Nissan Motor Corporation търси нов основен инвеститор, докато компанията се бори с това, което нейното ръководство нарече „авариен режим“. Мерките включват съкращаване на 9000 работни места, намаляване на 20% от глобалния производствен капацитет, разпродажба на дяловете в Mitsubishi и забавяне на пускането на нови модели. Според представител на Nissan, марката може да има само 12 до 14 месеца, за да обърне нещата и да гарантира оцеляването си.
Докато всичко това се случва, Renault продава акции на Nissan. Френският производител притежаваше до 46% от японската марка, но сега този дял е под 40%. В същото време Honda финализира сделка с Nissan за съвместна разработка на електрически превозни средства.
Според Financial Times поне двама неназовани високопоставени служители на Nissan са потвърдили, че марката търси нов основен инвеститор. „Имаме 12 или 14 месеца да оцелеем. Това ще бъде трудно и в крайна сметка се нуждаем от Япония и САЩ, за да генерираме пари“, коментира един от тях.
Най-логичното решение в случая изглежда намеса на Honda, която да бъде този основен инвеститор, или Renault да продаде своите акциите в Nissan директно на конкурентната марка. Първият вариант беше обявен още през август от бившият главен изпълнителен директор на Nissan - Карлос Гон, който направи доста смела прогноза.
„Не мога да си представя нито за момент как Nissan и Honda ще работят заедно, освен ако това не е поглъщане от страна на Honda не само на Nissan, но и на Mitsubishi“, коментира тогава Гон.