fallback

Renault планира да се откаже от SUV в полза на нови концепции

Забраната на кросоувъри в Париж е сред причините за решението на французите

Renault се готви за радикални промени в дизайна на своите автомобили от следващо поколение, които ще влязат в производство от 2028. Според главния дизайнер на компанията Жил Видал, новите модели ще се отдалечат от традиционните SUV автомобили и ще предложат „революционни концепции“ с изцяло нов подход към формите на каросерията. Такъв, например, е представеният на автосалона в Париж концепт Embleme.

Френският производител вече обяви пускането на „ново поколение“ електрически превозни средства, които ще се базират на платформата, демонстрирана от концепцията Embleme. Тези автомобили обещават значителни подобрения в ефективността и екологичността. В същото време моделите Renault 5, 4 и Twingo ще запазят своите уникални характеристики и разпознаваем стил.

Жил Видал отбелязва, че важно предизвикателство за Renault е създаването на изцяло нови форми на автомобили: „Как да преосмислим следващата стъпка в развитието на концепциите и силуетите? Какви форми ще бъдат по-подходящи и търсени?“

Дизайнерът подчерта, че тази работа идва на фона на нарастващата критика към SUV, особено в градове като Париж,  където кросоувърите и всъдеходите подлежат на допълнителни такси за паркиране заради теглото и размера си. Въпреки това Видал отбеляза, че хората все още искат и се нуждаят от големи коли, които са изместили минивановете поради своята практичност.

Концепцията Embleme идва под формата на смело кросоувър-купе. Въпреки че производствената версия може да е след няколко години, Видал каза, че показаният в Париж автомобил отразява по-точно бъдещата дизайнерска посока на Renault, отколкото последните модели, вдъхновени от наследството на марката.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ето заради такива простотии ще се откажа за в бъдеще от дългата ми връзка с този производител и сегашния ми Каджар ще е последното Рено което съм си купил ново. Ориентирам се на китаския автопром,евтин и супер добре оборудван в сравнение с евро джейските талиги,скъпи и не толкова качествени в сравнение с китайските,защото повечето части и електроника е произведена в Китай. Глупаво е да се дават пари за нещо произведено в Китай и надуто на цена заради марка.
  • #6
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 2,би трябвало да попитат купувачите си от всички страни където продават,а не ос.,,ания миризлив Париж. И пазара определя налагането или отхвърлянето на даден модел,а не оплуюяците в една страна. защото ако си ограничил да продаваш в своята си страна е добре,но претендираш за световен производител и ще загубиш много здраво. Рено бяха първи и последни в СУВ манията. Първи защото още през 1996 мисля изкараха Сценик РХ 4 изпреварил всички останали производители,а после последни и спящи с Колеос.
  • #5
    Кочо Честименски ( преди 3 месеца )
    Силиконови 3d емблеми. Там няма какво да им объркат.
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #3, има още накъде да се развиват, виж Jaguar как избухнаха. Остава и да почнат да ги тапицират с памперси, за улеснение на водача ако го напъне.
  • #3
    Скъсани боксерки ( преди 3 месеца )
    Всичко в автодизайна вече е измислено и създадено. Но, все пак, има мижава надежда за нещо ново. Само, дано не е нов Сайбъртрак!
  • #2
    Вин ( преди 3 месеца )
    До#1 Решението се взе след референдум, не е еднолично на кмета! Съобразяват се с общият интерес, за разлика от местните бинбашии!
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    То хубаво, но като дойде нов кмет в Париж и промени правилата какво ще продават? С глоби или не хората си купуват SUV.
fallback
Последни