fallback

Как да спестите сериозна сума от гориво, ако карате автоматик

Някои елементарни действия при пътуване могат да бъдат много полезни

Много шофьори прилагат какви ли не техники в опитите си да спестят гориво. Някои експерти препоръчват една проста техника, която е идеална за автомобили с класически автоматични трансмисии, „роботи“ и CVT. Спестяванията от нея могат да достигнат до близо 1 литър на 100 км, което не е малко, особено ако навъртате сериозен километраж през годината.

На магистрала, например, когато колата се движи на най-високата възможна предавка, разходът на гориво може да се счита за минимален, стига, разбира се, да се спазват ограничения на скоростта. Ако обаче се наложи ускоряване - например при изпреварване, кутията превключва на по-ниска предавка, което води до рязко увеличаване на разхода.

Решението в случая съвсем просто - включете скоростна кутия на ръчен режим и фиксирайте максималната най-висока предавка. Таблото ще показва номера на избраната предавка вместо стандартното "D", което ще предотврати автоматичното превключване на по-ниска предавка при леко натискане на газта, позволявайки плавно ускорение.

Този метод позволява да спестят до 0,7 литра гориво на 100 км при автомобили с автоматична скоростна кутия. Освен това, ако оборотите на двигателя паднат до критични стойности, самата система ще превключи автоматично на по-ниска предавка, за да защити двигателя и трансмисията от повреда.

В същото време е важно да бъдете умерени при ускорение - трябва да натискате газта плавно, като избягвате да превишавате оборотите на двигателя над 3000-3500 об/мин, като това е универсално правило за всички видове трансмисии.

За да извършите по-динамично изпреварване, струва си да превключите автоматичната трансмисия обратно в режим „Drive“. Това ще позволи на кутията бързо да превключи на по-ниска предавка, осигурявайки рязко ускорение, когато натиснете газта.

В задръстванията е по-добре да се движите с потока с минимална скорост, без да спирате, тъй като всяко тръгване от място изисква допълнителен разход на гориво. Ако трябва да спрете за 3-5 минути, например на железопътен прелез, препоръчително е да превключите трансмисията в режим „N“ или „P“, но не трябва да правите това на светофар, където престоят е по-малък, за да избегнете евентуална повреда на трансмисията .

fallback
  • #13
    Влезнах, събух и изл ( преди 4 седмици )
    Интересното всичкото реве, че автоматика супер, пък ся реве, че харчи много. Значи искаш ти е удобно докато караш автоматик, забравяш за икономия, двете неща са несъвместими просто са преплетени квантовата физика, а при нея е тъй
  • #12
    112 ( преди 4 седмици )
    Тези "статии" ги чета само за да видя каква поредна глупост е измислил някой "експерт" и как го "хранят" в коментарите....
  • #11
    ЗАПОЗНАТ ( преди 4 седмици )
    Ала бала който го е страх от мечки да не ходи в гората
  • #10
    Дрънчо ( преди 4 седмици )
    Никога, на неутрална на светофар или 'за малко' при голяма част от автоматиците не се охлажда. Или на паркинг или на предавка. Винаги при паркиране се ползва ръчна спирачка, преди да се пусне крачната, за да не държи теглото на колата на 1 ПИН. Във всеки автомобил от завода има книжка за правилна експлоатация. Там е описано в кои случаи автоматика е препоръчително да се кара на ръчен режим, а именно при изкачване и спускане. Не защото ще се повреди, а за по-приятно и плавно преживяване.
  • #9
    Мдаа ( преди 4 седмици )
    Сензор за дистанция нямат повечето автомобили с круиз контрол. Всъщност при мен с него консумацията се повишава и не го ползвам. Автора да ни обясни как точно колата ще те издърпа в ситуация без да понижи предавка. Съгласен съм с колегата, че като ще караш автоматик ръчния режим е безсмислица, иначе вземете си ръчка.
  • #8
    До по долу ( преди 4 седмици )
    +1 кръизконтрола е мн. яко нещо за извънградско,стига сензора за двицение отпред да е ок ;)
  • #7
    Патрик ( преди 4 седмици )
    Единствено съм забелязал по малко разход на гориво когато карам на автопилот. Колата следи не само скоростта но и захваща радиолокационно движещите се пред мен мпс.Не се налага да натискаш спирачка и после газта което е по голям разход на гориво. Добре измислена система. Държи нужната дистанция и скорост.
  • #6
    Охотник ( преди 4 седмици )
    Захариев моето момче! Освен, че си копирал информацията в едно. И си я нахвърля в една статия. Искам лично ти да качиш цялото си семейство, и родителите си. В един автомобил, и да демонстрираш тези глупости, който си написал. По Хемус или Тракия. Едва ли 5 литра гориво струват, повече от семейството ти. И тези който ще убиеш!
  • #5
    Този, ( преди 1 месец )
    При ниски обороти, ще задръстиш дпф_а, а в градско при задръствания как няма да спираш и да тръгваш, как ще подържаш скорост от 5/10км
  • #4
    преминаващ ( преди 1 месец )
    Изводът се налага от само себе си - за магистрала и извънградско механичната кутия си е за предпочитане.
fallback
Последни