Преди време от Bugatti обявиха, че спират преследването на скоростни рекорди. Е, това се оказа лъжа. Ерата на W16 двигателите може да е към края си, но 8,0-литровото чудовище с 4 турбини все още не е казало последната си дума. Поставен в Mistral на клиент на марката, моторът помогна на тази версия на Chiron да се превърне в най-бързия сериен автомобил без покрив в историята.
Оказва се, че в Bugatti не са изчислили правилно и максималната скорост на Mistral. Първоначално беше обявено, че хиперколата ще развива максимум 420 км/ч, което е над 408,8 км/ч, постигнати от Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse през 2013 г. Сега се оказва, че Mistral е с 33,7 км/ч, като той постигна 453,91 км/ч. Това го прави с около 35 км/ч по по-бавен от купето Chiron, на което е базиран.
Зад волана на рекордьора е бил главният тест-пилот на Bugatti - Анди Уолъс. Победителят в Льо Ман по-рано кара Chiron Super Sport 300+, за да запише рекорда за максимална скорост от 490,4 км/ч през 2019 г.
От Mistral ще бъдат произведени само 99 бройки, като използваната за поставяне на рекорда кола е уникална. Тя има специални акценти Jet Orange, които напомнят на други два рекордьора - Veyron 16.4 Super Sport и споменатия Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse. Chiron също имаше черни и оранжеви акценти.
Mistral вече детронира Venom GT Spyder на Hennessey, който постигна 427,2 км/ч през 2016 г. Новият рекорд е постигнат на 9 ноември, като на място е присъствал не само собственикът на колата, но и Мате Римак, , изпълнителен директор на Bugatti Rimac.
Интересното в случая е, че постижението е записано на пистата в Папенбург, а не на полигона Ера-Лесинт, където VW Group тества най-бързите си коли. Твърди се, че неизвестно по какви причини на Bugatti е отказан достъп до съоръжението.