IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Американци ще помагат на VW за следващия Golf

С участието на Rivian легендарният модел ще се промени до неузнаваемост

Volkswagen се подготвя за революцията в електрическата мобилност, като превръща легендарния Golf в изцяло електрически хечбек. С помощта на американския стартъп Rivian, германската компания разработва иновативна платформа и софтуер, за да поддържа емблематичния модел актуален в новата ера на транспорта.


VW Golf


Електрическият Golf ще бъде първият автомобил, изграден върху новата Scalable Systems Platform (SSP). Тази архитектура обещава гъвкавост за адаптиране към различни сегменти на превозни средства, вариращи от субкомпактни до премиум.

Съвместният проект на стойност 5,8 милиарда долара между Volkswagen и Rivian ще бъде отправната точка за електрическите превозни средства на бъдещето. Както отбеляза ръководителят на техническото развитие на VW - Кай Грюниц, именно Golf ще бъде ключов проект, демонстриращ възможностите на SSP.

Изпълнителният директор на Volkswagen Томас Шефер уточни, че електрическият Golf ще се появи не по-рано от 2029 г. Тази времева рамка позволява на компанията да финализира своята линия от текущи модели, включително актуализирания ID.3, който ще бъде пуснат през 2026 г. с подобрени материали, физически бутони и актуализирано оборудване.

ID.3 и новият Golf ще съществуват заедно на пазара известно време, давайки на купувачите избор между два електрически автомобила. Въпреки че деветото поколение на Golf ще бъде изцяло електрическо, настоящата осма версия с бензинови, дизелови и хибридни двигатели ще остане в продажба до 2035 г., когато влиза в сила забраната на ЕС за автомобили с двигатели с вътрешно горене.

По този начин Volkswagen предлага плавен преход, за да отговори на нуждите на голямо разнообразие от клиенти. Сътрудничеството с Rivian ще донесе иновация не само на Golf, но и на първокласните марки на Volkswagen Group като Audi и Porsche. Първите коли на новата платформа SSP се очакват през 2027 г.


0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    При електрическите винаги ти излизат с евтиното зареждане тъй ама не съвсем. В Испания киловатът ми е 10.5цента, НО като разделя месечната фактура на потребените киловати цената вече е 24-26цента. Та при разход 20 ти стъпва 5евро/100. Пак по-евтино от 7 евро с дизела, но далеч не спестяваш хиляди всяка година.
  • #5
    1 rate up comment 5 rate down comment
    до 4 ( преди 1 седмица )
    Във видеото "Колко пари ми спестява Model 3 LR?" има подробна разбивка на всички разходи между него и Skoda Superb 2.0 TDI. По сметки от финансист, за 5 години по Шкодата ще дадеш 64362 лева повече.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ако вместо 1400 юро вземам 2500 нямаше да има проблем да пробвам с ел кола за 40 палки. В момента ми е невъзможно да отделя повече от 400 кинта, а с такава вноска ще изплащам ел 10 години
  • #3
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Нов съфорумник ( преди 1 седмица )
    Този бъдещ е-голф за през 2029 ще си съперничи с една камара китайци, модел 3 с автономните системи и с корейците. Всички имат сериозни разработки в батерии. При ФВ тепърва. Ама Порше вече се опариха с Тайкан и поне си признаха, че ще назадват. Потребителят на кой да се довери с такива смесени послания? :/
  • #2
    15 rate up comment 0 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 седмица )
    RIVIAN себе си не могат да спасят, тръгнали да спасяват VW...
  • #1
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тези явно не разбраха, че използването на утъвдени моделни имена от ДВГ на е-коли не добра идея и няма да им донесе повече продажби. Но вно още имат пари за харчене..