IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тръмп обеща да премахне такса "Задръстване" в Ню Йорк

Мярката разцепи дори демократите, които управляват града и съседния Ню Джърси

В САЩ това е темата на деня: първата зона "Задръстване" в историята на страната, създадена в Ню Йорк. Засегнатият от санкциите район е най-натовареният в Манхатън - на юг от Сентръл Парк, който включва Емпайър Стейт Билдинг, Таймс Скуеър и Уолстрийт. Шофьорите ще плащат билет от 9 долара през делничните дни между 5 сутринта и 21:00 часа, а през уикендите между 9 сутринта и 21:00 часа (2,25 долара през останалото време).
  

Ню Йорк


Цените за други превозни средства варират. Например за малки камиони и автобуси (не за пътуващи до работното място) тарифата се повишава до $14,40 в час пик, докато за по-големите достига $21,60. Всеки, който вече е платил таксата за достигане до Манхатън през мостове и тунели, ще получи кредит от $3.

Въпреки това, като се тегли сметката, достигането до Сентръл Парк с кола може да струва на шофьора цели 22 долара, много дори за най-богатия град на планетата с неговите 350 хиляди милионери! Трябва да се отбележи, че най-големият поддръжник на проекта, Кати Хочул - демократът губернатор на щата Ню Йорк, спря старта. Целта беше да преразгледа тарифите, които нейните сътрудници сметнаха за твърде високи.

Освен това идеята за въвеждане на такса е от 2007 година на тогавашния кмет Майкъл Блумбърг, основател на Bloomberg LP. Организаторите трябваше да изготвят законодателство (безпрецедентно за Щатите), за да започнат много дълъг процес, пълен със спорове "за" и "против", като най-накрая одобриха концепцията през 2019-а. След това беше необходимо да се създаде структура за таксуване.

Тарифите, които трябваше да да бъде достатъчно високи, за да откажат шофьорите и ги качат на обществен транспорт. Но не толкова тежка, че да осакати местния бизнес и икономиката като цяло. Справка - приблизително 1,3 милиона души използват обществен транспорт, за да стигнат до текущата зона за работа в сравнение със 143 000, които пътуват до там с кола, твърди Metropolitan Transportation Authority (MTA).

Ценообразуването обещава да донесе 15 милиарда долара на агенцията, която управлява вековното метро на града и крайградските железопътни линии за отчаяно необходимите разширения. „Ние правим нещо, за да се справим със задръстванията, които вредят на нашия град, коства време и пари на хората. Ние всъщност защитаваме здравето на жителите на Ню Йорк“, каза Джано Либер, главен изпълнителен директор на MTA.

Но има и такива, които гледат по различен начин в Голямата ябълка. „Може би по-малко коли и камиони ще се движат на юг от 60-та улица, което може да помогне на някои богати хора, живеещи в долен Манхатън, но кой мисли за хората в северен Ню Джърси и крайградските квартали на Манхатън?“ обяви Джош Готхаймър, който представлява Ню Джърси в Камарата. Точно както се случи в други градове, таксата се превърна в обект на политически битки. С изненадващи (така да се каже) позиции, заети извън партийната принадлежност.
 
 
Доналд Тръмп, автомобил


Но най-голямото очакване е какво ще направи Доналд Тръмп, като се има предвид, че на 20 януари ще влезе официално в Белия дом като президент. През ноември той нарече мярката "регресивен данък", а преди няколко дни отиде по-далеч с обещание:. „Ще я премахна веднага: с таксата Ню Йорк се поставя в неизгодно положение в сравнение с други американски градове". В действителност, дори и да е най-могъщият човек в света, не е толкова просто. Тръмп трябва да поиска по-дълъг екологичен преглед на програмата чрез съдебно дело или да намери начин да блокира таксата възможно най-скоро чрез административно действие. 

Фил Мърфи, губернаторът от Демократическата партия (следователно съпартиец на Хочул) на съседен Ню Джърси, опита да събори таксата, но обжалването беше отхвърлено от Апелативния съд. Освен това има усещане за задаващ се колективен иск, като се има предвид, че във вестниците в Ню Йорк има много писма от граждани. Те не са съгласни с решението: сред тях е синдикатът на учителите, който е по-мощен в Голямата ябълка от този на таксиметровите шофьори. Разбира се, тежестта на Тръмп ще се усети - все пак той е истински нюйоркчанин и любимата му Trump Tower се намира в новата зона за ограничен трафик.

0 от 500