fallback

Mercedes намери ново място на спирачките в електромобила

При системата in-Drive те са преместени от колелата в двигателя

Германският производител Mercedes-Benz представи революционна спирачна система за електрически автомобили, наречена In-Drive. Този иновативен подход премества спирачките от традиционното им местоположение зад колелата директно в тялото на електрическия мотор. Така спирачките вече са част от двигателя.

Технологията не променя традиционната работа на спирачните, като накладките и дисковете отново забавят автомобила чрез натиск. Сега обаче цялата система е напълно запечатана и има водно охлаждане. Това помага за ефективното разсейване на топлината въпреки липсата на въздушен поток.

Инженерите на Mercedes са уверени, че новата система ще издържи до 15 години или 300 000 км. Технологията не само намалява оперативните разходи поради удължения живот на накладките, но също така подобрява управлението на автомобила чрез премахване на излишната тежест от колелата.

Освен това до 98% от спирането в електрическите превозни средства вече се извършва чрез възстановяване на енергията, а механичната част се използва само в изключителни случаи. In-Drive обаче прави тази част още по-надеждна.

Въпреки че системата все още е по-скъпа от традиционните спирачки, инженерите на Mercedes работят усилено, за да направят технологията по-евтина. Все още няма яснота кога тя ще се появи производствени модели, но е ясно, че спирачките на бъдещето вече са тук.

 

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 34 минути )
    ГАРАНТИРАНО: За 21 дни ще правите жесток секс като порнозвезда - ще увеличите трайно пениса си със 7 см и ще започнете да получавате ерекция за 3 секунди (твърда като стомана, колкото дълго искате),прочетете повече тук----- https://come.ac/Menstill
  • #10
    До 8 ( преди 45 минути )
    При електромобил с четири задвижващи колела, този проблем не е толкова голям, защото може да се ползва спирачката на другата ос. Пък и на практика би било трудно да счупиш полуоска на електромобил - те така или иначе имат огромен въртящ момент, за който е проектирана полуоската, А въртящия момент на двигателя се регулира изключително прецизно и би било трудно до невъзможно да претовариш полуоската.
  • #9
    До 8 ( преди 54 минути )
    Какво значение има Как си счупил полуоската? Дори да е в бордюр на някоя стръмна улица? Нали се сещаш че и ръчна нямаш и всичко е в двигателя А между двигателя и колелото вече няма връзка, към другото колело въртящият момент се губи от диференциала, точно както ако едното колело ти остане във въздуха..
  • #8
    Anonimen ( преди 1 час )
    До 5 а колко пъти си чупил полуоска в движение, без механичен контакт в бордюр, или друго препятствие? Аз лично никога, освен ако не броим жигулите къде както си караш и можеше да се счупи нещо, да не говорим че като се скъсаше спирачен маркуч пак си без спирачки и спираш с ръчна. Много хубаво си звъчи системата, нняма нищо странно в нея изглежда супер.
  • #7
    doburden ( преди 1 час )
    Важното е да е по скъпо от досегашното. Другото е за овцете.
  • #6
    анонимен ( преди 2 часа )
    той германецо го е измислил
  • #5
    Недостатък ( преди 2 часа )
    Като се счупи полуоската, изчезва и спирачката.
  • #4
    Стамат ( преди 4 часа )
    Тази идея е стара като света. още през 50-те години всички електрически товарни кранове по пристанищата имат електромагнитни спирачки на моторите които са 3 и повече. Най-характерна е спирачката за установяване височината на товара и пренасянето му от т. А до т. Б. Често тези спирачки работят в маслени вани за охлаждане. Така че нищо ново.Важното е че някой се е сетил и има ефект.
  • #3
    анонимен ( преди 4 часа )
    че те алфа 75/Milano от половин век имат такава система само че от мързел не са я капсулирали и съответно няма нужда от принудително охлаждане РУК като се надърви нали е запален алфист ще ви го обясни и в детайли че няма нищо сложно само предимства намалява подресорната маса и центъра на тежеста всъщност и ауди имат такава система за някой от бъдещите си модели бяха я показали преди години
  • #2
    анонимен ( преди 5 часа )
    Още един голям недостатък е обслужването на тези спирачки което ще е значително по трудно и скъпо. Ще има яко разглобяване. Особено и с това водно охлаждане се добавя още една допълнителна сложна система по колата.........Да, производителя ще твърди че като са запечатани, нямат нужда от обслужване и ще издържат целия живот на колата или 300К+. Но както знаем теорията и маркетинга е едно, практиката съвсем друго. Всичко се чупи рано или късно.
fallback
Последни