смятат, че летвата трябва да бъде „намалена“ до 50 хиляди км.

Но какво ще стане, ако шофьорът, например, шофира предимно през топлия сезон и класическият му маршрут понякога минава по добър път, а понякога по „неравности на лятна вила“? И как трябва да разбираме термина „влажен климат“? Подхожда ли на това определение кишавата българска зима? Трябва ли летвата да бъде свалена до същите тези 50 хиляди км? 

Внезапните температурни промени в мразовитите зими и горещите лета, както и високата влажност - всичко това във всеки случай има отрицателен ефект върху състоянието на материала, от който е направено уплътнението. Да не говорим за високите температури при загряване на двигателя. Каучукът, от който е изработен този продукт, има специални добавки, които правят уплътнението относително устойчиво на агресивни условия на работа. Но един ден все пак ще се развали.


семеринг


Устойчивостта му на износване зависи от производителя. И тъй като самата част е малка, материалът с лошо качество бързо ще се превърне в проблем. Така че, ако трябва да смените семеринг на колянов вал, по-добре вземете оригиналния.

Освен това не е трудно да се определи кога тази част изисква подмяна. Ако уплътнението на коляновия вал загуби първоначалните си свойства, маслото започва да изтича. Разбира се, по-добре е да не чакате, докато това стане, и да го смените според спецификациите. Но има един нюанс. В някои случаи тази процедура не води до особени затруднения. Има обаче някои модели превозни средства, при които двигателят ще трябва да бъде демонтиран, за да се направи подмяната.

Семерингите се сменят по различен начин на различните автомобили. На някои процедурата е елементарна, но при други - е доста по-сложно. Зависи на какво място се намира, колко лесно се сваля и монтира. 

Във всеки случай, ако моторното масло започне да изтича през семеринга на коляновия вал, е по-добре да не рискувате и да се опитате да го смените възможно най-бързо. В края на краищата тази неизправност води не само до изтичане на важна техническа течност, но също така може да причини цял куп други проблеми, включително попадане на мръсотия в двигателя и ускорено износване на ремъците.


0 от 500
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Арбе вие у ред ли сте, на стара кола, нищо не се сменя ако работи, като се счупи тогава се сменя. То иначе ако се почне по-добре да я хвърлиш на *** цялата кола.
  • #3
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    2-ри, какво очакваш , когато основния източник на информация е списанието" За рулем"?!?! Преди 40 години го продаваха по РЕП-овете:)) Явно имат запазени броеве:))
  • #2
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Поредни дивотии. Смана на 50 000??? Абсолютни групости! Смяната винаги е трудна, защото трябва да отдели двигателят от скоростната кутия. Но се налага изключително рядко в съвременните автомобили. Не слушайте разни Руменчовци и Петърчовци.
  • #1
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 дни )
    Преди години заради смяната на този семеринг направих основен ремонт на двигателя. Така и така беше отворен, хайде да сменим това хайде да сменим и онова и накрая си стана основен ремонт, заради няколко капки масло в гаража. Но и днес бих направил същото, защото семеринга струваше 10-20 пъти по-евтино от ремонта за смяната му и за основния ремонт на практика доплатих само частите и не доплатих почти нищо за труд. Но това беше преди повече от 20 години.