BMW твърди, че новото M5 развива впечатляващите 727 к.с. и 1000 Нм въртящ, благодарение на своя 4,4-литров V8 с двойно турбокомпресор, съчетан с електрически мотор, който е интегриран в осемстепенната автоматична скоростна кутия. Нов дино-тест показва, че BMW може и да скромничи с официалните си данни, което не се случва за първи път (при F90, например, обявената мощност беше 600 к.с., но се оказа в действителност, че тя е близо 640)..
Скоро след като пристигна в САЩ, чисто нова сиво BMW M5 беше доставено на сервиза Performance Eurowerks в Илинойс. Там седанът беше качен на дино стенд, като измерването показа 696 к.с. и 998 Нм въртящ момент на колелата.
Както е добре известно, загубите от задвижващата система или разликата между мощността на двигателя и това, което достига до колелата варират, но ако се приложи традиционното правило за 15%, комбинираната мощност на V8 двигателя и електромотора е около 820 к.с. и 1194 Нм въртящ момент.
Тези невероятни цифри поставят новото M5 директно на територията на Mercedes-AMG GT 63 S E Performance с неговите 831 к.с. Въпреки това, Mercedes все още има значително предимство при въртящия момент, като AMG твърди, че той е 1400 Нм.
Баварският суперседан ускорява от 0 до 100 км/ч за около 3,4 секунди, но още по време на тестове, представители на някои медии бяха категорични, че колата определено е по-бърза. Това се дължи на моменталната реакция, осигурена от електрическия мотор при стартиране.
Сега на ход са различните ателието за тунинг, който ще решат да подобрят мощността на новото M5. Предишното поколение на модела беше много възприемчиво към модификации и едва ли ще мине много време, преди специалистите по тунинг да започнат да извличат над 1000 к.с от ревизирания V8 и електрическия мотор.