През 2000 г. четирицифрени конски сили в сериен автомобил бяха нещо нечувано. Шест година по-късно Bugatti направи това възможно на пазара на хиперавтомобилите. Сега вече можете да получите над 1000 кончета дори в пикап и семеен седан. Сред последните царуват два модела - Lucid Air Sapphire и Porsche Taycan Turbo GT. Американците от Edmunds ги изправиха да премерят сили един срещу друг.
Умишлено пропускаме Tesla Model S Plaid. Защото едно е да доставиш хиляда кончета, а друго е да изградите шаси и спирачна система, които да се справят с тази мощност компетентно, след което да ги настроите достатъчно добре за обикновените клиенти. Това е важно да се отбележи, тъй като Edmunds U-Drags състезанието включва спиране и завиване, в допълнение към спринта.
Taycan Turbo GT предлага 777 к.с. и 1159 Нм въртящ момент при ежедневна употреба, далеч от четирицифрено число. Ако обаче натиснете бутона "boost", ще получите 1092 к.с. и 1339 Нм за 10 сек. Освен това има двустепенна скоростна кутия за подпомагане на високоскоростното ускорение и е доста по-лек от по-големия Lucid Air Sapphire.
Моделът на Porsche не може да се справи с Lucid в спринта, а ефективността му при спиране и завиване не е достатъчна, за да компенсира дефицита на мощност. Човек би си помислил, че двустепенната трансмисия ще му помогне за увеличаване на скоростта, но разликата от 457 конски сили позволява на Lucid да продължи да дърпа напред.
Това обаче не означава, че американският модел е по-ефективен продукт. Въпреки че тестът включва високоскоростен обратен завой, те не са толкова като на състезателна писта. Там се очаква по-лекото Porsche да победи Lucid, тъй като Turbo GT постави рекорд за обиколка на "Нюрбургринг". Въпреки че Xiaomi надмина това постижение, Lucid още не го е направил. Така че, ако искате брутално бърз електрически седан, не можете да сбъркате с тези две коли.