fallback

Mercedes намери ново място на спирачките в електромобила

При системата in-Drive те са преместени от колелата в двигателя

Германският производител Mercedes-Benz представи революционна спирачна система за електрически автомобили, наречена In-Drive. Този иновативен подход премества спирачките от традиционното им местоположение зад колелата директно в тялото на електрическия мотор. Така спирачките вече са част от двигателя.

Технологията не променя традиционната работа на спирачните, като накладките и дисковете отново забавят автомобила чрез натиск. Сега обаче цялата система е напълно запечатана и има водно охлаждане. Това помага за ефективното разсейване на топлината въпреки липсата на въздушен поток.

Инженерите на Mercedes са уверени, че новата система ще издържи до 15 години или 300 000 км. Технологията не само намалява оперативните разходи поради удължения живот на накладките, но също така подобрява управлението на автомобила чрез премахване на излишната тежест от колелата.

Освен това до 98% от спирането в електрическите превозни средства вече се извършва чрез възстановяване на енергията, а механичната част се използва само в изключителни случаи. In-Drive обаче прави тази част още по-надеждна.

Въпреки че системата все още е по-скъпа от традиционните спирачки, инженерите на Mercedes работят усилено, за да направят технологията по-евтина. Все още няма яснота кога тя ще се появи производствени модели, но е ясно, че спирачките на бъдещето вече са тук.

 

fallback
  • #19
    dedal ( преди 4 седмици )
    И смяната на накладките става с нов двигател. Чудно, браво на немската изобретателност
  • #18
    Меркендес ( преди 4 седмици )
    Защо нещо което е ефективно /надеждно и за малко пари/ трябва да го направиме сложно и скъпо. Немското автомобилно лоби отдавна лети из облаците но напоследък се наложи да падне от високо. Въпреки това не ви д ада са си взели поука. Неоременно всичко трябва да е много скъпо - иначе не става. Тоя начин на мислене ще ги довърши.
  • #17
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Аа, ясно. Вече не сменяш накладки, а сменяш двигател.
  • #16
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Е за това мерц е мерк защото инвестира в технологии разработва продава ги.
  • #15
    анонимен ( преди 4 седмици )
    какъв автомобил бутафория като всичко в тази територия егати ти държавата, щом аз съм
  • #14
    До Иванов ( преди 4 седмици )
    Що да няма наскоро "създадохме"най мощния автомобил в света,не че по бг манталитет не че не оплюхме веднага инженера,защото е от мюсулмански произход,ама нормално в тая локация !?!
  • #13
    Някой ( преди 4 седмици )
    Ситроен монтираше спирачки до диференциала на модела ДС 19 и други модели през60 те год. и като следствие фалира и ги купи Пежо. Спирачки извън колелата са монтирани към момента на руските трактори ЮМЗ и МТЗ и трактор ***.
  • #12
    анонимен ( преди 4 седмици )
    те и м ките не късат карданни валове нали както писах по долу той германецо го е измислил а ако се къса полуоска по време на движение считай че нищо не те спасява имаше идин профил тук който проплака как негови близки семейство са загинали в следствие на счупен спирачен диск а автомобила е гаранционен така че радвайте се на живота докато не сте си купили волво джереми кларксон
  • #11
    Иванов ( преди 4 седмици )
    Друго си е българските форумни разбирачи да се изкажат, че инженерите на Мерцедес са некадърни и са откраднали идеята от пристанищни кранове. Пък и венага предвидиха , кво ще стане ако се скъса полуоска. Браво! Да се чудиш , как така няма нито един автомобил съсдаден от българи- на теория трябва да сме най-добрите инженери на света.
  • #10
    До 8 ( преди 4 седмици )
    При електромобил с четири задвижващи колела, този проблем не е толкова голям, защото може да се ползва спирачката на другата ос. Пък и на практика би било трудно да счупиш полуоска на електромобил - те така или иначе имат огромен въртящ момент, за който е проектирана полуоската, А въртящия момент на двигателя се регулира изключително прецизно и би било трудно до невъзможно да претовариш полуоската.
fallback
Последни