fallback

България е на последно място по хибриди и EV

48% от новите коли, продадени в ЕС, са електрифицирани

През 2023 година в ЕС са били регистрирани 10,7 милиона нови автомобила, сочат данните на европейската статистическа агенция  Евростат, които бяха публикувани на сайта й днес.

Сред тях най-голям е делът на автомобилите с бензинов двигател (34,5%), следвани от хибридните бензиново-електрически, без плъг-ин хибридите, с 21,1%, чисто електрическите (14,5%) и тези с дизелов двигател (14,3%).

Електромобилите бележат бърз ръст в периода 2013-2023 г., като комбинираният дял на всичките видови хибридни коли и електромобилите почти се изравнява с този на традиционните с ДВГ - съответно 48,3% срещу 48,8%.

В девет страни членки на ЕС делът на хибридите и електромобилите през 2023 година е надхвърлил 50% сред новите регистрации. Най-висок е той във Финландия - 78%, като 44% от тях са хибриди, а 34% - електрически. В класацията следва Швеция с 69% (30% хибриди и 39%електрически) и Нидерландия - 68% (37% хибриди и 31%).

На другия полюс са България с едва 7% новорегистрирани хибриди и електромобили през миналата година - съответно 3% и 4%, следвана от Чехия с 20% и Хърватия с 28%.

fallback
  • #19
    Plamen ( преди 4 седмици )
    То сме и на последно място по заплати а и алчността на българина е безгранична ако една кола струва например хюндай йоник в Нидерландия 35к евро в бг е 50 к евра
  • #18
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Как да си купи човек когато в щатите е 20000 долара а тук минимум 60000 евра.
  • #17
    анонимен ( преди 1 месец )
    Карай хибрида със 140 на магистралата и гледай каква икономия ще ти даде, ще ти падне чвнето от високия разход. Това са коли за хора които карат предимно градско и не вдигат повече от 100 км/ч извън града.
  • #16
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако гледаме % продадени чисти електромобили обаче сме пред доста държави, даже сме изпреварили Италия и Полша. А иначе българина знае че от хибрида на извънградско няма никаква полза и все още си кара на газ.
  • #15
    112233 ( преди 1 месец )
    Ако на пазара има само домати и краставици, няма как да бият крушите.............След 2-3 години ще има само хибриди и ел. автомобили (Дано не стане)!Всичко отива към EV, електронни цигари и надуваеми .............насилствено наложени от новите лидери - разнополови, бездетни и алчни *** управляващи Европа потъваща към дъното.......Вече всички сме едно СТАДО,.............ТЪЖНО!!!!
  • #14
    Хахохи ( преди 1 месец )
    Чисто ново Киа Пикантно 1.2 карам. Ръчни, ел. стъкла отпред и 14ки тасове. Ама ми е гот щото не вися по сервизите за като тея с немчугите. По светофарите ме гледат злобно, завиждат. Набили са се яко, пък на мен вноската ми е 350-400. Цар съм. Теслата новите 3 или У ще ги чакам след 2-3 години да паднат на 30 хилки и се мятам. Слагам тука снимките и сте капо.
  • #13
    Бай Ганьо ( преди 1 месец )
    Аз съм Бай ***, обичам си дизеловата смрад и хич не ме е еня, че внукът ми може да легне в онкологията.
  • #12
    Хахохи ( преди 1 месец )
    Малее, коментарите са убийствени. Карам или каквото искам, или каквото мога да си позволя. Сега имам чисто нова кола и толкова. Дали пак ще си купя, що не, истината е, че искам Тесла 3 или У, и като гледам ще е 2-ръка, но след като направат представителство и сервиз. Д ре.ме ми къде какво карат.
  • #11
    N5, мисли малко! ( преди 1 месец )
    В Швейцария предпочитат хибриди заради многото планински местности. Плюс това, зимата там е сериозно изпитание. Виж резултатите на Гърция, Италия, Унгария. Чехите, Словакия, Словения. Само хибриди, местно производство. Г/д ситуацията е - карат ново каквото произвеждат. Недей да си съчиняваш по картинка!
  • #10
    Дежавю ( преди 1 месец )
    Зле програмирания чат-бот пак си е говорил сам в първите 5 мнения.
fallback
Последни