fallback

България е пълна с коли с неотстранени фабрични дефекти

Близо половината автомобили, подлежащи на сервизна акция, все още са на пътя без ремонт

Когато купуваме нов автомобил, очакваме той да бъде в безупречно състояние благодарение на изчерпателен и безпогрешен контрол на качеството от страна на производителя. Реалността обаче е, че има доста модели, които страдат от фабрични дефекти, които впоследствие трябва да бъдат коригирани чрез общо изтегляне (сервизна акция). И те могат да компрометират безопасността на пътниците.

Въпреки че производителите са длъжни да изтеглят и ремонтират засегнатите превозни средства, много шофьори не са наясно с това или го пренебрегват. И тъй като автомобилите стават все по-технологично напреднали и електронно оборудвани, изтеглянията стават все по-чести.

Глобален проблем с локални последствия

Скорошно проучване на компанията carVertical анализира процента на изтеглените превозни средства в 26 държави (в това число и България), използвайки данни от отчети за историята на превозните средства, закупени от потребители на платформата между януари 2023 и септември 2024.

Според информацията в България 13,9% от проверените коли са били изтегляни поне веднъж, като по този показател страната ни се нарежда на четвърто място (графиката горе) в списъка след Португалия (18,2%), Гърция (17,6%) и Испания (14,5%).

По-фрапиращото в случая е, че по-малко от половината засегнати автомобили са с отстранени дефекти. При България този показател е 42,6%, като по този показател страната ни се нарежда на 6-о място в изследването (долната графика). Лидер е Гърция с 52,2%, следвана от Швеция (49,7%), Швейцария (48,8%), Германия (48,5%) и САЩ (45,2%).

Защо някои автомобили се изтеглят?

Изтеглянето е често срещано явление в автомобилната индустрия и може да засегне всеки производител. Някои от най-често срещаните повреди варират от проблеми, свързани с безопасността, като дефектни въздушни възглавници, лошо затегнати предпазни колани или повреди на спирачната система, до по-сложни проблеми - с електрическите системи, например.

„Тъй като автомобилите стават все по-технологично напреднали и електронно оборудвани, изтеглянията стават по-чести. За щастие, много от тези проблеми се решават по време на редовната поддръжка на превозното средство, свеждайки до минимум неудобството за собствениците“, обяснява Матас Бузелис, експерт от carVertical.

Някои дефекти обаче могат да имат сериозни последствия. Един от най-известните случаи бяха дефектните въздушни възглавници Takata през 2013, които засегнаха милиони превозни средства от марки, включително BMW, Ford, Honda, Mazda, Nissan и Toyota. Въпреки усилията за изтегляне и ремонт на тези превозни средства, все още има автомобили по пътищата с тези дефектни въздушни възглавници.

Следователно е ясно, че пренебрегването на изтеглянето може да компрометира безопасността на автомобила и да доведе до скъпи повреди в дългосрочен план. Ето защо, ако ще купувате автомобил втора употреба, не забравяйте да проверите дали има предстоящи изтегляния и дали те са разрешени.

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Откраднаха ми решетката в Тойота Стара Загора при изтегляне за въздушна възглвница Таката. Останах без решетка. Крадат и чупят колите.
  • #14
    Оцелял от СДС чумата ( преди 8 месеца )
    В англо- говедарската ***, пардон - Колония , завещана ни от СДС-Шайката е така. Няма Закон, няма ред, няма Морал и ще став все по-зле, поради това, че опростачиха и нацията под мъдрото ръководство на шпионите от Козяка.
  • #13
    Курчо ( преди 8 месеца )
    Доста странна статия.
  • #12
    Ибн ебн Ал Камил ( преди 8 месеца )
    Супер новина за ало измами.... ха-ха... сега ще има....КОЛАТА ВИ Е ДЕФЕКТНА....ДАЙТЕ 10 БОНА ДА Е ЗАКАРАМЕ...... ХА-ХА
  • #11
    Иван ( преди 8 месеца )
    През 2017 закупих Субару легаси 2006 от автокъща в София.През 2019 получих писмо на домашния си адрес да се свържа със официален сервиз вна Субару в Бг за подмяна на айрбек.Обадих се в Пловдив,след няколко месеца ме извикаха и смениха всичко безплатно!
  • #10
    Уее ( преди 8 месеца )
    Е затова аз си карам по-здрави стари коли. 2013 са вече ***.
  • #9
    Емил ( преди 8 месеца )
    Естествено защото представителствата в България са под всякаква критика, но това не е пречка дилърите да взимат десет пъти по-високи комисионни и да продават колите на най-високите цени в целия свят.
  • #8
    Мучо ( преди 8 месеца )
    Това е резултат от внос на стари коли, които отдавна не отговарят на елементарни изисквания за техническа изправност.Вносителите са престъпници, защото търсят само печалба от продажба на дефектни коли.
  • #7
    Той ( преди 8 месеца )
    Да се внасят само руски коли и няма да има дефекти!
  • #6
    Потребител ( преди 8 месеца )
    Пращат ми от сервиза на мерниците писмо, че колата ми подлежи на акция да се свържа с тях.Звъня им...Ми .. най рано ... след 2 месеца ще направим преглед ... и ако има нужда ще заменим.Как да си оставиш колата при тез измамници за неясно време?Хем частта трябва да се смени, хем те щели да решат дали да сменят частта.
fallback
Последни