fallback

Защо някои шофьори поставят филтър в охладителната система

Смята се, че това удължава живота на двигателя, но решението е временно

Някои шофьори взимат едно неочаквано решение, за да удължат живота на силовия агрегат на автомобила си, като временно инсталират горивен филтър в охладителната система. Има ли полза от такова на пръв поглед нестандартно решение?

В наши дни производителите на автомобили по правило не предвиждат инсталирането на филтри в системите за охлаждане на двигателя на леките коли. При камионите обаче, където разстоянията, изминати от превозните средства, са много по-големи, такива филтри са много по-често срещани.

Концепцията за използване на филтър в охладителната система е доказано и напълно рационално решение. Филтърният елемент помага за предпазване от от ръжда, както и от различни замърсители и частици, които могат да нарушат преноса на топлина и това в крайна сметка може да доведе до прегряване на двигателя. Шофьорите на камиони са свикнали често да сменят тези филтри, което намалява риска от прегряване и значително подобрява надеждността на техните камиони при дълги пътувания.

При леките автомобили обаче нещата са различни - такива филтри обикновено не са предвидени в техните охладителни системи. В този случай, ако собственикът на автомобила забележи, че двигателят е започнал да прегрява, той проверява разширителния резервоар и намира там кристално чист антифриз без видими замърсители.

Логично възниква въпросът „Каква е тогава причината за прегряването?“ И един филтър може да бъде полезен в такава ситуация, тъй като неговият прозрачен корпус на позволява да се наблюдава нивото на замърсители, натрупващи се в системата, което помага да се следи състоянието на охлаждащата течност. Освен това филтърът ефективно задържа големи частици, които биха могли да запушат тесни канали в главата на цилиндъра или радиатора, което води до лош топлопреносяне.

Трябва обаче да се знае, че стандартният горивен филтър за пътнически автомобили не е проектиран да издържа на високите температури и налягания на охладителната система. Не е предназначен и за продължителни натоварвания. Поради това се препоръчва да се монтира само за кратък период от време във връщащата верига пред разширителния съд, където условията са по-малко агресивни.

За целта най-подходящ е филтър с резбова основа и утаител. Не се препоръчват филтри с хартиена структура. Състоянието на елемента трябва да се провери след изминаването на около 300 км. Ако върху филтъра се вижда значителен слой мръсотия, това е сигнал, че е необходима подмяна на антифриза и дълбоко почистване на охладителната система.

Конструкция на филтъра с бързо освобождаване го прави идеален за диагностични приложения. По-добре е да се инсталира този филтър само за проверка, за да се разбере колко е замърсена охладителната система, като това позволява да се наблюдава и състоянието му, ако е необходимо.

fallback
  • #1
    ТТТ ( преди 3 дни )
    Не познавам такива шофьори.
fallback
Последни