IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Group е изправен през глоба от 1,5 млрд евро заради емисии

Германският производител призна, че не успява да покрие новите стандарти в ЕС

Най-големият европейски производители втория в света – VW Group, влезе в 2025 година с редица проблеми, последният от които е изтичането на данните на 800 000 собственици на електромобили. Концернът се опитва да разреши кризата със свръхкапацитета от превозни средства, натрупан заради спада на продажбите на EV, като си осигури дългосрочна бъдеще. Преди това нещата вероятно ще станат още по-зле, тъй като концернът ще трябва да плати огромна глоба в ЕС – 1,5 млрд евро.


Volkswagen


В разговор с анализаторите от индустрия ръководителят на отдела за връзки с инвеститорите във VW – Ролф Вебер, цитиран от Bloomberg, разкри размера на потенциалните санкции за превишаване на стандарта за емисии в ЕС. Той ги изчислява именна на 1,5 млрд евро, като налагането им изглежда неизбежно, тъй като концернът не може да покрие новите изисквания.

Проблемът е, че Volkswagen не пусна нови електромобили миналата година, такива не се предвиждат и през тази година. Едва през 2026 ще излезе новият ID.2, но преди това компанията трябва продава повече електромобили за сметка на по-печелившите модели с ДВГ.


Volkswagen


В същото време търсенето на EV в цяла Европа намалява, въпреки че в останалите части на света се отчита ръст. Това се дължи основна на факта, че на ключови пазари като Германия и Италия субсидиите да електромобили бяха намалени. Едновременно с това съществуващите предложения на VW са изправени пред силна конкуренция от страна на по-евтините китайски алтернативи.

VW не е единствената компания, която е засегната от строгите цели на Европейския съюз за емисии. По-рано тази година някои от най-големите автомобилни производители в света обявиха, че искат да обединят своите емисии в ЕС с Tesla в опит да избегнат предложените глоби. Toyota, Ford, Mazda, Stellantis, Subaru и Leapmotor възнамеряват да създадат „суперпул“ с Tesla, а Mercedes-Benz се стреми да се обедини със Smart, Volvo и Polestar.


0 от 500
  • #53
    0 rate up comment 0 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 3 седмици )
    до 52-я: немой като драйвър защищава изпускащите отровните си газове 4-колесни превозни ср-ва, щото ако те бълваха само чисти ауспусни отпадъчни образования, защо тогава ЕКО- и др. климато-защитни организации и институции масово въведоха тези ограничителни лимити за вредните емисии на ДВГ /дизели+бензини/ по цял свят. Защото не бива да пренебрегваме и остатъчните изхвърлени частички от гумите на МПС които също така в немалка степен замърсяват силно и интензивно ОКолната среда на Планетата-3ЕМЯ.
  • #52
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Въздухът е мръсен само през зимата от битовото отопление.За финните прахови частици се препоръчва да се мият улиците.
  • #51
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Споко! Зелената сделка скоро ще бъде отменена.Глоби и въглеродни квоти ще отпаднат.
  • #50
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    регулирането на количеството автомобили които се придвижват по обществени пътища става с високи данъци и гражданска отговорност както и пътни такси за изминати километри годишно не е нормално едно домакинство да има три автомобила и през уикенда да ходиш на 600 км за да се топнеш в гърция като гледам какво се случва по празниците това е голямото преселение на народите добре че отпушиха границите до хърция и румъния че това беше некъв ужаст некъв ат да висиш по три часа на кпп
  • #49
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    48, рано или късно ще се случи. Гренландия е била някога зелена. Може да не е утре, или след година, може да е милион години.
  • #48
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 46 ( преди 3 седмици )
    Камъните все още не са свършили. Кога очакваш да се повтори каменната ера?
  • #47
    2 rate up comment 1 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 3 седмици )
    То затова именно през зимните люти месеци въздухът в София,Пловдив+Пернишкия вилает е мръсен, наситен със смог, пепел, сажди и отровните ауспусни изпускания, щото произвежданите и пускани от конвейера ФАУ-Бета и другите им суб-продукти /Шкода, Сеат, АУДИ и ПОРШЕто/реално убиват хората, пешеходците, самите шофери, след като изобщо не намаляват вредните емисии и плуващите наситени във въздуха въглеродни частици ... Отровите са навсякъде и спасение от тяхното наличие не е видно! Евенттуално в ЕV!
  • #46
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    45 - Не бих заложил, че преминаването към Е-коли е необратим процес, към днешна дата или в обозримо бъдеще. Само да ти напомня, че в началото на 20ти век също е имало опити за електрификация, но много бързо са умрепи. А както знаем историята е циклична...
  • #45
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До тинти ( преди 3 седмици )
    Не разбрах. Ще дойде ли все пак края на електромобилите или няма да дойде? Мисля че всички сме съгласни, че преминаването към електромобили е необратим процес с или без зелени сделки и забрани за ДВГ. Субсидии, забрани, лобиране, наказания и други подобни инструменти могат да забързат и да забавят процеса, но не могат да го спрат. Съгласни ли сте че в дългосрочен план електромобилите ще завладеят пазара дори на напълно пазарни принципи? Кой би отказал Toyota с 1500 км пробег и 10 мин. зареждане
  • #44
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 седмици )
    Пак повтарям как всъщност се "регулира" пазара: Вчера излезе информацията - Европейската комисия плаща десетки милиони на "зелени" НПО, които лобират (подкупват) депутатите от Европейския парламент, да гласуват забраните за ДВГ, които Комисията иска... един крайно корумпиран процес - ако за вас това е демокрацията ОК! Чао!