Френският производител Renault разработи система за гасене на електрически автомобили, която обещава драстично да намали времето и водата, необходими за справяне с пожара, като едновременно с това я прави достъпна за всички производители на превозни средства.
От компанията посочван, че системата Fireman Access, монтирана на всички електрически и plug-in хибридни модели на Renault Group, позволява пожарите на електрически превозни средства да бъдат гасени „приблизително за същото време, както при превозно средство с вътрешно горене“.
Самото устройство е под формата на залепващ диск, който се поставя върху отвор в акумулатора на превозното средство и е проектиран да се измести под натиска на пожарен маркуч. Това позволява на водата бързо да се разпространи във всички клетки вътре, като според Renault, това е единственият бърз и ефективен начин за спиране на топлинното бягство“.
Създателите на технологията допълват, че това позволява пожарът на батерията на електрическо превозно средство да бъде потушен за няколко минути, в сравнение с няколко часа при използване на настоящите методи. Освен това ще използва 10 пъти по-малко вода.
След като внедри системата Fireman Access в своите настоящи електрически и PHEV модели, Renault Group вече я прави свободна за ползване от други производители чрез безплатен лиценз. Това беше обявено от главният изпълнителен директор на френския производител Лука де Мео, който беше категоричен, че за да се направят електромобилите безопасни за всички, трябва да бъдат премахнати всички препятствия по пътя им.
Както е известно, електрическите превозни средства са по-малко склонни да се запалят в сравнение с автомобилите с ДВГ, но пожарите при тях са много по-трудни за гасене, тъй като химическият пламък не изисква кислород, което прави задушаването неефективно и значително увеличава количеството вода, необходимо за гасене на пламъците.
Пожарът на батерията също отделя токсични газове и може да се запали отново без предупреждение, дори след като е бил потушен – което означава, че изгорелите електромобили трябва да се съхраняват далеч от други превозни средства и сгради.