Много шофьори прилагат какви ли не техники в опитите си да спестят гориво. Някои експерти препоръчват една проста техника, която е идеална за автомобили с класически автоматични трансмисии, „роботи“ и CVT. Спестяванията от нея могат да достигнат до близо 1 литър на 100 км, което не е малко, особено ако навъртате сериозен километраж през годината.
На магистрала, например, когато колата се движи на най-високата възможна предавка, разходът на гориво може да се счита за минимален, стига, разбира се, да се спазват ограничения на скоростта. Ако обаче се наложи ускоряване - например при изпреварване, кутията превключва на по-ниска предавка, което води до рязко увеличаване на разхода.
Решението в случая съвсем просто - включете скоростна кутия на ръчен режим и фиксирайте максималната най-висока предавка. Таблото ще показва номера на избраната предавка вместо стандартното "D", което ще предотврати автоматичното превключване на по-ниска предавка при леко натискане на газта, позволявайки плавно ускорение.
Този метод позволява да спестят до 0,7 литра гориво на 100 км при автомобили с автоматична скоростна кутия. Освен това, ако оборотите на двигателя паднат до критични стойности, самата система ще превключи автоматично на по-ниска предавка, за да защити двигателя и трансмисията от повреда.
В същото време е важно да бъдете умерени при ускорение - трябва да натискате газта плавно, като избягвате да превишавате оборотите на двигателя над 3000-3500 об/мин, като това е универсално правило за всички видове трансмисии.
За да извършите по-динамично изпреварване, струва си да превключите автоматичната трансмисия обратно в режим „Drive“. Това ще позволи на кутията бързо да превключи на по-ниска предавка, осигурявайки рязко ускорение, когато натиснете газта.
В задръстванията е по-добре да се движите с потока с минимална скорост, без да спирате, тъй като всяко тръгване от място изисква допълнителен разход на гориво. Ако трябва да спрете за 3-5 минути, например на железопътен прелез, препоръчително е да превключите трансмисията в режим „N“ или „P“, но не трябва да правите това на светофар, където престоят е по-малък, за да избегнете евентуална повреда на трансмисията .