fallback

KTM е произвел 265 000 мотоциклета, които не може да продаде

Властите в Австрия се опитват да спасят марката, която дължи над 3 млрд долара на кредитори

Не само производители на автомобили са изправени пред сериозни проблеми. Редица мотоциклетни компании губят пари с бързи темпове, като сред тях са Can-Am BRP и Polaris, докато Arctic Cat затваря два от заводите си в Северна Америка.

В най-трудна ситуация обаче се озова австрийската марка KTM, която в края на миналата година обяви фалит. По време на съдебните заседания заради несъстоятелността на компанията се оказа, че KTM има повече от 265 000 мотоциклета в складовете си, които не може да продаде. В същото време марката дължи на кредиторите си около 3 милиарда долара.

Как обаче се стигна до толкова много непродадени мотоциклети? През 2023 марката записа рекордни продажби и ръководството нареди да се увеличи производството. Директорът на компанията и собственик на холдинга Pierer Mobility - милиардерът Стефан Пиер, сега е обвинен в неефективно управление, като от материалите от съдебното дело става ясно, че именно той е настоявал да се произвеждат твърде много продукти в продължение на много месеци подред, дори когато цифрите на продажбите вече спадат.

Сега австрийското правителство настоява да преструктурира дълга на компанията, за да не остави на улицата хиляди работници. И тогава най-вероятно индийският гигант Bajaj, който сега притежава 49,9% от акциите на KTM, ще се намеси в случая и ще увеличи дела си, като купи акции от Pierer Mobility, собственост на същия Стефан Пиер. И съответно той ще трябва да напусне компанията.

fallback
  • #10
    Kiko ( преди 19 часа )
    Екстра да си ги карате със здраве алчността до това води )))))) Така е със всичко в живота накрая се оправяйте както можете...
  • #9
    Teodoshev ( преди 2 дни )
    Алчност
  • #8
    анонимен ( преди 2 дни )
    Някаква кражба е станала, през 2023 компанията записва рекордни продажби и увеличава производството през 2024 фалира и дължи пари как става това. Европейските производители почнаха да ги изкупуват китайски и индийски фирми.
  • #7
    QC ( преди 2 дни )
    Свръхпроизводство от алчност,това е всичко
  • #6
    анонимен ( преди 2 дни )
    Поредният меринджей, който ще се прибере у дома с чувството за добре свършена работа и 5-10 млн в сметката.
  • #5
    анонимен ( преди 2 дни )
    Не знам за KTM, но CAN-AM сериозно вдигнаха цените след Ковида. Няма как да продават на почти двойни цени, при положение че китайците от CF-MOTO, мръднаха нагоре с около 20%, и в момента за цената на един Outlander могат да се купят почти 2 бр. CFORCE. Когато купувах ATV през Ковида, разликата в цената между 2-те беше 2-3К лева по спомени при 450-500 кубиковите, а сега е 10К лв. Голям фен съм на Outlander, но при тази разлика цената заложих на китайците.
  • #4
    Скъсани боксерки ( преди 2 дни )
    Всички пътища водят към......Индия и Китай.
  • #3
    Клиент ( преди 2 дни )
    То не може да ти продават ,,моторен трион ,, за 800 евро , а да му искаш 32000 .
  • #2
    анонимен ( преди 2 дни )
    да
  • #1
    Тътре ( преди 2 дни )
    Разрешени мениджърски подходи какво да правиш
fallback
Последни