Светлоотразителното облекло, предназначено да подобри видимостта на пешеходците през нощта, може да не бъде ефективно за защита срещу системите за подпомагане на водача. Доклад на Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS) установи, че такива жилетки могат да бъдат практически невидими за автоматизираните системи за безопасност, особено през нощта, когато рискът от катастрофи е най-висок.
По време на тестовете IIHS провери работата на системите за подпомагане на водача на три популярни модела - Honda CR-V, Mazda CX-5 и Subaru Forester. При изпитанията са използвани манекени в четири цвята на облекло - изцяло черни, бели, с отразяващи вложки и с напълно отразяваща повърхност. Манекените са поставени на пешеходна пътека при различни условия на осветление - пълна тъмнина, здрач (светлина 10 лукса) и улично осветление (20 лукса). Автомобилите са се движили със скорост 40 км/ч.
Черните дрехи се представят най-зле, като Honda CR-V и Mazda CX-5 не могат да открият манекените в пълна тъмнина. Белите дрехи подобряват видимостта, особено с допълнително осветление. Светлоотразителните елементи обаче неочаквано създадоха проблеми.
В същото време Honda CR-V не намалява дори с манекен със светлоотразителна жилетка. Mazda CX-5 се представи по-добре при слаба светлина (10 лукса), но по-лошо при 20 лукса. Subaru Forester беше единственото превозно средство, което избягваше сблъсъци в повечето случаи.
Президентът на IIHS Дейвид Харки определи системите като „тревожно сляпо петно“ . Причината, поради която светлоотразителните елементи не се разпознават, остава неясна. Експертите предполагат, че системите за подпомагане на водача могат да интерпретират погрешно ярките отблясъци.
IIHS подчертава, че дори и да носите светлоотразително облекло, най-добре е да изберете ярки цветове, които ще бъдат видими за шофьорите. Това е особено важно през нощта, когато системите за подпомагане на водача не винаги работят правилно.