fallback

Нов мотор трябва да прави Dacia Duster още по-привлекателна

Електрическият двигател е разработка на HORSE и е част от иновационна хибридна система

Румънският производител Dacia подготвя старта на продажбите на най-големия си SUV – Bigster, но това няма да бъде единствената новост в гамата на марката през 2025. Компанията HORSE, създадена с участието на Renault Group, започна да произвежда нов електрически мотор, който ще бъде поставян на бестселъра Duster като част от иновационна хибридна система.

Dacia

Именно новото задвижване на Duster трябва да се изправи срещу китайските хибридни модели, навлизащи на европейските пазари. То ще комбинира хибриден агрегат, LPG и задвижване 4х4, което ще направи модела още по-привлекателен за потребителите на Стария континент

Премиерата на версията Duster Hybrid 4x4 е предвидена за края на пролетта. Тя ще разчита на 1,2-литров Eco-G двигател с три цилиндъра, който ще задвижва предните колела и електрически мотор с мощност 65 к.с., който ще задвижва задните колела. Така задвижването на всички колела ще достъпно в хибриден режим.

Dacia

Интересното при тази комбинация е не само, че това е хибрид с тяга 4х4, но и че самият двигател с вътрешно горене може да работи и на LPG, което го прави уникален по рода си. Електромоторът HORSE с радиален поток е монтират между ДВГ и автоматичната трансмисия, като предлага два режима на работа - електрически и хибриден.

С 212 Нм допълнителен въртящ момент, новият електрически мотор ще позволи на Dacia Duster да развива максимална скорост от 130 км/ч (само на ток), докато в хибриден режим той подпомага двигателя с вътрешно горене при ускоряване и забавяне, обръщайки неговата работа и действайки като генератор, който възстановява енергията от спирането и я съхранява в акумулатора на автомобила.

fallback
  • #9
    шаро баро бг ( преди 2 месеца )
    истина е че всички хибриди тук са на газ
  • #8
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 5,с 250км/ч и токя ша ти стигне за 50 км.,а после ша чакаш пътна помощ да ти даде паур за да стигнеш до колонката да се вържеш кат дърта *** на нея.А,при Дачия хем ДВГ и то на газ,хем и електро мотор,така се получава икономичен хибрид,а и газ се зарежда за 3-5 минути,а токя поне 40-50 и то до 80%.
  • #7
    Варан ( преди 3 месеца )
    Три цилиндъра защото след 5-10г. да си купиш нова...
  • #6
    Христо ( преди 3 месеца )
    Да вземат малко и външно да променят някой неща
  • #5
    Добро е ( преди 3 месеца )
    Това вече е нещо. Единствено, че за тези пари си взимате Игрек Dual Motor 500 коня и 250 км/ч. Така или иначе газ трябва да се сипва на 400 км, обаче кефа е съвсем друг.
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тъпо
  • #3
    факт ( преди 3 месеца )
    Дизела умря!
  • #2
    Браво ( преди 3 месеца )
    Звучи интересно и практично
  • #1
    Гошето ( преди 3 месеца )
    Уникален...хахаха. Елате в БГ, всички хибриди са отдавна с газ....хахахаха...Иначе били много икономични хибридните автомобили.....хахахаха
fallback
Последни