fallback

BYD отбеляза пускането на 10 милиона електрифицирани коли

Юбилейният автомобил е седанът Denza Z9

Китайският автомобилен гигант BYD достигна важен крайъгълен камък с пускането на своя 10-милионен автомобил с т.нар. „нова енергия“ (NEV). Тази категория включва електрически автомобили и хибриди.

Това е изключително постижение за компания, която започва своята дейност през 1995 година, като малък производител на батерии и за по-малко от 30 години се превърна в световен лидер на пазара на електрически превозни средства.

Юбилейният автомобил беше седанът Denza Z9, официално представен на автомобилното изложение в Гуанджоу през 2024 година. Колата беше предадена на Фън Джи, главен изпълнителен директор на Game Science, компанията зад популярната видеоигра Black Myth: Wukong.

Партньорството между BYD и Game Science включва използването на технология BYD за цифрово съхранение на културни артефакти. А иначе Denza Z9 се предлага както в хибридна, така и в изцяло електрическа версия.

Началната цена на автомобила е приблизително 41 700 евро. Той се захранва от технологията e3 на BYD, опростена версия на тяхната премиум платформа e4, изградена върху архитектурата Xuanji.

fallback
  • #6
    Hvaliprats ( преди 12 часа )
    "..автопарка от 10 милиона хибрида.." Ха-ха, това е било преди 10 години, само за 2023 са продали 3.4 милиона хибрида, за 2024 ще са още 4 милиона.. да събираш можеш ли?
  • #5
    Hvaliprats ( преди 12 часа )
    Абе тротинет, ти съвсем си изплискал легена.. Всички силни пазари за Тойота (САЩ, Япония, Европа) бележат намаление на въглеродните емисии, а именно Китай, тия шампиони на електромобилността, бележат увеличение. За справка: ourworldindata.org/co2-emissions
  • #4
    До пръдливия ( преди 12 часа )
    "Към момента Тойота гони 30 милиона електрифицирани автомобила, "само" към 3 пъти повече" май имаш къса памет и не помниш опорните точки на Toyota и гуруто Тойода? Гордо обясняваше, как автопарка от 10 милиона хибрида спестява повече въглеродни емисии отколкото всички електромобили по света които тогава бяха под 1 милион. Обясняваше как 10 хибрида спестяват емисии колкото 1 електромобил, а с клетките от една батерия за електромобил може да произведе 100 хибрида които да отделят 10 пъти по-малк.
  • #3
    До 2 ( преди 12 часа )
    Господинът който си хвали пръдните пак си бие сам шамари, като сравнява субсидиите за продаден готов автомобил на китайците с безвъзмездните десетки милиарди субсидии наляти директно в Toyota за разработка на водородни технологии, без да броим индиректните скрити субсидии за останалите по веригата. Резултатите можем да ги видим и сами. Потреблението на петрол в Китай намалява, а на пазарите на Toyota расте. Делът на въглищата също намалява. Произведените днес електромобили утре ще са по-чисти
  • #2
    Hvaliprats ( преди 12 часа )
    Тротинетка, не си бий сам шамари. Към момента Тойота гони 30 милиона електрифицирани автомобила, "само" към 3 пъти повече от щедро субсидираните от другаря Жи китайци. Освен това, поради големия дял на въглищата в Китай, хибрид и елетромобил имат сходни емисии, което си е чисто разхищение на ресурсите за батерии. Но така е, регулациите винаги водят то безумия.
  • #1
    Още един шамар ( преди 13 часа )
    Акио Тойода да гледа и да се учи от китайците как се прави. След толкова перчене, как хибридите на Toyota намаляват въглеродния отпечатък на автомобилния парк, китайците ги изпревариха. Toyota до скоро се оправдаваше, че няма достатъчно батерии в световен мащаб за производство на електромобили, нито суровини. Китайците си произвеждат и батериите . Не са зависими нито от технологиите, нито от производствения капацитет на другите. Като има проблеми ги разрешават, а не се оправдават с тях.
fallback
Последни