fallback

50-те най-продавани нови коли в България през 2024

Skoda слага точка на годините доминация на Toyota и Dacia. Tesla е сред моделите с най-голям спад

Българският пазар на нови автомобили ще има нов лидер през 2024, ако нещо драматично не се случи в последните два месеца на годината. Към 31 октомври Skoda има цели 480 автомобила аванс пред втория Toyota и е близо до историческо постижение. Чешката марка никога досега не е завършвала годината на върха у нас. В последните години недостижим лидер в България бе Toyota, а преди това в продължение на почти пълно десетилетие водач по продажби бе Dacia.         Tesla Model Y е един от трите модела с най-голям спад на българския пазар тази година - отчасти заради възродения интерес към Model 3, отчасти и заради общото охлаждане на ентусиазма на българите към електромобилите (11% спад спрямо 2023)           Skoda има 60% ръст на годишна база - най-високият в Топ 10, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР (категории М1 и N1) Иначе от значимите пазарни играчи най-съществено увеличение на регистрациите отчитат Iveco (+150%), Land Rover (+119%, най-вече заради големи поръчки от Гранична полиция) и Suzuki (+75%).    

ТОП 10, марки
Skoda - 5483 (+60%) Toyota - 5003 (+19%) Renault - 3700 (+15%) Dacia - 3652 (+21%) VW - 3195 (+1%) Ford - 2334 (+34%) Kia - 2316 (+14%) Hyundai - 2018 (-10%) Peugeot - 1661 (0%) BMW - 1574 (+6%) Mercedes - 1519 (+1%)

Абсолютен шампион по увеличение в регистрациите е китайският бранд Forthing - 969%, но от много ниска база през миналата година, когато предлагането в България едва започваше. Същото важи и за марката за високопроходими автомобили Ineos (+467%). На обратния полюс е Mitsubishi, която след 83% спад е почти изчезнала от българския пазар. Останалите марки със сериозно свиване в регистрациите са Maserati (-51%), Subaru (-42%), Jeep (-36%) и SsangYong/KG (-28%).

В премиум сегмента убедително води BMW с 1574 регистрации, пред Mercedes с 1519 (тук обаче се включва и лекотоварната гама), Audi със 758, Land Rover с 360 и Porsche с 339.

Цели 15 модела имат трицифрен ръст на българския пазар тази година, макар и повечето от тях да го постигат от много ниска база през 2023. Изключенията са Toyota Yaris (129%), Ford Focus (123%), Skoda Scala (116%), VW Golf (101%). На другия полюс, с най-големи спадове на годишна база, са Tesla Model Y (-46.2%), Toyota Aygo X (-46.3%) и Hyundai i20 (-53.8%).        50-те най-продавани нови коли в България през 2024 (ГАЛЕРИЯ):

      

 

 

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    дани да каже като си бутуряса теслата на кръстовището колко време чака да му я оправят тесла е на принципа направи си сам и сам си го направи
  • #11
    Фен ( преди 1 месец )
    А има ли класация за 500 те най продавани?????
  • #10
    Митична врачка ( преди 1 месец )
    До 8 и 9 - радвам се, че има и други просветени в правата вяра и виждат всички скрите тесли в България! А не като антиелктриците, пред носа да им сложиш тесла ще твърдят, че виждат тойота. Бъди здрав и проповядвай правата вяра братко TSLA. Meчтая си един ден заедно с теб да срещнем Свети Мъск, да коленичим пред него и да му целуваме светите toпки. Ти лявата, аз дясната. Моли се братко.
  • #9
    TSLA ( преди 1 месец )
    #2 Защото разполага с най-големия, най-добрия и най-добре оборудвания сервиз от всички марки: TESLA SERVICE BULGARIA. Ремонтират само 4 модела и са тоталните Pro. Всяка операция до болтчето се извършва по стандарт от Tesla. На сайта на TESLA има сервизна секция със снимкови инструкции за абсолютно всичко. Т.нар. официални сервизи така са се овъртели в масло, чаркове, модели и моделни години, че накрая всичко е тотална боза. Хората са казали: като си навсякъде, си никъде.
  • #8
    Хахахаха ( преди 1 месец )
    До 2. Всъщност приятел, Тесла е най-продаваната кола в България, която даже не се продава в България и няма сервизи! Няма друга такава марка, която продава толкова коли в България, а даже няма представителство!
  • #7
    до 4 ( преди 1 месец )
    Първо, Шкода в момента почти няма модел на повече от 2 години. Май само Камик. Супърб, Кодиак и Октавия са на по 1 година или по-малко. Второ, дори да бяха на 7 г., точно в този момент от историята е повече от изгодно. Купуваш лек модел, изчистен от хибридни технологии, който ще си държи цената много добре, защото тези модели изчезват. Да не говорим, че старата ОС на Шкода е по-удобна и по-стабилна от новата.
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    Българинът може да си позволи нова кола и то отдавна. Не го прави, защото заради държавната политика предпочита за същите пари да си вземе премиум на старо. Огледай се колко много почти нови БМВта и Аудита са с номера от немски или български автокъщи, вместо от официалния вносител.
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    не искам да обиждам дачия, но да си вземеш модел с технологии от преди 10 години не е много умно. Например жълтите дълги светлини отпред и изцяло задните които продължават да са с крушки. НО пък взимаш адски лагавия диплей панел в купето.
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не искам да обиждам Шкода, но да си вземеш модел нма 5-7 години заради 20% отстъпка не е много умно, единствено само ако наистина парите са решаващи но то ако е така по-добре пеша/с колело/тротинетка.
  • #3
    bg ( преди 1 месец )
    Абе живи и здрави повече хора да могат да си позволят нова кола. То след Ковида всички тръгнаха на принципа "един път се живее".Проблема е, че евтините коли поскъпнаха двойно, а скъпите примерно с 30% и така разликата се скъси.преди 10 години имаше Голф и Корола за 24-28 бона ..сега са двойно.
fallback
Последни