Ключова новина от Stellantis. Компанията обяви, че цялата й гама от автомобили и лекотоварни превозни средства вече е съвместима с HVO (хидротретирано растително масло) дизел. Това е биогориво, получено от възобновяеми суровини, обикновено се използват растителни масла, включително използвани за готвене.
Благодарение на процеса на хидрогениране - HVO e по-чист от традиционния дизел, тъй като не съдържа сяра и има ниско съдържание на замърсяващи съединения. Емисиите на CO2 от двигателя са с до 5% по-малко. Но ако отчетем целия производствен процес, те са с цели 90% по-малко в сравнение с дизела, произведен от петрол.
Това е огромна стъпка напред към устойчивостта на автомобилния парк на Stellantis Group. Гигантът очевидно уверен в преразглеждане на разпоредбата, която отхвърля биогоривата след 2035 г. Съвместимостта на Hvo дизела също е разширена до превозни средства Stellantis, които вече са в обращение с Euro 5 и Euro 6 и имат надписа "XTL" на резервоара. Нещо важно - биогоривото може да се използва от следните дизелови двигатели Euro 6 без маркировка XTL:
1.3 MultiJet. 1.6 MultiJet. 2.0 MultiJet. 2.2 MultiJet. Нов 2.2 MultiJet 4.0. 3.0 V6 MultiJet. 2.3 MultiJet (F1A - Fiat Ducato)
Ако европейското бъдеще на биогоривата изглежда ход въпрос след 2035 година, то в Южна Америка интересът към тях непрекъснато нараства. Особено в Бразилия, един от ключовите пазари за Stellantis.