IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефът на Ford: Китай е с десет години пред нас!

Изоставането на Щатите е при батериите за електрическите превозни средства, смята Джим Фарли

Изпълнителният директор на "синия овал" направи няколко откровени изявления в eokf интервю за The New York Times . Джим Фарли каза ясно: Китай е с десет години пред САЩ в производството на батерии за електрически автомобили и единственият шанс на Ford да започне да се конкурира с китайски марки и след това да пробие напред е да използва интелектуалната собственост на КНР.


Джим Фарли


Джим Фарли подчерта, че заплахите от китайската автомобилна индустрия могат да бъдат предотвратени само чрез възползване от техническите знания и опит. Шефът на Ford припомни, че преди 20 години китайските компании са имали нужда от интелектуалната собственост на САЩ, но сега е обратното. Топ-мениджърът нарече предстоящото състезание „битка за спасяването на американската автомобилна индустрия“.

Джим Фарли говори още и за изграждането на фабрика за производство на литиево-железно фосфатни батерии по лиценз на китайския гигант CATL. „Гигафабриката“ може да отвори врати през 2026 година, освен ако не се намесят санкциите на САЩ. Откровеността на топ мениджъра на Ford вероятно се обяснява с факта, че е крайно недоволен от действията на Тръмп, които застрашават съвместен проект на стойност 3.5 милиарда долара.

Интересното е, че LFP батериите първоначално са изобретени в Тексаския университет и технологията е комерсиализирана в САЩ по време на ерата на Обама. Американски стартъп, произвеждащ батерии за електрически автомобили, обаче фалира и китайците купуват разработката на безценица. Сега Китай контролира 83% от производството на литиево-железни фосфатни батерии и е почти невъзможно да се направи евтина електрическа кола без китайска технология.


0 от 500
  • #203
    0 rate up comment 2 rate down comment
    От мнение 110 ( преди 2 месеца )
    РУК ( преди 8 часа )23 буса, 85кв.ч батерия, 12 часа извън базата, изцяло градско, от понеделник до събота включително!
  • #202
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    РУК ( преди 19 часа )22,8 Квч / 100, среден разход за последните 6 месеца осреднено за целия му автопарк от ел. ванове. Така,да обобщим - отхвърляш предложението, тези 2,8Квч ти бутат калкулациите?. Сам няма да направиш такава станция, въпреки,че е инвестиция която се изплаща за година и после 20 години си все на печалба,поне толкова е гаранцията на инвентара. Оставяш опашки от чакащи електрички искащи да зарежда със скорост 100квч.Въпреки,че ти винаги се смееш на такава скорост. Т.е. пак само
  • #201
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    РУК не казвал, че 23те буса са Фолксваген Крафтер.
  • #200
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Разберете се ( преди 2 месеца )
    РУК каза среден разход на 23-те микробуса за последните шест месеца, 22,3kWh . Общо изминавали 1 милион километра годишно, от понеделник до събота, което прави средно 180 км дневно. Ако той лъже И аз ви лъжа.
  • #199
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ХаХа ( преди 2 месеца )
    По каталог електрически Фолксваген Крафтър има разход 29,2 квтч/100,на практика е по голям.
  • #198
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ХаХа ( преди 2 месеца )
    Цената е 0,50 евро/квтч за битови нужди,на бърза зарядна е над евро/квтч.
  • #197
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тротинети,глокиер под 300-400 км дневно не пада,при възможности на електричката 200 км максимум.Разхода на електрически бус не пада под 30 квтч/100.Грешни изчисления с грешни данни,да ти се получат опорките.
  • #196
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До speedy ( преди 2 месеца )
    Реалния приятел на РУК плаща тока по 50 евро цента за киловатчас колкото струва в Германия и е много доволен! Харчи му само по 11 евро на 100 км за товарен микробус с напълно реален среден пробег за последните шест месеца включително зимата 380 км, защото така или иначе изминават средно по 140 км на ден, което означава, че спокойно могат да зареждат веднъж на два дни и да остане! Не знам защо се оплаква, след като харчат по-малко от лекия автомобил на РУК на километър въпреки че той се вози за
  • #195
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тротинети, фотоволтаичните панели имат 20% ефективност и то само за няколко часа през деня.С 3 квт мощност повече от 500 ватчаса няма да изкараш.Ще стоиш на студено и без топла вода.
  • #194
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 182 ( преди 2 месеца )
    Ако с тези 200 000kWh бъде произведен водород, ще стигне за 200 000 км - 100 лв на 100 км първата година, срещу 20 лв за 100 км при електромобилите. Ако бъде произведено синтетично гориво, стига само за 100 хиляди километра - 200 лв на 100 км за първата година. На десетата година 2 лв за 100 км на ток без други разходи, 10 лв само за енергията за водорода което е най-малкия разход, А за синтетично гориво 20 лв на 100 км само за енергията плюс разходите за водорода плюс разходи за улавяне на СО2