IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Renault прави технология за гасене на ЕV достъпна за всички

Устройството гаси пожар в електромобил толкова бързо колкото и кола с ДВГ

Френският производител Renault разработи система за гасене на електрически автомобили, която обещава драстично да намали времето и водата, необходими за справяне с пожара, като едновременно с това я прави достъпна за всички производители на превозни средства.


Fireman Access


От компанията посочван, че системата Fireman Access, монтирана на всички електрически и plug-in хибридни модели на Renault Group, позволява пожарите на електрически превозни средства да бъдат гасени „приблизително за същото време, както при превозно средство с вътрешно горене“.

Самото устройство е под формата на залепващ диск, който се поставя върху отвор в акумулатора на превозното средство и е проектиран да се измести под натиска на пожарен маркуч. Това позволява на водата бързо да се разпространи във всички клетки вътре, като според Renault, това е единственият бърз и ефективен начин за спиране на топлинното бягство“.

Създателите на технологията допълват, че това позволява пожарът на батерията на електрическо превозно средство да бъде потушен за няколко минути, в сравнение с няколко часа при използване на настоящите методи. Освен това ще използва 10 пъти по-малко вода.

След като внедри системата Fireman Access в своите настоящи електрически и PHEV модели, Renault Group вече я прави свободна за ползване от други производители чрез безплатен лиценз. Това беше обявено от главният изпълнителен директор на френския производител Лука де Мео, който беше категоричен, че за да се направят електромобилите безопасни за всички, трябва да бъдат премахнати всички препятствия по пътя им.

Както е известно, електрическите превозни средства са по-малко склонни да се запалят в сравнение с автомобилите с ДВГ, но пожарите при тях са много по-трудни за гасене, тъй като химическият пламък не изисква кислород, което прави задушаването неефективно и значително увеличава количеството вода, необходимо за гасене на пламъците.

Пожарът на батерията също отделя токсични газове и може да се запали отново без предупреждение, дори след като е бил потушен – което означава, че изгорелите електромобили трябва да се съхраняват далеч от други превозни средства и сгради.


0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Psb ( преди 1 месец )
    Запсли ли се автомобил, без значение какъв е, бягай надалеч. Това е негасяемо. Пррди време на Хемус се беше запалил един. Седем коли спряхме и си изпръскахме пожарогасителите. Учудващо 6 работеха. Никакъв ефект. Всичката пласмаса и текстили са негасяеми. Камо ли пък батерията. Па тия система били измислили.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 8. Не се притеснявай. Статистически е доказано че най-рано след три години ще разбереш какво точно съм те питал с риторичния въпрос за пожарогасителя в незапалимите бензинови автомобили!
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колкото и еърбега, Мите. Обаче и за двете знаем, че ще сработят, когато се наложи.
  • #6
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 6. Ти имаш ли пожарогасител? Колко пъти си го ползвал през живота си?
  • #5
    7 rate up comment 5 rate down comment
    АнтиДжендърист ( преди 1 месец )
    Поредните електро глупости. Абе нали ни убеждаваха, че нямало проблем със самозапалването на Тея тостери, а се оказва, че е масов проблем щом цяла система за гасене са измислили. Логично е, че щом има проблем да се търси решение за решаването му. Колко са го решили е друга тема, но поне си признават индиректно за наличието на проблема. Само форумният мишок мечтател да се качи на електрически тостер не признава проблемите с тези талиги и само ги превъзнася.
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мисля, че и Хюндай правят нещо подобно и се кичеха със същите гръмки заглавия. Драмата обаче е, че трябва някак физически да стигнеш да включиш маркуча в този отвор. Та ако пожарникарите не са там съвсем в началото на пожара докато все още може да се ръчка тук и там по колата, май няма да има много полза от наличието на гърловина за пълнене на кожуха на батерията с вода или модерния "brine".
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Не ми се вижда удачно това решение. Доколкото виждам отворът е някъде пред/под задните седалки - не е удобно особено ако се е запалила вече
  • #2
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Митбъстър=идиот ( преди 1 месец )
    Електромобилите не се палят.Статистически е доказано.
  • #1
    2 rate up comment 16 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Ето че освен използването на LFP батерии, които са практически незапалими, дори да бъдат прободени с няколко стоманени пирона едновременно, вече е създадена и СТАНДАРТИЗИРАНА система, която да позволява бързо гасене на запалимите батерии чрез наводняване само на батерията, без да се мокри самия автомобил, който остава непокътнат нито от пламъци нито от вода и след смяна на батерията, си остава като нов.