fallback

Volkswagen ще прави електрически трактори

Селкостопанските машини ще използват евтина слънчева енергия

Селското стопанство представлява 25% от БВП на Руанда и африканската държава вижда електрифицирането на транспорта като шанс да се справи с бедността, една от причините за които е енергийната зависимост. Един от най-интересните проекти се ръководи от Volkswagen, който разработи електрически трактори със сменяеми батерии, захранвани от слънчева енергия.

Африка постепенно осъзнава предимствата на електрическата мобилност - по-ниски транспортни разходи, по-ниски емисии и по-евтино производство на храни. В началото на годината Етиопия забрани вноса на двигатели с вътрешно горене, разчитайки на електрически превозни средства, задвижвани от евтина водна енергия, генерирана в новия язовир Renaissance.

Руанда от своя страна стартира проект за електрификация на селскостопански машини чрез слънчева енергия. В град Гашора се предвижда създаване на хъб със слънчеви панели и резервни батерии за зареждане на трактори.

Проектът се изпълнява от Volkswagen Mobility Solutions Руанда в сътрудничество с местни и международни организации. Тракторите ще се отдават под наем на фермери на ниска цена, а резервни батерии могат да се използват за осигуряване на резервно захранване на общностите.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 2 дни )
    До колкото разбрах става въпрос за трактори за лични нужди, да обърнеш няколко декара и други такива
  • #7
    Черният Орел ( преди 2 дни )
    Те и дизеловите им коли се чуват като трактори, от километър усещам като идва Фолксваген или Ауди
  • #6
    Друг Гост ( преди 2 дни )
    20 кВ му е моторчето на това, а батерията 32 кВч. В САЩ има подобна компания (Solectrac) която дава под наем тракторчета в Калифорния и никой не ги изска. До първия, който си разнася батериите, надявам се да е здравичък, защото 15 кВч батерия с охлаждането е около 100 кг.
  • #5
    До 3 ( преди 3 дни )
    Теглителната сила на електрически трактор със сигурност е по-голяма от теглителната сила на дизелов или бензинов трактор. Електродвигателите имат огромен въртящ момент още от 0 оборота до максималните с които трактора дори без скоростна кутия ще вдигне повече по пътищата докато се прибира. Като му сложиш и скоростна кутия, няма какво да го спре. Единственото предимство на електрическия трактор е, че събира повече енергия в резервоара. Сменяемите батерии решават този проблем. Носят туба ток.
  • #4
    анонимен ( преди 3 дни )
    Забраняват внос на двг по същата причина по която забраняват внос на електроуреди втора употреба (в действителност отпадъци), дрехи втора употреба... Осъзнават се че ги използват като сметище.
  • #3
    Факт ( преди 3 дни )
    И колко му е теглителната сила.Хи хи това са тракторчета за ягоди.
  • #2
    анонимен ( преди 3 дни )
    А шо се напъват? Да почнат с косачки за трева...
  • #1
    Универсалност ( преди 3 дни )
    Ето че една и същата батерия може да служи за трактора, за пикапа, за комбайна за електромобила, за лодката, за кемпера и за захранване на къщата. Взимаш една туба/батерия и заменяш една или повече изтощени под предния капак на автомобила/трактора или комбайна. Само ако имаше слънце в пустинята. Упс, то слънце имаше ама няма вода. Тя също може да се вади от няколкостотин метра с помощта на енергия от слънцето.
fallback
Последни