fallback

Hyundai Ioniq 9 идва с огромна батерия и до 429 к.с. мощност

Големият SUV ще се предлага със 7 места и в три варианта на задвижване

Корейският производител Hyundai най-после представи голям електрически SUV с три реда седалки и седем места. Ioniq 9 представлява еквивалент на Kia EV9 и използва позната платформа E-GMP, която е в основата на няколко модела на Hyundai, Kia и Genesis.

Всички версии на Ioniq 9 са оборудвани с огромна батерия с 110,3 kWh и ще се продават в три различни конфигурации. Базовият Long Range има един електромотор отзад, произвеждащ 214 к.с. и 350 Нм въртящ момент. В случая пробегът е 620 км по цикъл WLTP, когато електромобилът е оборудван с 19-цолови джанти.

За тези, които търсят допълнителна производителност, е предвиден Long Range AWD. Той добавя мотор с 94 к.с. на предната ос, осигуряващ допълнителни 255 Нм въртящ момент. На върха на гамата е Ioniq 9 Performance, който има два двигателя с мощност по 214 к.с. отпред и отзад. Тази версия ускорява до 100 км/ч от място за 5,2 секунди. При Long Range AWD времето е 6,7 секунди, а при Long Range RWD - 9,4 секунди. Всички варианта развиват максимална скорост от 200 км/ч.

Независимо какво избират клиентите, Ioniq 9 може да се зареди от 10 до 84% само за 24 минути на зарядно устройство с мощност 350 kW. Освен това големият SUV разполага със система V2L за зареждане на уреди и устройства.

Визуално, Hyundai Ioniq 9 споделя много общо с концепцията SEVEN, показана преди няколко години. Електрическият SUV разполага със същите светлини Parametric Pixel като другите модели на Ioniq и, въпреки размера си, има коефициент на съпротивление от само 0,259 Cd с допълнителните цифрови странични огледала.

Това е и първият Hyundai, който се отказа от антена на покрива и вместо това използва предното стъкло за GPS и сателитно радио, арматурното табло за свързани автомобилни услуги и стъклото на задната врата за FM/AM радио. Клиентите ще избират между 19-, 20- и 21-цолови джанти, както и от 16 екстериорни цвята.

Огромното междуосие на Ioniq 9 - 3130 мм, осигурява просторна кабина, облицована с меки и качествени матариали. Воланът, подобен на този на последното поколение Santa Fe, е стандартен и включва малки зелени светодиоди, които позволяват на водачите да следят оставащия заряд на батерията.

Един общ извит екран съдържа 12-инчов цифров инструментален панел и 12-инчов дисплей на информационно-развлекателната система. Стандартно Ioniq 9 е оборудван с 8 високоговорителя, а като опция се предлага и система Bose с 14. Оборудването включва няколко 100-ватови високопроизводителни USB-C порта, които получават захранване директно от батерия със 110,3 kWh, а не от 12-волтовата батерия.

Голяма част от от вътрешните повърхности са облицовани с екологични материали, включително рециклиран PET плат, вълнен плат и еко-обработена кожа, подчертавайки екологичните качества на автомобила. Ioniq 9 ще се продава в конфигурации с шест и седем места, а седалките на втория ред включват функция за завъртане - като при Kia EV9.

Най-новият пакет от функции за безопасност на Hyundai е стандартен за модела. Това включва Асистент за избягване на челен сблъсък 2, Асистент за поддържане на лентата, Асистент за избягване на сблъсък в мъртва точка, Предупреждение за безопасно излизане, Асистент за избягване на сблъсък при напречен трафик отзад и Асистент за дълги светлини. Снабден е и с 10 въздушни възглавници.

Hyundai Ioniq 9 ще бъде пуснат първо в Корея и САЩ през първата половина на 2025, а малко след това ще излезе в Европа и на други пазари. Цените предстои да бъдат обявени.

Още снимки на новия SUV на Hyundai - вижте в галерията:

fallback
  • #7
    raiders ( преди 4 седмици )
    Киа-та ми харесва повече, но ако имаш 5 деца или си бивш президент и можеш да изкараш 150 халки си го купуваш за да ходиш на море в Гърция... , че по-близо.
  • #6
    1ДИНО-РИЪЛ ОЛД-МЕН! ( преди 4 седмици )
    Къф е проблемът да се поръча, вземе и докара до България от Джърмани или некоя друга ЗЕ-страна - просто се завъртат няколко телефона до конкретен оторизиран автодилър на фирмата и съответната кола цъфва при тях, след което си се докарва до тука на една определено по-достъпна цена... Нема смисъл да се гледат наличните цени в Sth Korea или Щатите, защото м/у тези държави и България има известно не дотам ниско допълнително митническо облагане, което не важи за Евр0-Съюза, нали...
  • #5
    Do 4 ( преди 1 месец )
    Киа Спортидж в Корея е 25к долара и е дълга база, тук същото е близо 100к лева.
  • #4
    1ДИНО-РИЪЛ ОЛД-МЕН! ( преди 1 месец )
    Вижте лъжльото под н-р 1, навярно визира цената на некой даунсайзинг Мърсейдес Б-ц, докато в настоящия момент щом Kia - EV9 стартира от около 72.500 Eur0, то при този съвсем нов модел на HyunДАЙ - Ioniq 9 може цената да подскочи леко докъм 75 хилки, т.е. ОКоло МАХ. 145 - 150 000 лева, така че това нема как да е реална опция - щото подобни цени важат и може да са в сила само и единствено за koHkypeHTите на HYUNДАЙ Motor Group от Джърманито, а именно - BMW, Audi, MBenz...
  • #3
    До 2 ( преди 1 месец )
    Не е 3 тона, а 2.5 тона и ускорението стандартно е 9.5 сек до 100
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това и то ли като EV9 3 тона и само 200 коня, нема нужда но гледа по цени дори го е задминало доста над 100к долара, айде пак някой да ми пише как в САЩ били супер хит, ами може би да, там са 50к долара и дават отстъпки и лизинга им е лизинг.
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    220k
fallback
Последни