fallback

VW мести производството на Golf в Мексико

Високите разходи за труд в Германия и малките маржове са причините за преместването

Beetle беше най-популярният нов VW в света в продължение на десетилетия, но когато купувачите в Европа и Америка се насочиха към по-модерния Golf, компанията спря германското производство и пренасочи модела към Мексико. Сега, почти 50 години по-късно, Golf най-вероятно ще има същата съдба, а намаляващата му популярност ще го изпрати също в Мексико.

Германския вестник Handelsblatt твърди, че VW се стреми да премести производството на Golf извън Германия, като вариантите са два - Мексико, където компанията разполага със собствен завод, или Полша, чието предимство е, че е много по-близо от логистична гледна точка.

Въпреки че Golf е една от най-големите икони в историята на VW, представянето му на пазара вече е много по-слабо. Години наред това беше най-продаваният автомобил в Европа и въпреки че се радва на възраждане в момента, той е изпреварен от няколко модела, включително Dacia Sandero и VW T-Roc.

Проблемът на Golf е, че SUV-моделите на VW се радват на по-високи маржове от обикновения хечбек (и комби), като ситуацията се усложнява допълнително от по-високите разходи за труд при производство в Германия. Преместването на производството на Golf в чужбина може да спести пари на VW във време, когато всеки цент е от значение.

Източници на Handelsblatt твърдят, че новият компактен EV на VW, временно озаглавен ID.Golf, който трябва да се появи през 2028 и е изграден около нова електрическа платформа с предно задвижване, ще бъде първият EV, който ще бъде произведен в основния завод във Волфсбург. Днешният Golf (Mk8.5) с вътрешно горене ще остане на конвейера още доста време (най-вероятно до 2035), като именно той ще бъде преместен на по-евтино място за производство.

Производството на Golf в Мексико обаче може да се окаже проблематично по отношение на износа на САЩ, ако президентът Тръмп се придържа към обещанието си да наложи 20% мита върху вноса на автомобили, идващи в САЩ от южната част на границата. VW може да премести производството на някои модели, произведени в Мексико, в завода си в САЩ, но Golf едва ли ще оправдае тази инвестиция, тъй като той не се търси в Щатите.

fallback
  • #9
    Амиго ( преди 1 месец )
    Разходете се до Пуебла в Мексико ще разберете защо.През 60-те, когато VW строи завода там, градът е около 300 хиляди. В момента е 3.5 милиона. Там VW е на второ място по популярност след църквата.Пуебла е избрана по ред причини, включително мизерията и ниската цена на труда. И при сегашните 3.5 милиона, нещата не са драматично различни. Един квартал на града има повече бодлива тел по оградите си, отколкото на нашата с Турция. Полицейски наряд с пикап с картечница на него е нормална картинка.
  • #8
    Боб ( преди 1 месец )
    Това не е проблем,качеството при тях отдавна избяга.Важното е цените да са надути до тавана.
  • #7
    Who Cares ( преди 1 месец )
    Koga shte ni stignat germancite? Az mislia s takiva tempove - skoro! I shte ni zadminat! I te togava germanski gastarbajteri shte berat maruli pod Balkana.
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    Немало печалба от хечбеците, те колко искат, 30 бона горница? Е нагли са!
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като кажат за някой модел, че "Не се продава" "Не се търси" направо ми иде да им набия шамарите.
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Защо не построиха една фабрика в България? За 17 години членство в ЕС западните богати държави не направиха нито една голяма инвестиция в България! Не построиха нито едно голямо производство, нито една електроцентрала, нито една магистрала. Нищо. Кръгла нула. Само кражба. И едни магазини. Толкоз.
  • #3
    дъртак ( преди 1 месец )
    Който не работи, няма да яде!
  • #2
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 2 - те тази сметка са я направили - явно цената на труда и енергията компенсира. Мерцедес и БМВ си карат СУВ-овете от САЩ
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бензиностанция с ракети нали така.. Европа упорито настъпва мотика, вече колко пъти (пакета гласува) и не си взима поука. Производства фалират или биват изнасяни, но нищо.. тъпо и упорито се играе по чуждата *** и чужди интереси. Навсичкото отгоре се гласуват зелни глупости и директиви, които допълнително задушават и малкото останало...
fallback
Последни