fallback

Това е най-необикновеният автомобилен тунел в света

Минава под Атлантика, има подводно кръгово кръстовище - и е построен по-бързо от Железница

В страни като България пътните тунели съкращават времето за пътуване и улесняват живота. Тоест не бихте ги нарекли нещо от жизнена необходимост (иначе нямаше от четвърт век да очакваме прокопаването на този под Шипка). По света обаче има места, където построяването на тунел е без алтернатива - дори и когато се налага той да бъде прокопан под... дъното на Атлантика.          Единственото по рода си кръгово кръстовище под морското дъно. Снимки VisitFaroeIslands           Такова място са Фарьорските острови - брулен от ветровете архипелаг в Северния Атлантически океан, горе-долу по средата между Шотландия и Исландия, и със 700 км по-близо до Северния полюс от Копенхаген. Суровият климат често прави водите между отделните острови неплаваеми, а пътищата по сушата - блокирани от свирепи ветрове, поройни дъждове и гъсти мъгли. Това е принудило местните власти да потърсят решение под дъното на морето - и да построят може би най-необикновените тунели в света.                      Новата система от пътища на Фарьорите включва 17 наземни тунела и 4 под водата - включително и единствения подводен тунел с кръгово движение. На практика епичното строителство е превърнало 18-те острова в една обща територия, в която можеш да стигнеш до всяко кътче, без да се налага да използваш лодка. Местните хора казват, че тунелите са тукашният еквивалент на Айфеловата кула и Статуята на свободата - и в потвърждение на това са възложили на известни творци да ги превърнат в произведения на изкуството, за да заинтригуват и туристите.         Остров Сандой              Най-впечатляващият от тунелите е дълъг 11 км и свързва Стреймой, най-големия от островите със столицата Торсхафн, с втория най-голям остров Ейстурой. Съоръжението под морското дъно бе построено само за 4 години (по-бързо от 2-километровия тунел при Железница, между Благоевград и Симитли) и бе открито през 2020. В най-ниската си точка то е на 187 метра под морското равнище.

Новите пътища водят и до сериозни демографски промени: много хора бягат от "лудницата" на столицата Торсхафн (23,000 жители) към спокойствието на Сандой, където в момента се строят десет нови къщи - еквивалента на строителен бум за рядко населените острови.                  10-те най-впечатляващи тунела в света (ГАЛЕРИЯ):

       

 

 

 

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 9 часа )
    пише се Хасфалт
  • #3
    анонимен ( преди 16 часа )
    И забележете, че хората правят тунели с по-ниска цена на км.отколкото ние правим магистрали, ако изобщо могат така да се нарекат. Смятайте за какво крадене става въпрос. След няколко години магистралата ни е за ремонт, защото е строена така, че само 30% от материалите са вложени, а другото е откраднато. Тиквата само от тези далавери стана милиардер, а да не говорим за другите.
  • #2
    анонимен ( преди 16 часа )
    7 млн на километър, за толкова пари асфалт паша не отваря чекмеджето за да види събират ли се още пачки
  • #1
    анонимен ( преди 1 ден )
    друго си е едно столетие да копаш тунел под стара планина щото на етап идеен проект не може да се разберете как да откраднете парите или да строиш мостове над дунав и магистрала софия - варна и бургас - варна еб@ ти държавата щом аз съм
fallback
Последни