fallback

Новите двигатели на Honda ще бъдат с 40% по-ефективни

Японците разработват мотори с обем 1,5 и 2,0 литра за бъдещите си хибриди

В началото на 2024 Nissan обяви, че повече няма да инвестира в двигатели с вътрешно горене. Други японски производители обаче виждат нещата по различен начин. Toyota, Subaru и Mazda потвърдиха дългосрочния си ангажимент към ДВГ чрез инвестиране в нови разработки. Сега Honda е на път да направи същото. Както при конкуренцията, инженерите се концентрират върху хибридните задвижвания.

Honda разработва два четирицилиндрови двигателя, които използват цикъла на Аткинсън. И двата агрегата с работен обем 1,5 или 2,0 литра имат директно впръскване и се рекламират като „напълно нови“. И подобренията спрямо настоящите хибридни задвижвания ще помогнат на двигателите с вътрешно горене да постигнат „най-висока ефективност на горене“.

В случая с по-малкия двигател, Honda твърди, че скоростният диапазон, в който четирицилиндровият двигател работи високоефективно, може да бъде разширен с над 40% в сравнение с настоящия 1,5-литров хибриден двигател. Чрез намаляване на размера на предния задвижващ блок се предвижда и намаляване на теглото. Новият хибриден компонент ще бъде споделен между „малките“ и „средните“ системи, които ще използват съответно 1,5- и 2,0-литрови двигатели.

„Новите двигатели са проектирани да реализират теоретично съотношение въздух-гориво“, твърдят Honda, като вероятно имат предвид казаното от Mazda за новия си двигател Skyactiv-Z. Говорим за метода на изгаряне Lambda One. Ламбда (λ) е съотношението на еквивалентност въздух-гориво, което е отношението на действителното съотношение въздух-гориво спрямо стехиометричното съотношение въздух-гориво. Последното представлява идеалното съотношение за пълно изгаряне.

Когато λ = 1, въздухът и горивото са перфектно балансирани, т.е. ч. има достатъчно въздух, за да изгори напълно цялото гориво. Това води до ефективно изгаряне, максимизира добива на енергия и минимизира емисиите на замърсители. Honda казва, че използва този подход, за да отговори на все по-строгите разпоредби за емисиите в много части на света.

Едновременно с обявяването на нова серия хибридни двигатели беше обявено и ново поколение автомобили от среден клас. Очаква се бъдещите електрически автомобили да намалят разхода на гориво с повече от 10% в сравнение с настоящите хибридни превозни средства в този сегмент. Това ще стане възможно отчасти чрез намаляване на теглото с 90 кг. Опростената структура на каросерията спестява 10% тегло в сравнение със съществуващите хибриди.

Чрез споделяне на повече хардуер между моделите, Honda има за цел да намали наполовина производствените разходи на хибридно превозно средство, пуснато през 2027, в сравнение с еквивалентно превозно средство от 2018. Някои от тези частично електрифицирани превозни средства ще бъдат оборудвани с електрическо задвижване на всички колела. За да се увеличи максимално уеднаквяването, повече от 60% от частите ще се обменят между превозни средства, базирани на платформата от среден клас.

fallback
  • #4
    Тесла има Два ( преди 1 час )
    Пак ли няма да си ползваш половината багажник заради батерията
  • #3
    анонимен ( преди 2 часа )
    Защото хибридът на Хонда работи като генератор до определена скорост. В един момент, май някъде около 100км/ч, зацепва съединител и двигателят почва да си върти колелата като в класическия случай.
  • #2
    Mupo ( преди 7 часа )
    Заглавията както винаги са Топ. Реално в статията пише с 40% по - широк диапазон при работа на максимална ефективност, това е с 0% подобрение на максималното КПД. При положение, че работи като генератор, защо не го направиха от първия път да си работи главно на оборотите в, които е максимално ефективен?
  • #1
    анонимен ( преди 10 часа )
    40% по-ефективен? Тоест от 50% КПД в който вярват антиелектриците антифизици, трябва да добавим нови 40% и КПД на honda ще стане 70%? ОЧЕВИДНО вярата е безгранична и няма физически ограничения.
fallback
Последни