fallback

Как да се справим със замърсяването на горивната система

Спазвайте тези елементарни съвети за да удължите живота на двигателя

Много шофьори не подозират за разнообразието от замърсители, които могат да се натрупат в горивната система на техните автомобили. Всъщност такива замърсявания имат различна природа, структура и свойства. Това могат да бъдат въглеродни отлагания, смоли, лакове и минерални отлагания, като всеки тип изисква специален подход за отстраняването му.

В зависимост от състава на горивото, режима на работа и техническото състояние на автомобила, замърсителите могат да бъдат устойчиви на стандартните методи за почистване чрез добавките, които бензиностанциите слагат в горивата си. Като разберете видовете отлагания, можете да разберете как правилно да се грижите за горивната система и да поддържате нейната работа за дълго време.

Саждите и отлаганията в горивната система на автомобила могат значително да влошат работата на двигателя, да намалят мощността му, да увеличат разхода на гориво и да доведат до повреди по основни възли и агрегати. Сега ви разказваме за основните видове замърсявания, причините за тяхната поява, както и въздействието им върху системата.

Видове отлагания в горивната система

Въглеродни сажди

Те се образуват поради непълно изгаряне на горивото и се утаяват върху клапани, бутала и свещи. Тези отлагания се появяват под формата на плътен черен слой въглерод, който намалява ефективността на горенето и пречи на нормалната работа на клапаните.

Отлагания на катран

Те също се появяват по частите на горивната система, особено по дюзите и вътрешните стени на тръбите. Тези отлагания имат смолиста консистенция и могат да се натрупат поради стареене на горивото, което се окислява и образува катран, който блокира фините проходи на инжекторите. Това влошава разпръскването на горивото и води до увеличаване на разходите и намалена мощност на двигателя.

Лакови отлагания

Те се образуват по клапаните и стените на цилиндрите в резултат на високи температури и окисляване на горивото. Лаковите отлагания са като филм и тяхното натрупване води до намалено движение на клапаните и загуба на компресия, което влошава работата и ефективността на двигателя.

Утайки и замърсяване от гориво

Може да съдържа примеси и ръжда от резервоара и тръбите, които се натрупват в горивните филтри и инжекторите с течение на времето. Тези частици нарушават пропускливостта на горивото, увеличавайки натоварването на помпата и инжекторите, което може да причини преждевременното им износване.

Находища на "полезни изкопаеми"

Те се появяват при използване на нискокачествено гориво или поради контакт на метала на горивната система с вода и други примеси. Тези отлагания могат да съдържат метални оксиди и други минерали, които се утаяват в резервоара и филтъра, усложнявайки нормалния поток на гориво и намалявайки експлоатационния живот на системата.

Причини за образуване на утайки и отлагания

Нискокачествено гориво

Използването на гориво с високо съдържание на сяра или други вредни примеси увеличава вероятността от образуване на отлагания.

Кратки пътувания и ниски скорости

Когато двигателят няма време да се загрее, то горивото не изгаря напълно, което води до образуване на сажди.

Стареене на горивото

Дългосрочното съхранение на гориво в резервоар или туба води до неговото окисляване и в резултат на това до образуване на смоли и лакове.

Прегряване на двигателя

Високите температури причиняват окисляване на горивото и маслото, което също допринася за образуването на лакове и въглеродни отлагания.

Ефектът на отлаганията върху работата на горивната система

Намаляване на мощността на двигателя

Отлаганията в дюзите и по клапаните затрудняват подаването и пръскането на гориво, което влошава горивния процес.

Повишен разход на гориво

Поради влошено подаване на гориво и неефективно изгаряне може да е необходимо повече гориво.

Трудности при стартиране

Въглеродни сажди и катранени отлагания могат да нарушат процеса на възпламеняване в горивната камера, което затруднява стартирането на двигателя.

Ускорено износване на части

Замърсяванията и отлаганията създават допълнително натоварване на горивната помпа и инжекторите, което ускорява тяхното износване и намалява експлоатационния им живот.

Методи за почистване и профилактика

Редовна смяна на филтри

Смяната на горивния филтър предотвратява натрупването на частици и примеси, като предпазва инжекторите и помпата от износване.

Използване на висококачествено гориво

Това помага за намаляване на вероятността от натрупване на вредни отлагания.

Добавки за гориво

За поддържане на чистотата на горивната система и предотвратяване на отлагания се препоръчва използването на модерни комплексни добавки, които осигуряват не само почистване, но и предотвратяване на замърсяването.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 1 седмица )
    #1 Аз преди 5 години си казах Баста! Или на ток, или пеша. Ходех си безплатно с градския (даваха ми служебна карта), джазех се с нови дрехи. В началото на тази година колата я взе един фен, а аз отидох до Холандия и си докарах 11-годишна електричка, която все още си минава 300. 10 хил.км по-късно и безброй ухилени хора, дето съм возил, казвам: това беше най-доброто решение!
  • #3
    анонимен ( преди 1 седмица )
    забравих да попитам къде мога да си платя парното на колата благодаря предварително
  • #2
    анонимен ( преди 1 седмица )
    чакам статия за разликата между качеството на тока ако зареждаш на нощна тарифа и на дневна също така колко е полезно да се кара с краден ток благодаря предварително
  • #1
    анонимен ( преди 1 седмица )
    При качеството на горивата у нас има два варианта за справяне. Караш до пълен разпад ,хвърляш и вземаш следващата трошка или ако имаш пари минаваш на електричка.
fallback
Последни