fallback

Mahindra показа ефектни електрически кросоувъри

Моделите XEV 9e и BE 6e са изградени на нова платформа с компоненти на Volkswagen

Индийската компания Mahindra, която има и представителство в България, представи в родината си два нови електрически кросоувъра - XEV 9e и BE 6e. Това са първите електромобили от "новата ера" на базата на концепти, демонстрирани през 2022 година. XEV и BE не са просто части от имената на моделите, а две семейства. Според компанията, автомобилите от линията XEV се считат за "луксозни" (по местните стандарти), докато колите BE имат по-спортен имидж.

Електромобилите са базирани на новата платформа INGLO на Mahindra. Преди две години, като част от премиерата на концептите, компанията обяви, че ще използва компоненти от MEB архитектурата на концерна Volkswagen. Германският автомобилен гигант не се споменава в последните прессъобщения. От Volkswagen обаче обявиха по-рано тази година, че наистина смятат да споделят разработките си с индийците.

Като цяло, XEV 9e и BE 6e запазват стила на концептите. Характерните им черти са множеството остри ръбове и сложна оптика. И двата кросоувъра имат силует, подобен на купе, и стъклен покрив с шарено осветление. Предните врати са с прибиращи се дръжки, а дръжките на задните врати са скрити отгоре. Електромобилите имат 19-инчови джанти, а като опция се предлагат 20-инчови.

Според индийските медии XEV 9e е дълъг 4790 мм, широк 1905 мм и висок 1690 мм. Моделът BE 6e има размери 4371/1907/1627 мм. Междуосието на кросоувърите е еднакво - 2775 мм, както и просветът - 207 мм. Обемът на багажника на XEV 9e е 655 литра, а на BE 6e - 455. И двата автомобила имат и допълнително отделение в предната част на салона - съответно 150 и 45 литра.

В интериора на XEV 9e има дисплей с три екрана, докато по-малкият кросоувър е с два монитора в един корпус. Пътниците отзад са снабдени със собствени таблети, прикрепени към облегалките на предните седалки. Моделите имат също така хед-ъп дисплей, камери 360-градусов обзор и адаптивен круиз контрол.

XEV 9e и BE 6e ще се предлагат със задвижване на задните колела. Версиите с електромотор с мощност 231 к.с. са оборудвани с батерия с капацитет 59 kWh, а тези с по-мощния електрически двигател (286 к.с.) са с батерия с капацитет 79 kWh. Пробегът на XEV 9e е съответно 542 или 656 км според местния цикъл (т.е. реалният ще бъде по-малък), а на BE 6e - 535 или 682 км. Твърди се, че "премиум" кросоувърът може да ускори от 0 до 100 км/ч за 6,8 сек, а по-компактният BE 6e изпълнява това упражнение за 6,7 сек.

Засега са обявени само първоначални цени, но и те са предварителни. Освен това те са доста впечатляващи за индийския пазар. Mahindra BE 6e ще струва най-малко 1 890 000 рупии (около 21 180 евро), а XEV 9e - 2 190 000 рупии (24 550 евро). Интересното е, че цената не включва зарядно. На първите клиенти е обаче е обещана доживотна гаранция за батериите.

Още снимки на двата модела - вижте в галерията:

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 3 часа )
    Добре, ама и тази няма да мога да си я позволя, с 2000 /месечно за кое по напред.
fallback
Последни