fallback

Милиони коли са в риск заради „бъг“, който Европа не отстранява

Автомобилите са застрашени да не минат технически преглед догодина

Автомобилната индустрия в Европа се бори на толкова много различни фронтове, което неминуемо води до появата на различни проблеми. С един от тях предстои да се сблъскат не само производителите, но и собствениците на милиони автомобили на Стария континент, които ще трябва да плащат допълнително, за да използват колите си.

eCall

Става въпрос за превозните средства, оборудвани с първата система за спешни повиквания eCall. Тя е свързана към 2G мобилната мрежа за данни и е обречена да изчезне. В някои държави нейното използване вече беше удължено въпреки препоръките за премахване, но в други няма да бъде достъпна от 2026.

Мобилни оператори като Vodafone и Orange обявиха, че 2G ще бъде спряна през 2030, като преди това те ще изключат 3G. Властите в Европа са наясно с проблема още от миналото лято, като времето тече, а никой не предлага решения, чието изпълнение след това ще изисква много време.

Европа обмисля надграждане на контролния си софтуер до модерни 4G мрежи, но експерти казват, че това не може да стане толкова лесно. Изисква се инсталирането на някои нови устройства, което повдига друг голям въпрос - кой поема допълнителните разходи. Производителите са категорично против, като посочват, че това не е тяхна отговорност. В същото време обаче нещата се усложняват с техническите прегледи.

eCall

Брюксел е длъжен да намери решение или да направи изключение за милионите автомобили, регистрирани преди 2021, защото, ако системата eCall е на борда, тя трябва да работи според разпоредбите. Ако се повреди поради дефект и той се счита за сериозен, хиляди автомобили са изложени на риск да станат негодни за използване на пътя.

Германски експерти по автомобилна безопасност смятат, че ако системата не може да се свърже поради липса на мрежа за данни, т.е. поради обстоятелство извън контрола на автомобила, това не може да се счита за повреда. Същите органи за безопасност са категорични, че ако не успеят да постигнат споразумения с производителите, властите в ЕС трябва да гарантират продължаването на работата на 2G мрежата във всички държави-членки. И това да продължи, докато на пътя има превозни средства с тази система, което е доста сериозен разход за всички държави.

fallback
  • #9
    Хахохи ( преди 1 месец )
    До #3 Аз имам капаче на бутона sos, няма как случайно да се натисне. От юли 2024 всяка нова продадена кола в Европа трябва да го има. Както следене на лента, разпознаване на знаци с камара и аларма, ако надвишиш километрите и т.н. при отваряне на аербези само звъни но 112.
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    Новите телефони с копчета в магазините всички са масово само с 2G. Няма как да спрат да работят след 5 години, невъзможно е, някой пак се упражнява да всява смут със свободни съчинения.
  • #7
    6 ( преди 1 месец )
    И да, говоря за новите "с копчета".
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 5 Това важи за старите телефони. Новите масово са с 4G модули.
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    2G се ползва от всички с телефони с копчета, а те не са малко. Не ми се вярва да я спрат толкова скоро.
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    2g не трябва да се спира. 3g може да се спре.
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    О, Боже, шокиран съм, че административна мярка, наложена от бюрократи, не само не работи, ами дори пречи. Турете я например в папката при "дизелите са по-екологични" и давайте нататък.
  • #2
    Мнение ( преди 1 месец )
    Изключително *** казус. И само да попитам колко шофьора познавате, които да са използвали този бутон. Аз лично съм го натискал без да искам докато се опитвам да включа плафона и това е.
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Има ли още съмения, че нещатат се правят на парче, без мисъл и стратегия, без коррдинация между лява и дясна ръка? Но така е когато разни бюрократи взимат решения, от които нямат идеия или гледат до носа си.
fallback
Последни