fallback

Toyota e №1 в света за пета поредна година

Японският производител отново изпревари VW Group по продажби

Японският концерн Toyota все още не е публикувал пълните резултати от продажбите за 2024, но вече има повод за празнуване. До края на ноември производителят е продал 9 857 938 автомобила в световен мащаб, като в тази бройка са включени и превозните средства, реализирани от дъщерните дружества Lexus, Daihatsu и Hino.

В същото време основният конкурент за най-голям производител в света - Volkswagen Group, обяви пълните си резултати от продажбите за последните 12 месеца, през които доставките са намалели с 2,3% до 9 239 500 коли и камиони. Дори без да се вземат предвид продажбите през декември, които все още не са отчетени, Toyota вече има значително предимство от 618 438 автомобила пред VW Group.

Така за пета поредна година японският гигант е най-големият автомобилен производител в света. И това е въпреки 3,6% спад в продажбите между януари и ноември в сравнение със същия период на 2023. И макар усилията на Toyota за налагане на електрически превозни средства да не дават кой знае какви резултатите, огромната гама от автомобили с двигатели с вътрешно горене позволиха на компанията да достигне до всяко кътче на света.

Именно изобилието от модели, предлагани от японския производител, са в основата на неговите успехи. Гамата на Toyota включва от миниатюрни автомобили (kei-cars) за Япония до пълноразмерни SUV за Америка, като в нея влизат още седани, комбита, пикапи, миниванове и дори няколко спортни коли, макар че те са нишови и продажбите им не са от решаващо значение.

В същото време за пореден път VW Group не успя да навакса изоставането си, въпреки че разполага с много повече подбрандове под огромния си корпоративен чадър. Германският автомобилен конгломерат също така предлага по-широка гама от plug-in хибриди и електромобили, но това не беше достатъчно, за да детронира Toyota.

Hyundai Motor Group, която включва основната марка Hyundai заедно с Kia и Genesis, е основният претендент за последното място на подиума, след като регистрира 7,23 милиона продажби през 2024, което е с 1% по-малко от предходната година.

fallback
  • #9
    БайБоцимир ( преди 11 минути )
    "И макар усилията на Toyota за налагане на електрически превозни средства да не дават кой знае какви резултати..."Не съм забелязал Тойота да полагат такива усилия. Електрическите им модели са на базово ниво, като сглобени между другото.
  • #8
    Гост=idiot ( преди 35 минути )
    Освен тези 10 милиона продажби, за Toyota се чака по 1 год. и има още 10 милиона заявки. Значи има търсене за 20 милиона броя годишно. Но от Toyota отказват да продадат повече от 10 милиона. Още преди 10 год. изградиха гениална стратегия това да е максимума, за да поддържат ексклузивитета на тази велика марка! Точно както правят от Ferrari. В скоро време ще карат феновете да чакаме по 2-3 години за доставка, откакто сме си платили, за да станат още по ексклузивни и да докажем вярата си!
  • #7
    До 7 ( преди 3 часа )
    Този балон не гърмя ли през 2012-та 2013-2014-2015 2016 2017-2018 2019-2020 2021-22-23-24 а сега се чака ново гърмене през 2025. Кажи сега кога ще мине и модата на електромобилите и да се свършва с тези мъки!
  • #6
    Скъсани боксерки ( преди 3 часа )
    Във ФВ Груп единствената марка на печалба за миналата година е Порше. Нещата там не са розови. Но това е нищо, в сравнение с катастрофалното представяне на Тесла. След орязването на субсидиите в световен мащаб, балонът на Мъск е пред гръмване.
  • #5
    q ( преди 3 часа )
    Бодро надолу с 3.6%. Според мен могат и още.
  • #4
    До №3 ( преди 3 часа )
    Като се има на предвид че в югоизточна азия живеят 3-4 милиарда души (*доколко могат да се класифицират като хора по-голямата част от тях е спорно, но това е друга тема) и там продажбите растат с по 3-4 милиона автомобила на годиша. Като прибавим загубата на пазарен дял точно на този пазар и на тойота и на vw и на hyundai, не бих се учудил ако до няколко години китайска марка стане най-големият производител.
  • #3
    до1 ( преди 4 часа )
    Тойота и Фолсваген са стари марки от едно време имат и много подмарки - няма как някой скоро да ги изпревари по продажби .... колкото до Тесла колите са скъпи а ремонтите още повече ...и не са правени за българските условия и пазар . гледам обаче че има достатъчно балъци които си купуват тази марка кола у нас , което е напълно глупаво решение ....
  • #2
    анонимен ( преди 4 часа )
    За обещаните от Тесла 20 милиона да не говорим.За 1,5 милиона поръчки за Сайбъртрък.Камьона на Тесла щеше да завладява света.
  • #1
    Гост ( преди 5 часа )
    Теслю митичен,къде си? Тойота и Фолксваген с по 10 милиона продажби,Тесла не успя да прехвърли заветните 2 милиона продажби.
fallback
Последни