В началото на 2024 Nissan обяви, че повече няма да инвестира в двигатели с вътрешно горене. Други японски производители обаче виждат нещата по различен начин. Toyota, Subaru и Mazda потвърдиха дългосрочния си ангажимент към ДВГ чрез инвестиране в нови разработки. Сега Honda е на път да направи същото. Както при конкуренцията, инженерите се концентрират върху хибридните задвижвания.
Honda разработва два четирицилиндрови двигателя, които използват цикъла на Аткинсън. И двата агрегата с работен обем 1,5 или 2,0 литра имат директно впръскване и се рекламират като „напълно нови“. И подобренията спрямо настоящите хибридни задвижвания ще помогнат на двигателите с вътрешно горене да постигнат „най-висока ефективност на горене“.
В случая с по-малкия двигател, Honda твърди, че скоростният диапазон, в който четирицилиндровият двигател работи високоефективно, може да бъде разширен с над 40% в сравнение с настоящия 1,5-литров хибриден двигател. Чрез намаляване на размера на предния задвижващ блок се предвижда и намаляване на теглото. Новият хибриден компонент ще бъде споделен между „малките“ и „средните“ системи, които ще използват съответно 1,5- и 2,0-литрови двигатели.
„Новите двигатели са проектирани да реализират теоретично съотношение въздух-гориво“, твърдят Honda, като вероятно имат предвид казаното от Mazda за новия си двигател Skyactiv-Z. Говорим за метода на изгаряне Lambda One. Ламбда (λ) е съотношението на еквивалентност въздух-гориво, което е отношението на действителното съотношение въздух-гориво спрямо стехиометричното съотношение въздух-гориво. Последното представлява идеалното съотношение за пълно изгаряне.
Когато λ = 1, въздухът и горивото са перфектно балансирани, т.е. ч. има достатъчно въздух, за да изгори напълно цялото гориво. Това води до ефективно изгаряне, максимизира добива на енергия и минимизира емисиите на замърсители. Honda казва, че използва този подход, за да отговори на все по-строгите разпоредби за емисиите в много части на света.
Едновременно с обявяването на нова серия хибридни двигатели беше обявено и ново поколение автомобили от среден клас. Очаква се бъдещите електрически автомобили да намалят разхода на гориво с повече от 10% в сравнение с настоящите хибридни превозни средства в този сегмент. Това ще стане възможно отчасти чрез намаляване на теглото с 90 кг. Опростената структура на каросерията спестява 10% тегло в сравнение със съществуващите хибриди.
Чрез споделяне на повече хардуер между моделите, Honda има за цел да намали наполовина производствените разходи на хибридно превозно средство, пуснато през 2027, в сравнение с еквивалентно превозно средство от 2018. Някои от тези частично електрифицирани превозни средства ще бъдат оборудвани с електрическо задвижване на всички колела. За да се увеличи максимално уеднаквяването, повече от 60% от частите ще се обменят между превозни средства, базирани на платформата от среден клас.