fallback

Alpina показа последната си и най-мощна кола

B8 GT развива само две конски сили по-малко от суперседана M5 CS

Alpina премина под чадъра на BMW Group в началото на 2022, като вече работи върху напълно нова гама, чиято поява е планирана за втората половина на десетилетието. Предварителното споразумение между двете марки ще изтече в края на тази година, така че все още има време за още един специален автомобил, който ще е последен за Alpina като самостоятелна марка.

Запознайте се с B8 GT - най-мощният сериен автомобил, произвеждан някога от нишовата марка. Седанът повтаря B5 GT, като използва модернизиран двигател - добре познатия 4,4-литров туин-турбо V8, който развива 633 к.с. и 850 Нм въртящ момент. Това е е 13 к.с. и 50 Нм повече спрямо обикновената Alpina B8. В същото време новият модел е само с две конски сили по-слаб от най-мощното BMW с чист ДВГ – M5 CS, но пък разполага със 100 Нм повече.

Alpina B8 GT се нуждае само от 3,3 секунди, за да вдигне 100 км/ч от място. Спринтът от 0 до 200 км/ч отнема 10,5 секунди, а максималната скорост е 330 км/ч. Седанът получава и променена 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF, за да може да се справи с допълнителния въртящ момент.

За разлика от BMW M8 Gran Coupe, което използва истински M двигател - „S63“, B8 GT разполага с нормалната версия - „N63“, така че техническо то е е по-свързано с M850i, отколкото с M8. Както при другите модели на Alpina, идеята зад B8 GT не е да доминира на пистата, както се предполага, че трябва да прави M-модела, а да се движи изключително бързо с максимален комфорт на аутобана.

Производството е ограничено до 99 бройки, но само 20 автомобила ще се предлагат с двуцветна боя, съчетаваща синьо или зелено с черно. Всички коли получават тънък бодикит от въглеродни влакна, който включва по-изпъкнал заден дифузьор. Вечните класически ковани лети на Alpina са с размери 21 цола и са обвити около поръчкови гуми Pirelli P Zero.

Освен специалната емблема, която е задължителна за специално издание, B8 GT има изцяло кожен интериор с дървена облицовка. Промените се допълват от метална вложка в поставката за чаша, носеща подписа на основателя на компанията Буркрад Бовензипен, които почина през октомври 2023.

В Германия B8 GT струва 225 000 евро, като за боята в два цвята се доплащат 11 150 евро. В сумата обаче са включени луксозен комплект чанти за пътуване и швейцарски часовник.

Още​ снимки на най-мощната Alpina в историята - вижте в галерията:​​​​​​

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 2 часа )
    тези двигатели носят на зверски тунинг куотър за 8'5 с неразлечим на външен вид от заводско бмв
  • #1
    анонимен ( преди 5 часа )
    "...най-мощният сериен автомобил, произвеждан някога от нишовата марка."!? Петре, Алпина НЕ произвеждат коли. Получават готови коли от БМВ и правят промени по двигател, окачване, интериор... " Вечните класически ковани лети на Alpina са с размери 21 цола и са обвити около поръчкови гуми Pirelli P Zero."- така излича, че джантата обвива гумата бе, некадъъърник!
fallback
Последни